مسکو تأکید کرد که تحریم‌های جدید علیه روسیه مشکلات اجتماعی و اقتصادی در اتحادیه اروپا را تشدید می‌کنند.

به گزارش  جماران به نقل از  اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: بسته جدید تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه همان تأثیری را خواهد داشت که همه تحریم‌های قبلی و آن تشدید مشکلات اجتماعی و اقتصادی در خود اتحادیه اروپا است.

به گفته وی، تصمیم اعمال تحریم های جدید اساساً چیز جدیدی را در روابط با اتحادیه اروپا وارد نمی کند.

در بیانیه زاخارووا آمده است:" رهبران اتحادیه اروپا نمی‌توانند از دور باطل محدودیت‌ها خارج شوند و بیهودگی همه تحریم‌های علیه روسیه و سیاست فشار بر روسیه را قبول کنند.بسته جدید تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه همان تأثیری را خواهد داشت که همه تحریم‌های قبلی و آن تشدید مشکلات اجتماعی و اقتصادی در خود اتحادیه اروپا است".

وی خاطرنشان کرد که به دلیل اقدامات نسنجیده بروکسل، شهروندان اتحادیه اروپا با کمبود انرژی و "تورم تحریمی" بی‌سابقه مواجه شده‌اند و خطر واقعی صنعتی‌زدایی بر اقتصاد اتحادیه اروپا مستولی شده است. پیامدهای دردناک سیاست ضد روسی برای اتحادیه اروپا افزایش خواهد یافت که از جمله بدون "کمک" ایالات متحده است که به عنوان ذینفع اصلی بحران امنیتی در قاره اروپا و گسست روابط تجاری و اقتصادی بین اتحادیه اروپا و روسیه عمل می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: " لجام گسیختگی اتحادیه اروپا در تحریم‌های ضدروسی" به کشورهای در حال توسعه آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین که نمی‌توانند با کشورهای غربی در مبارزه برای منابع رقابت کنند، آسیب‌های قابل توجهی وارد کرده و می کند.

پیش از این، اتحادیه اروپا بسته جدیدی از تحریم ها را ارائه کرد که شامل 190 عضو از جمله 141 نفر و 49 سازمان از جمله سیاستمداران، نمایندگان پارلمان ، مقامات سازمان های مجری قانون، قضات، اهالی رسانه، بانک ها، شبکه های تلویزیونی، احزاب سیاسی و سازمان های دولتی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.