گروه تروریستی داعش از کشته شدن «ابی الحسن الهاشمی القرشی» رهبر خود و تعیین جانشین وی خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش از کشته شدن «ابی الحسن الهاشمی القرشی» رهبر خود و تعیین جانشین وی خبر داد.

گروه تروریستی داعش با انتشار یک فایل صوتی از سخنگوی این گروه اعلام کرد که رهبر این گروه کشته شده است اما به زمان و مکان کشته شدن اش اشاره ای نکرد.

در این فایل صوتی که حساب های وابسته به گروه داعش در شبکه های اجتماعی منتشر کردند، «ابو عمر المهاجر» سخنگوی این گروه گفت که القرشی در جریان نبردها کشته شده است.

همچنین این سخنگو اعلام کرد که «ابا الحسین الحسینی القرشی» به عنوان رهبر گروه تروریستی داعش انتخاب شده است.

در هیمن حال، منابع محلی سوری اعلام کردند: أبو الحسن الهاشمی القرشی سرکرده گروه تروریستی داعش پس از آنکه عناصری از گروه های مسلح محلی نیمه ماه اکتبر او را با برخی از همراهانش در شهر جاسم در جنوب سوریه محاصره کردند، خود را منفجر کرد و کشته شد.

پایگاه خبری "العربی الجدید" نوشت: داعش روز چهارشنبه از کشته شدن أبو الحسن الهاشمی القرشی خبر داد بدون آنکه مکان یا زمان کشته شدن او را مشخص کند. سخنگوی داعش با انتشار نواری صوتی ضمن اعلام این خبر، أبو الحسین الحسینی القرشی را جانشین وی اعلام کرد.

أبو الحسن القرشی گروه داعش را پس از کشته شدن أبو إبراهیم القرشی، رهبری کرد. أبو إبراهیم القرشی نیز پس از آنکه نیروهای ویژه آمریکایی به محل اختفای وی در شهرک اطمه در شمال سوریه حمله کردند، خود را منفجر کرد.

یک فعال سوری به نام "رشید الحورانی" گفت: رهبر داعش که این گروه او را أبو الحسن القرشی نامیده بود، در استان درعا به نام أبو عبد الرحمن العراقی شناخته می شد. وی حدود یک سال پیش با زنی از ساکنان درعا ازدواج کرد، سپس مزرعه ای در شهر جاسم خرید و در آن خانه ای ساخت.

الحورانی افزود: القرشی محکمه ای در فاصله 400 متری از مرکز ایست بازرسی نیروهای حکومت سوریه برپا کرد و همین محکمه بود که حضور وی و اعضای گروه داعش را در این منطقه فاش ساخت و باعث شد گروه های محلی به آنان در شهر جاسم و اطراف آن حمله کنند. شمار عناصر داعش و فرماندهانشان در این شهر قبل از عملیات یاد شده 200 نفر بود. محکمه یاد شده مخالفان داعش را در شهر جاسم محاکمه می کرد و همچنین احکامی برای ترور برخی از آنان صادر می کرد.

در همین حال محمد الدرعاوی فعال رسانه ای در درعا گفت: ولید البیروتی، أبو حسن الشامی و شماری از فرماندهان و عناصر داعش که برخی از آنها تونسی بودند، همراه أبو الحسن الهاشمی القرشی کشته شدند.

الدرعاوی افزود: هسته هایی از داعش در ماه های اخیر پیش از حمله نظامی به آنها، فرماندهان و نیروهای پیشین گروه های مخالف سوری را هدف قرار می دادند تا حضور خود را در شهر جاسم تقویت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.