اطلاعات رسیده از الباغوز حکایت از آن دارد که فرماندن رده اول گروه داعش در چنگ نیروهای آمریکایی هستند و آمریکایی ها به شدت درباره اوضاع این فرماندهان پنهانکاری می کنند.

 

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: همچنان شماری از فرماندهان  و ده ها تن از عناصر نخبه گروه تروریستی داعش در مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع در اردوگاهی در اطراف شهرک« الباغوز» در ریف شرقی «دیرالزور» سوریه سنگر گرفته اند و به نظر می رسد که نیروهای آمریکایی به عمد نبرد علیه آنها را متوقف کردند؛ امری که باعث ایجاد شک و شبه هایی درباره دلایل این توقف شده است. نیروهای دموکراتیک سوریه صبح روز گذشته-شنبه-برای دومین بار از اعلام حمله حیاتی و سرنوشت ساز برای تعیین سرنوشت نبرد عقب نشست آن هم پس از آن که یک مسئول برجسته آمریکایی در واشنگتن تأکید کرد که بازپس گیری الباغوز چند هفته طول می کشد.

اطلاعات رسیده از آن جا حکایت از آن دارد که فرماندن رده اول گروه داعش در چنگ نیروهای آمریکایی هستند و این نیروها به شدت درباره اوضاع این فرماندهان پنهانکاری می کنند.

در مقابل، نیروهای آمریکایی 400 عنصر داعش را به بهانه آن که ملیت شان عراقی است، به عراق تحویل دادند  اما عراق پس از انجام تحقیق درباره هویت این عناصر فهمید که در میان شان شماری خارجی وجود دارند اگر چه لهجه عربی عراقی را به خوبی بلدند. همچنین با تحقیقاتی که عراق از این افراد انجام داد دریافت که فرماندهان برجسته داعش در الباغوز سنگر گرفته اند و نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه تقریبا به شکل کامل آنها را در چنگ خود دارند.

یکی از بزرگترین رازهایی الباغوز تا کنون حجم طلا و پولی است که داعش در اختیار دارد و به نظر می رسد که نیروهای آمریکایی بخش از آن را به دست آورده اند و برخی مسئولان عراقی از آمریکایی ها خواسته اند طلا و پول ها را به بغداد برگرداند زیرا عراقی ها در جریان تحقیقات از عناصر بازداشتی داعش که از الباغوز به بغداد تحویل داده شدند از حجم پول، طلا و منشأ آن مطلع شده اند. همانطور که طرف عراقی می گوید گروه تروریستی داعش این ثروت را از بانک های  شهر«موصل» پس از اشغالش به دست آورد. سوریه نیز به مانند عراق خواستار بازگرداندن پول و طلایی است که داعش از این کشور به غارت برده است. بر اساس اطلاعاتی که عراقی ها دارند حجم دارایی ها در الباغوز به 50 تن طلا و 400 میلیون دلار می رسد که این فقط بخشی از دارایی هایی است که گروه تروریستی داعش از بانک های عراقی به غارت برده است.

«ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش که شب هنگام در الباغوز در چند روز قبل از آغاز حمله به این شهرک دیده شده بعد از آن ناپدید شد و به احتمال زیاد قبل از آغاز درگیری ها از آن جا فرار کرده است.پس از فرار البغدادی، عناصر داعش دست به سوزاندن خانه هایی زدند که البغدادی در میان آنها جا به جا می شد و در برخی نیز اقامت می کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) اعلام کرد که «ابو هاجر» را از روستاهای جنوب موصل دستگیر کردند و او آخرین نفری بود که رهبر داعش را در الباغوز قبل از ترک آن دیده است. آمریکایی ها هر گونه سخن گفتن درباره هر گونه اطلاعاتی درباره آن چه در الباغوز اتفاق می افتد توسط فرماندهان نیروهای دموکراتیک را ممنوع کرده اند.

و اما درباره غیرنظامیان و عناصر داعشی که تسلیم شدند اطلاعات حکایت از آن دارد که همه با همراهی نیروهای دموکراتیک سوریه از آن جا خارج شدند اما نکته قابل توجه این است که برخی کامیون های مشخص فقط با حمایت نیروهای آمریکایی از آن جا خارج شدند و این چه بسا به دلیل اهمیتی کسانی است که در این کامیون ها هستند به رغم آن که برخی از کامیون ها خانواده ها از جمله زنان و کودکان را منتقل می کردند و همه آنها عناصر داعش را منتقل نمی کردند. کامیون هایی که با حمایت نیروهای آمریکایی از الباغوز خارج شدند به سمت مکانی نامعلوم رفته اند و چه بسا به سمت پایگاه آمریکایی«التنف» در مرزهای سوریه و عراق رفته اند.

طرف عراقی چندی پیش اعلام کرد که ابوبکر البغدادی رهبر داعش همچنان در اراضی سوریه حضور دارد و وارد عراق نشده است و برخی منابع امنیتی عراقی نیز گفتند که شماری از عناصر داعش از طریق مرزها به سمت مناطق صحرایی در استان«الانبار» نفوذ کردند.

این تحولات در حالی رخ می دهد که نیروهای دموکراتیک سوریه ماه گذشته آغاز نبرد نهایی برای کنترل شهرک الباغوز که وابسته به منطقه «السوسه» در منطقه «البوکمال» در استان دیرالزور است را آغاز کردند لیکن حمله را کند کردند تا به غیرنظامیان اجازه دهند آن جا را ترک کنند. طی روزهای گذشته هزاران غیرنظامی و عنصر داعشی از الباغوز خارج شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.