سناتور ایالت «آیوا» از سال 1981 موفق شد برای هشتمین بار در انتخابات میان دوره ای صندلی مجلس سنا را در کنگره از آن خود کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «چاک گراسلی» جمهوریخواه 89 ساله  و سناتور ایالت «آیوا» از سال 1981 موفق شد برای هشتمین بار در انتخابات میان دوره ای صندلی مجلس سنا را در کنگره از آن خود کند.

چاک گراسلی در پایان دوره جدید اش 95 ساله خواهد شد. گراسلی که 42 سال است در کنگره حضور دارد رقابت سختی با «مایکل فرانکن»دموکرات و نظامی ارشد سابق داشت.

این عضو کمیته قضایی در مجلس سنای آمریکا به دنبال آن است که صدای روستائیان و کشاورزان آمریکا باشد. خود گراسلی نیز کشاورز است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به رغم اختلافاتی که با گراسلی دارد اما از او حمایت کرد. این سناتور تبلیغاتش را بر تورم در آمریکا متمرکز کرده بود.

چاک گراسلی 68 سال پیش ازدواج کرد و پنج پسر دارد.

در همین حال، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات، از پیشتازی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا حکایت دارد. 

با مشخص شدن نتیجه شمارش آرای ۳۶۳ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، جمهوریخواهان ۱۹۳ کرسی و دموکرات‌ها ۱۷۰ کرسی را کسب کرده‌اند.

در رقابت میاندوره‌ای «مجلس سنا» برای تعیین تکلیف ۳۵ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی نیز، فعلا رقابت نزدیکی میان دو حزب ادامه دارد و دموکرات‌ها تا این مرحله توانسته‌اند یک کرسی بیشتر جمهوریخواهان به دست بیاورند و شمار کرسی‌های خود را به ۴۸ برسانند.

بر اساس نظرسنجی ها جمهوری خواهان که در دو مجلس نمایندگان و سنا اقلیت بودند، در این انتخابات پیروز می شوند.

کاهش محبوبیت بایدن

نتایج به دست آمده از آخرین نظرسنجی ملی که همزمان با این انتخابات از سوی بنیاد «ادیسون ریسرچ» انجام شد نیز نشان داد که بیش از دو سوم رای دهندگان به نامزدهای مجلس نمایندگان، نمی‌خواهند جو بایدن بار دیگر در انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی نامزد شود.

بنا بر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، بیش از ۷ نفر از هر ۱۰ رای دهنده مستقل و تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ رای دهنده جمهوریخواه، همچنین کمتر از ۶ نفر از هر ۱۰ رای دهنده دموکرات گفته‌اند که نمی‌خواهند بایدن در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حضور داشته باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.