تراس ۶ هفته پیش به این سمت انتخاب شد و تنها ۴۵ روز در این مسند باقی ماند.

به گزارش جماران، «لیز تراس» نخست وزیر  انگلیس امروز پنجشنبه اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. وی تاکید کرد تا انتخاب نخست وزیر جدید در سمت خود باقی خواهد ماند. 

وی ۶ هفته پیش به این سمت انتخاب شد و تنها ۴۵ روز در این مسند باقی ماند. 

لیز تراس روز 14 شهریور جانشین بوریس جانسون شد و نخست وزیری انگلیس را بر عهده گرفت.

 لیز تراس امروز پنجشنبه در سخنانی گفت تصمیم استعفای خود را به پادشاه انگلیس اعلام کرده است و تا زمان انتخاب رهبری جدید برای حزب محافظه‌کار وظایف خود را انجام خواهد داد.

وی همچنین گفت حزب محافظه‌کار در عرض یک هفته رهبر جدید خود را انتخاب خواهد کرد.

لیز تراس چهارمین نخست‌وزیر انگلیس است که در شش سال گذشته به دلیل اختلافات درون حزبی مجبور به کناره‌گیری از سمت خود می‌شود.

استعفای امروز لیز تراس، در حالی است که او در در جلسه پر التهاب روز گذشته پارلمان این کشور با حملات تند حزب رقیب و درخواست برای استعفا مواجه شد و پاسخ داد: «من یک فرد جنگجو هستم و اهل کنار کشیدن نیستم».

او در ادامه گفته بود: «بار دیگر بابت اشتباهات اقتصادی که رخ داده عذرخواهی می‌کنم اما بابت اشتباهات دیگران عذرخواهی نمی‌کنم. ما اقداماتی برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی انجام داده‌ایم».

«سوئلا براورمن Suella Braverman»، وزیر کشور انگلیس که در ۶ سپتامبر به این سمت منصوب شد، روز گذشته پس از نقض قوانین این وزارتخانه استعفا داد.وی در نامه‌ای به لیز تراس نوشت: «من اشتباه کردم، مسئولیت را می‌پذیرم و استعفا می‌دهم.»

پیش از وی نیز «کواسی کوارتنگ» وزیر دارایی به دلیل شکست طرح اقتصادی او، از دولت تراس استعفا داده بود.

تراس که دوران نخست وزیری اش کوتاه مدت ترین دوران یک نخست وزیر در تار یخ انگلیس است             بعد از استعفای براورمن   وزیر کشور و با نزدیک شدن حزب محافظه کاران به هرج و مرج در سایه درخواست برای استعفای وی به شدت تحت فشار نمایندگان محافظه کار قرار گرفت تا از مقام خود استفعا دهد.

وی آخرین نخست وزیری بود که حکم خود را از ملکه الیزابت دریافت و اولین فردی بود که در این کسوت با پادشاه جدید دیدار کرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی لیز تراس

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.