برخی رسانه های اسرائیلی مدعی شدند که گروه طالبان افغانستان به دنبال بازنگری در موضع خود درباره رژیم اسرائیل است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی گزارش های رسانه های اسرائیلی مدعی شدند که گروه طالبان افغانستان به دنبال بازنگری در موضع خود درباره رژیم اسرائیل است.

شبکه تلویزیونی اسرائیلی i24NEWS در این زمینه به نقل از یک مسئول افغانستانی سابق که در مذاکرات با دولت طالبان مشارکت داشته است مدعی شد: در مراحل نخست طالبان در اندیشه برقراری روابط مخفیانه با اسرائیل هستند تا ببینند که آیا این مذاکرات در سال های آینده موفقیت آمیز می شود یا نه.

این مسئول افغانستانی سابق مدعی شد که هدف نهایی از دیپلماسی سایه امضای توافقنامه دوجانبه میان افغانستان و تل آویو است.

با وجود این، این مسئول افغانستانی سابق تصریح کرد که این سیاست موضع گیری رسمی دولت طالبان نیست بلکه اعضای خاصی داخل گروه طالبان این دیدگاه را دارند.

به گفته این مسئول افغانستانی سابق گروهی که داخل طالبان از این رویکرد سیاسی حمایت می کند از 200 شخصیت در سطح های مختلف از جمله مسئولان بلندپایه طالبان تشکیل می شود.

به ادعای این مسئول افغانستانی سابق که نام او را شبکه تلویزیونی اسرائیلی ذکر نکرد به باور هواداران برقراری روابط با تل آویو، تقویت و حمایت از نظام طالبان نیازمند به برقراری روابط قوی با قدرت های بزرگ در  منطقه دارد که رژیم اشغالکر هم بخشی از آنهاست!

وی در ادامه مدعی شد که برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل روابط برقرار کردند زیرا مصحلت ملی آنها اقتضا می کند و افغانستان نیز مصلحت های خاص خود را دارد.

این در حالی است که ماه گذشته سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه تاکید کرد که دولت موقت این گروه در افغانستان قصد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را ندارد.

 محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در سخنانی درباره امکان عادی سازی روابط میان دولت طالبان در افغانستان با رژیم صهیونیستی بر حمایت این گروه از مسئله فلسطین تاکید کرد.

وی در این باره گفت که موضع طالبان در قبال حمایت از قدس واضح و قاطع است و آنچه رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین انجام می‌دهد؛ ظلم است و طالبان آن را نمی‌پذیرد.

نعیم ادامه داد: به رسمیت شناختن اسرائیل و یا برقراری روابط با آن به هیچ وجه مطرح نیست و این در سیاست طالبان جایی ندارد.

وی تاکید کرد: سیاست طالبان در همه امور در پرتو "شریعت اسلامی" و منافع ملی پیش می‌رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.