برخی از رسانه‌های روسیه شمار مجروحان این حادثه را دستکم ۲۰ نفر عنوان کرده‌اند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سقوط یک جت جنگنده سوخوی روسیه بر ساختمانی ۹ طبقه در روز دوشنبه ۱۷ اکتبر باعث انفجاری مهیب در شهر ییسک واقع در جنوب روسیه شد. 

شدت انفجار به حدی بود که از طبقه اول تا نهم این ساختمان را در برگرفت. این جنگنده سوخو-۳۴ از پایگاهی  نظامی برخاسته و خلبانان در حال پرواز آموزشی بودند که حادثه رقم خورد.   

آخرین گزارش‌ها حاکی است دست کم 13 نفر از جمله 3 کودک در این حادثه کشته شده‌اند. همچنین 19 نفر نیز زخمی شدند. برخی از رسانه‌های روسیه شمار مجروحان این حادثه را دستکم ۲۰ نفر عنوان کرده‌اند.

هر دو خلبان توانستند قبل از سقوط هواپیما اجکت کرده و با چتر بیرون بپرند و زنده بمانند.  

 یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی روسیه در شهر ییسک با جمعیت ۹۰ هزار نفری قرار دارد. شهر ییسک در خلیج تاگانروگ در ساحل دریای آزوف قرار دارد. این شهر، محل تقاطع جنوب اوکراین و جنوب روسیه است.  

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که تحقیقات جنایی در مورد سقوط هواپیما آغاز شده است و  بازرسان نظامی در حال بررسی شرایط و علل این حادثه هستند.

بنا بر این بیانیه، خدمه هواپیما موفق به خروج اضطراری از هواپیما شدند. خلبانان این جنگنده، علت سقوط هواپیما را آتش گرفتن یکی از موتورهای آن حین برخاستن اعلام کردند. وزارت وضعیت اضطراری روسیه نیز گزارش داد که گستردگی آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی درشهر ییسک، ۲ هزار متر مربع است. بر اساس اعلام رسانه‌های روسی، ۱۷ آپارتمان در این حادثه آسیب دیده‌اند.

 

هواپیمای سقوط کرده روسیه (1)

 

هواپیمای سقوط کرده روسیه (2)

 

هواپیمای سقوط کرده روسیه (3)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.