رهبر کره شمالی شاید از معدود رهبران در شرق آسیا و همه جهان باشد که ذهنیت آمریکایی ها و چگونگی تعامل با آن را به خوبی فهمیده اند و به تهدیدات آمریکا هرگز وقعی ننهاد.

به گزارش جماران، روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: به محض آن که  «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش قانونی را برای انجام ضربه پیشگیرانه هسته ای فوری در پاسخ به هر گونه تجاوزی که این کشور را هدف قرار می دهد، تصویب کرده است، خانم«کارن ژان پیر»سخنگوی کاخ سفید کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرده و تأکید کرد که کشورش آماده است بدون هیچ گونه پیش شرطی با  کره شمالی مذاکره کند.

رهبر کره شمالی شاید از معدود رهبران در شرق آسیا و همه جهان باشد که ذهنیت آمریکایی ها و چگونگی تعامل با آن را به خوبی فهمیده اند و به تهدیدات آمریکا هرگز وقعی ننهاد و برنامه هسته ای و موشکی اش با سرعت تمام ادامه  داد و پیشرفت کرد و هرگز به تحریم های اقتصادی اهمیتی نداد و به آنها با خودکفایی پاسخ داده است.

 این تصمیم که  پارلمان آن را تصویب کرد یعنی پایان کار هر گونه مذاکرات در آینده برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی و از آن فراتر بستن در مذاکره به روی واشنگتن درباره این مساله بر اساس خواست ها یا شروط آمریکاست.                

ماده ای که در این قانون جدید قابل توجه است این است که رهبر کره شمالی اختیار مطلق استفاده از سلاح هسته ای را دارد و استفاده از سلاح هسته ای فقط محدود به پاسخ به هر گونه تجاوز هسته ای نمی شود بلکه در واکنش به استفاده از سلاح های کلاسیک نیز می شود. این یعنی تشدید بی سابقه تنش در بحران کره با آمریکا و همسایه جنوبی اش(کره جنوبی)  است که وابسته به آمریکاست.

رهبر کره شمالی به دو دلیل واشنگتن و همه روسای جمهور سابق و کنونی یا حتی آینده را مرعوب می کند:

نخست:قدرتش در اتخاذ تصمیم برای جنگ در دفاع از کشور و ملت اش حتی اگر نیاز باشد که پاسخ هسته ای باشد.

دوم:  او تنها رهبر در جهان است که هرگز تلاش نمی کند با هیچ رئیس جمهور آمریکایی دیدار کند یا به واشنگتن سفر کند. و دیدیم که چگونه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای دیدار با او التماس می کرد و دو بار با او در سال 2019 دیدار کرد اولی در سنگاپور و دومی در هانوی و ترامپ در این دو دیدار هیچ امتیازی از کره شمالی نگرفت و از دومین دیدار در  هانوی با عصبانیت بیرون آمد و مستقیم و بدون آن که کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند به فرودگاه رفت.

رهبر کره شمالی کشورش را قوی، هسته ای و ترسناک کرد و به پیمان بین المللی جدید که رو به صعود است و چین و روسیه را در بر می گیرد، پیوست. و این پیمان در آستانه سرنگونی آمریکا و غرب از رهبری  جهان است.

چه بسا برخی از برادران عرب این بحث را پیش بکشند که رهبر کره شمالی کشورش را گرسنه کرد و آنها را از بیشتر مقومات رفاه محروم کرد، این درست است ولی این افراد که علاقه مند به هیمنه آمریکا و دموکراسی تجاوزکارانه اش  هستند یادشان نرود که بیشتر رهبرانی که در کهکشان آمریکایی می چرخند نمی توانند از کاخ ها و کشورهای خود را بدون حمایت واشنگتن دفاع کنند و اکنون برخی از آنها حمایت خارجی را روی شانه اسرائیلی منتقل کردند.

در جامعه شناسی همه نظریه های قدیمی و جدید تأکید می کنند که قبل از گرسنگی، امنیت در صدر اولویت های هر شهروند است و شاید رهبر کره شمالی این واقعیت را به خوبی می داند به همین دلیل اولویت را تقویت امنیت در کشورش داد و با آزمایش های هسته و موشکی موفقیت آمیز به ویژه موشک های قاره پیما،حاکمیت و استقلالش را تقویت کرد. پس مبارک خودش و ملت اش باد که توانست بدون کوکاکولا و همبرگر و فروشگاه های مک دونالدز در امنیت به سر ببرند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی کیم جونگ اون
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.