مقتدی صدر پیش از این هم از سیاست کناره گیری کرده بود.

به گزارش جماران به نقل از سومریه نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر با صدور بیانیه ای  اعلام کرد که به شکل نهایی از سیاست کناره گیری کرده است.

رهبر جریان صدر عراق امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند.

مقتدا صدر در توئیتی درمود کناره گیری از کار سیاسی نوشت: بسیاری از جمله آیت الله حائری گمان می کنند که رهبری جریان صدری به برکت یا به فرمان آنها بوده است در حالی که چنین نیست. با وجود کناره گیری وی از مرجعیت، نجف اشرف همچنان پایگاه مرجعیت خواهد بود. من هیچکاه ادعای عصمت یا اجتهاد و حتی رهبری نداشته ام بلکه من امر به معروف و نهی از منکر می کنم.

مقتدا صدر افزود: با اینکه تصور من این است که کناره گیری آیت الله حائری و نیز بیانیه وی در این باره به خواست خود وی نبوده است، من تصمیم گرفته بودم که در امور سیاسی دخالت نکنم پس هم اینک کناره گیری خود را از کار سیاسی به طور کلی اعلام می کنم.

وی در بیانیه خود افزود: «اعلام می کنم که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهم کرد و از اکنون به طور کامل از عرصه کناره‌گیری می‌کنم و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را می بندم».

مقتدی صدر پیش از این هم از سیاست کناره گیری کرده بود.

در همین حال، معترضان خشمگین هوادار صدر با در دست داشتن عکس های او به سمت منطقه «الخضراء»(سبز) محل استقرار ساختمان های حکومتی عراق  حرکت کردند.

این در حالی است که در پی کناره گیری مقتدی صدر از سیاست، کمیته تظاهرات صدری ها نیز اعلام کرد که به کار خود پایان داده است.

در تحولی دیگر، نیروهای امنیتی عراق در منطقه سبز بغداد به حالت آماده باش کامل در آمدند.

در همین حال، به گزارش شفق نیوز هواداران مقتدی صدر که در منطقه سبز تحصن کرده بودند در پی  کناره گیری مقتدی صدر از سیاست کاخ ریاست جمهوری را محاصره کردند و با نیروهای ضد شورش درگیر شدند.

به گفته خبرنگار شفق نیوز هواداران مقتدی صدر در حال حاضر کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز را محاصره کردند و نیروهای ضد شورش عراق نیز برای دور کردن آنها از خودروهای آب پاش استفاده کرده اند.

این خبرنگار افزود که معترضان هوادار صدر همه جا   به سمت منطقه سبز حضور دارند و نیروهای امنیتی نیز به شکل گسترده ای حضور دارند.

 عملیات مشترک نیز از شرکت کنندگان در تظاهرات خواست فورا منطقه سبز را ترک کنند.

برخی منابع نیز گزارش دادند که منطقه سبز به طور کامل بسته شد.

از جهتی دیگر،  فرماندهی عملیات مشترک در عراق امروز دوشنبه در بغداد پایتخت منع آمد و شد برقرار کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که از ساعت سه و نیم امروز در بغداد منع آمد و شد برقرار می شود.                     

پیش از این یک منبع امنیتی گفت که دستگاه های امنیتی برقراری منع آمد و شد در بغداد را بررسی می کنند.

این منبع گفت که دستگاه های امنیتی در صورت پایان نیافتن تظاهرات در منطقه سبز طی ساعت های آینده برای جلوگیری از هر گونه پیامدی برای پایتخت برقراری منع آمد و شد را بررسی می کنند.     

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.