انگلیس تابستانی پر از بدبختی را تحمل می‌کند، زیرا خدمات درمانی در بحران فرو می‌رود، تورم افزایش می‌یابد، شیرها خشک می‌شوند و کارکنان قطارها اعتصاب می‌کنند. این در حالی است که دولت هیچ جا دیده نمی شود.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان احساس فروپاشی فقط در حال افزایش است. رهبران بهداشت روز جمعه بدون اقدامی برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی در زمستان هشدار وحشتناکی درباره یک "بحران انسانی" صادر کردند.

متیو تیلور، مدیر اجرایی کنفدراسیون خدمات سلامت ملی، در بیانیه‌ای گفت که بسیاری از افراد ممکن است با انتخاب وحشتناکی بین حذف وعده‌های غذایی برای گرم کردن خانه‌هایشان و زندگی در شرایط سرد، مرطوب و بسیار ناخوشایند مواجه شوند... درست در شرایطی که NHS احتمالاً سخت ترین زمستان ثبت شده را تجربه خواهد کرد، اعتصاب کنید."

این مداخله بسیار غیرمعمول پس از هفته‌ها هشدار انجام می‌شود که بریتانیا تنها در آغاز بدترین بحران هزینه زندگی برای نسل‌ها قرار دارد. تورم در اوایل این هفته از 10 درصد گذشت و فشار بیشتری را بر خانوارهایی وارد کرد که در حال حاضر برای گذران زندگی خود با مشکل مواجه هستند. این کشور در مسیر ورود به رکود قرار دارد و انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی تا پایان سال و پس از آن کاهش یابد. علاوه بر درد اقتصادی، کارگران حمل‌ونقل و بارانداز اعتصاب می‌کنند و هشدارهایی درباره اقدامات صنعتی بیشتر در سراسر بخش دولتی و خصوصی وجود دارد. حتی برخی از وکلا در پرونده های جنایی دست به اعتصاب زده اند و باعث ایجاد اختلال در دادگاه های از قبل مسدود شده شده اند.

بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی، اما در دومین تعطیلات تابستانی خود به سر می برد. هنگامی که در مورد اینکه چرا جانسون برای ارائه یک برنامه اقدام فوری به لندن بازنگشته است، داونینگ استریت می گوید که برنامه های عمده هزینه ها باید توسط نخست وزیر بعدی انجام شود.

جانشین جانسون - یا لیز تراس، وزیر خارجه فعلی، یا ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق که استعفای او منجر به سقوط نهایی او شد - تا 5 سپتامبر روی کار نخواهد آمد. این تقریباً دو ماه از روزی که جانسون اعلام کرد می‌گذرد. کناره‌گیری می‌کرد و به درخواست‌ها برای ترک فوری مقام و اجازه دادن به یک رهبر جدید اجازه می‌داد تا کار حکومت را ادامه دهد.

نخست وزیر بعدی توسط مردم بریتانیا انتخاب نخواهد شد، بلکه توسط اعضای حزب حاکم محافظه کار انتخاب خواهد شد که تصور می شود کمتر از 200000 نفر در یک کشور حدود 67 میلیون نفری تشکیل می شود.

این کاملاً از نظر قانون اساسی صحیح است. در بریتانیا، رای دهندگان یک عضو محلی پارلمان را انتخاب می کنند. حزبی که بیشترین کرسی ها را دارد - و با شانس، اکثریت لازم برای تصویب قانون در پارلمان - از پادشاه برای تشکیل دولت اجازه می خواهد. به طور متعارف، رهبر آن حزب نخست وزیر می شود.

در سال 2019، جانسون اکثریت 80 کرسی پارلمان را به دست آورد. در حالی که از آن زمان کاهش یافته است، حزب محافظه کار هنوز اکثریت را در اختیار دارد و بنابراین، همچنان می تواند حکومت کند. پس چرا متحدان جانسون می گویند که با توجه به فوریت وضعیت و این واقعیت که خدمات مدنی حرفه ای می تواند برای ارائه حمایت مالی برای کسانی که در بحبوحه بحران هزینه زندگی رنج می برند، به نخست وزیر بعدی اقدام کند. اگر چنین باشد روی مشکلات بی شمار کار کنید.

یک سخنگوی دولت به سی‌ان‌ان گفت که در حالی که «تصمیم‌های مالی برای ماه‌های آینده برای نخست‌وزیر بعدی خواهد بود، ما به حمایت مستقیم از مردم با حمایت مالی به عنوان بخشی از بسته 37 میلیارد پوندی موجود ادامه می‌دهیم که در هفته‌ها ادامه خواهد یافت. و ماه های آینده برای کمک به مردم با افزایش هزینه های زندگی." اما منتقدان در سراسر طیف سیاسی معتقدند که این ناکافی است و اکنون باید اقدامات قاطع تری انجام شود. دانیل کاوشینسکی، یکی از اعضای محافظه‌کار پارلمان که از تراس در رقابت رهبری حمایت می‌کند، فکر می‌کند که شدت وضعیت به این معنی است که حزب باید زودتر به رقابت پایان دهد و نخست‌وزیر جدید را نصب کند، یا جانسون را اختیار کند تا اکنون اقدام کند. "مسابقه خیلی طولانی شده است و ما اکنون به رهبری نیاز داریم. نگاه کردن به ناف هرگز چیز خوبی نیست وقتی که باید تصمیمات حیاتی گرفته شود. بنابراین ما باید یا رهبر فعلی را برای اقدام قدرت دهیم یا مسابقه را به پایان برسانیم." مردم بریتانیا به درستی از ما انتظار دارند که به این بحران رسیدگی کنیم."

یک سخنگوی دولت به سی‌ان‌ان گفت که در حالی که «تصمیم‌های مالی برای ماه‌های آینده برای نخست‌وزیر بعدی خواهد بود، ما به حمایت مستقیم از مردم با حمایت مالی به عنوان بخشی از بسته 37 میلیارد پوندی موجود ادامه می‌دهیم که در هفته‌ها ادامه خواهد یافت. و ماه های آینده برای کمک به مردم با افزایش هزینه های زندگی." اما منتقدان در سراسر طیف سیاسی معتقدند که این ناکافی است و اکنون باید اقدامات قاطع تری انجام شود.

دانیل کاوشینسکی، یکی از اعضای محافظه‌کار پارلمان که از تراس در رقابت رهبری حمایت می‌کند، فکر می‌کند که شدت وضعیت به این معنی است که حزب باید زودتر به رقابت پایان دهد و نخست‌وزیر جدید را نصب کند، یا جانسون را اختیار کند تا اکنون اقدام کند. "مسابقه خیلی طولانی شده است و ما اکنون به رهبری نیاز داریم. نگاه کردن به ناف هرگز چیز خوبی نیست وقتی که باید تصمیمات حیاتی گرفته شود. بنابراین ما باید یا رهبر فعلی را برای اقدام قدرت دهیم یا مسابقه را به پایان برسانیم." مردم بریتانیا به درستی از ما انتظار دارند که به این بحران رسیدگی کنیم."

کریس برایانت، نماینده حزب کارگر در یک پیش‌نمای احتمالی از آنچه در آینده می‌تواند به انتقاد شدید از دولت تبدیل شود، به سی‌ان‌ان گفت: "جانسون باید اکنون در مورد بحران هزینه زندگی اقدام کند. این تنها آمیزه‌ای از تنبلی و رضایت است آنها (نامزدهای رهبری محافظه کار) را از اقدام باز می دارد."

حزب مخالف کارگر این هفته خواستار فراخوان فوری پارلمان شده است تا قانونگذاران بتوانند اقدامی فوری برای مسدود کردن قبوض انرژی انجام دهند، که قرار است در ماه اکتبر پس از افزایش محدودیت قیمت عرضه‌کنندگان توسط رگولاتور، تقریباً دو برابر شود.

در نامه‌ای به جانسون و دو رقیب رهبری، Thangam Debbonaire نماینده مجلس عوام، رهبر حزب کارگر در مجلس عوام، از محافظه‌کاران خواست که "پارلمان را در اوایل روز دوشنبه ۲۲ اوت بازگردانند تا بتوانیم سقف قیمت انرژی را هم‌اکنون مسدود کنیم."

او افزود که هفته آینده، تنظیم کننده انرژی بریتانیا افزایش سقف قیمت انرژی را اعلام خواهد کرد. پیش از زمستان حتی بیشتر کاهش می دهد. اما شوک دیگری برای اقتصاد ما ایجاد می کند.

سقف قیمت انرژی یک پشتیبان است که توسط دولت اجرا شده است تا شرکت های انرژی را از شارژ بیش از حد مشتریان جلوگیری کند. سی ان ان برای اظهار نظر در مورد این پیشنهاد به داونینگ استریت و چندین مقام دولتی مراجعه کرد، اما در زمان انتشار هیچ پاسخ رسمی دریافت نکرده بود.

با توجه به شدت اتفاقی که قرار است برای کشور بیفتد، حتی متحدان سابق جانسون و محافظه‌کاران رنگ‌آلود نیز نمی‌توانند درک کنند که چرا حزب در قدرت به نظر می‌رسد از کناره‌گیری خوشحال است.

هیچ یک از نامزدهای رهبری نمونه مشخصی از اینکه چه سیاست های خاصی برای مقابله با زمستانی جهنمی برای بسیاری اجرا خواهد شد، ارائه نکرده اند. یک بدبین ممکن است بگوید به این دلیل است که هر راه حلی مستلزم مبالغ هنگفتی از مخارج عمومی است، که برای اعضای سنتی محافظه کار که نخست وزیر بعدی را انتخاب می کنند، تحقیر می شود.

همچنین می‌تواند به این دلیل باشد که هزینه‌های عمومی در چنین مقیاسی را نمی‌توان با وعده‌های کاهش فوری مالیات و امتناع از افزایش مالیات بر تجارت‌های بزرگ، از جمله شرکت‌های انرژی، برای تأمین مالی راهی برای عبور از بحران توضیح داد.

با این حال، دیری نمی‌گذرد که جانشین جانسون باید به گروه وسیع‌تری از منتقدان پاسخ دهد. اول، مخالفان سیاسی آنها در مجلس. سپس، عموم مردم در پای صندوق های رای.

عدم اقدام به عنوان هشدارهای وحشتناک هر هفته می تواند یک خطای نهایی باشد که برای محافظه کاران در انتخابات عمومی بعدی هزینه خواهد داشت. و پس از بیش از یک دهه در قدرت، این یک درخواست بلند از مردم است که آنها را به خاطر راه رفتن در خواب در یک بحران ببخشند.

شایان ذکر است: نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که لیزتراس، در میان هم‌حزبی‌ های خود از اقبال بهتری برای احراز پست نخست‌وزیری در مقایسه با رقبایش برخوردار است.

نتایج یک نظرسنجی که از سوی موسسه «اوپینیوم» از اعضای حزب محافظه‌کار تهیه کرده نشان می‌دهد که وزیر امورخارجه بریتانیا به مراتب محبوبیت بیشتری از رقیب سرسخت خود ریشی سوناک دارد.

این نظرسنجی که با کسب نظرات ۴۵۰ عضو حزب محافظه‌کار تهیه شده است نشان می‌دهد که ۶۱ درصد آرا به سمت تراس متمایل است درحالیکه سوناک تنها ۳۹ درصد نظرات را به خود متمایل کرده است.

پیشتازی تراس درحالی عنوان می‌شود که تا پایان مهلت رای‌گیری در سپتامبر کمتر از سه هفته باقی مانده است.

این درحالی است که بعضی معتقدند سوناک که سابقه وزارت مالی را در کارنامه دارد ممکن است شکاف خود را در روزهای اخیر کاهش دهد.

تراس و سوناک در رای‌گیری نهایی قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار پیروز شدند و حالا باید برای آخرین مرحله تعیین نخست وزیر آماده شوند.

بوریس جانسون پس از یک رشته رسوایی و تحت فشار همکارانش اخیرا از مقام نخست‌وزیری بریتانیا استعفا داد.

نتیجه نهایی انتخابات قرار است در هفته اول سپتامبر اعلام شود. فرد پیروز با مشکلاتی مانند نرخ تورم سالانه ۱۱ درصدی، اقتصادی که رشد آن متوقف شده است، و یک پول ملی که ارزش آن در برابر دلار به پایین ترین حد تاریخی خود نزدیک می‌شود، مواجه خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.