انتشار تصاویری خصوصی از نخست‌وزیر فنلاند در جمع دوستانش انتقاد مخالفان دولت این کشور را برانگیخت.

به گزارش جماران، «سانا مارین،» نخست‌وزیر فنلاند  در پی برخی انتقادها از او به دلیل برگزاری یک میهمانی پر هیاهو ، روز جمعه ضمن تاکید بر اینکه تاکنون مواد مخدر مصرف نکرده اعلام کرد که برای ابهام‌زدایی در این زمینه آزمایش مصرف مواد مخدر داده است.

انتشار تصاویری خصوصی از نخست‌وزیر فنلاند در جمع دوستانش انتقاد مخالفان دولت این کشور را برانگیخت. آنها با اشاره به حالت غیرعادی سانا مارین و دوستانش در این تصاویر از نخست‌وزیر فنلاند خواسته بودند که تست مصرف مواد مخدر بدهد. 

نخست‌وزیر ۳۶ ساله فنلاند با تاکید بر جنبه خصوصی این تصاویر گفته است که تنها به «رقص و آوازخوانی» پرداخته و اقدام «غیرقانونی» انجام نداده است. سانا مارین اظهار داشت: «این ویدئوها خصوصی هستند و در محل خصوصی تصویربرداری شده‌اند. من شبی را با دوستانم می‌گذراندم.»

گروهی از رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی فنلاند نحوه رقص سانا مارین در این تصاویر را «در شأن» نخست‌وزیر این کشور ندانسته‌اند. این در حالی است که گروهی دیگر بر حق سانا مارین برای خوشگذرانی با دوستانش تاکید می‌کنند. 

رئیس دولت ائتلافی فنلاند نوشیدن مشروب الکلی در جریان پارتی با دوستانش را پذیرفته است. 

به گفته نخست‌وزیر فنلاند نتیجه آزمایش مواد مخدر او طی یک هفته آینده مشخص خواهد شد و نتیجه آن به طور علنی منتشر می‌شود. 

سانا مارین که در سال ۲۰۱۹ در سن ۳۴ سالگی به نخست‌وزیر رسید پیش از این به دلیل جشن‌های برگزار شده در اقامتگاهش مورد انتقاد قرار گرفته بود.نخست‌وزیر فنلاند می‌گوید در میهمانی که حضور داشته مواد مخدر مصرف نکرده و برای اثبات این ادعا آزمایش مواد مخدر داده است.

سانا مارین، ۳۶ ساله، می‌گوید: من زندگی شخصی دارم، زندگی حرفه‌ای و سیاسی دارم و در اوقات فراغت با دوستانم وقت می‌گذرانم و تفریح می‌کنم.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: در روزهای اخیر، اتهامات عمومی بسیار جدی مبنی بر اینکه من در فضایی بوده‌ام که مواد مخدر مصرف می‌شده، یا این‌که خودم مواد مخدر مصرف کرده‌ام، مطرح شد.

نخست‌وزیر فنلاند اضافه کرده است: من چنین اتهاماتی را بسیار جدی می‌دانم و با وجود اینکه درخواست انجام آزمایش مواد مخدر را ناعادلانه می‌دانم، اما برای دفاع قانونی از خود و رفع شبهات، امروز آزمایش مواد مخدر دادم که نتیجه آن در یک هفته اعلام خواهد شد.

سانا مارین، رهبر حزب سوسیال دمکرات که در انتخابات دسامبر ۲۰۱۹ به قدرت رسید، جوان‌ترین رئیس دولت در جهان محسوب می‌شود و طی روزهای اخیر به طور فزاینده‌ای با درخواست انجام آزمایش مواد مخدر مواجه شده است.

سانا مارین در این کنفرانس خبری تاکید کرد که او هرگز مواد مخدر مصرف نکرده است و در مهمانی که در آن شرکت کرده بود، کسی را ندیده است که این کار را انجام دهد.

در حالی که بسیاری از سانا مارین به دلیل ترکیب شغل سختش با یک زندگی خصوصی فعال ستایش می‌کنند، برخی دیگر از تصمیم او برای اجازه به انتشار چنین ویدئویی انتقاد کرده‌اند.

خانم مارین قبلا جوان‌ترین رئیس دولت جهان بود، اما اکنون این عنوان در اختیار گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی است.

نخست وزیر جوان فنلاند حضور در پارتی و مهمانی‌ها را پنهان نمی‌کند و اغلب در جشنواره‌های موسیقی حضور یافته و عکس‌هایی از او منتشر ‌شده است.

سال گذشته هم وی بابت اینکه پس از تماس نزدیک با یک فرد مبتلا به کووید ۱۹ به یک کلاب رفته بود، عذرخواهی کرد.

هفته گذشته، رسانه آلمانی بیلد، خانم مارین را «باحال‌ترین نخست‌وزیر جهان» معرفی کرد. 

خانم مارین در سال ۲۰۱۹ و در سن ۳۴ سالگی نخست وزیر فنلاند شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.