رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه از مردم کشورش به خاطر خسارت ها و تلفات باران های شدید و سیل که هفته جاری رخ داد، عذرخواهی کرد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه از مردم کشورش به خاطر خسارت ها و تلفات باران های شدید و سیل که هفته جاری رخ داد، عذرخواهی کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در نشست دولت درباره رسیدگی به سیل  در سئول و مناطق پیرامون آن که منجر به کشته شدن 9 نفر و مفقود شدن 7 نفر دیگر شد گفت که «برای قربانیان دعا می کند و به نیابت از دولت از کسانی که دچار مشکل شدند عذرخواهی می کنم.»

یون در  نشست جداگانه دولت در روز چهارشنبه به مسئولان دستور داد که حمایت از افراد ضعیفی که از سیل آسیب دیدند، تضمیمن کنند.

وی گفت: کسانی که از مشکلات مالی یا بدنی رنج می رند بیشتر در معرض فجایع طبیعی هستند و کشور فقط زمانی امن خواهد بود که این اشخاص در امنیت به سر ببرند.

این د رحالی است که سی ان ان در گزارشی نوشت که بارش شدید باران در روز دوشنبه ۸ اوت در شهر سئول، پایتخت کره جنوبی باعث جاری شدن سیل در ایستگاه‌های قطار و زیر آب رفتن خودروها، تخریب خیابان‌ها در اثر افتادن درختان و آب گرفتگی گسترده زمین‌های کشاورزی در اطراف شهر شد.

عکس‌ها و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند نیز خیابان‌های مملو از آب را نشان می‌دهند که باعث تعطیلی تمامی مراکز شهری و توقف خدمات سرویس‌های حمل و نقل عمومی شده است.

بارش شدید باران از شب گذشته آغاز شده و گزارش‌های محلی حاکی از قطع شدن برق در برخی از مناطق شهر است.

به گفته مقامات، دست کم هشت نفر در روز دوشنبه در سئول جان خود را از دست دادند، پس از بارش باران بی سابقه در خانه ها، جاده ها و ایستگاه های مترو در پایتخت کره جنوبی، برق گرفتگی قطع شد و صدها نفر مجبور به تخلیه شدند. وزارت کشور و ایمنی کره جنوبی اعلام کرد که سه نفر از کشته شدگان در یک نیمه زیرزمینی سیل زده گرفتار شده اند. به گفته این وزارت، 9 تن دیگر زخمی شده اند و شش نفر مفقود هستند.

از نیمه شب دوشنبه به وقت محلی، بخش‌هایی از سئول در مجموع شاهد 422 میلی‌متر (16 اینچ) باران بود که مقامات را بر آن داشت تا بالاترین سطح هشدار اضطراری سطح 3 را اعلام کنند. این شهر 141.5 میلی متر (5.57 اینچ) باران در ساعت را ثبت کرد - بالاترین میزان از زمانی که مقامات شروع به ثبت رکورد کردند. عکس‌ها از سرتاسر شهر سیل شدید را نشان می‌دهد، مردمی که در جاده‌ها تا ران‌هایشان در آب حرکت می‌کنند.

اگرچه سیل تا صبح سه‌شنبه تا حد زیادی کاهش یافته بود، خودروها و اتوبوس‌ها در جاده‌ها و پیاده‌روها پراکنده شدند و ترافیک صبحگاهی را مسدود کردند. به گفته متروی سئول، در برخی از بخش‌های سئول، زهکش‌ها پشتیبان شدند و آب را به خیابان‌ها و ایستگاه‌های مترو سرازیر کردند. تعدادی از ایستگاه های مترو به دلیل جاری شدن سیل بسته شدند و خطوط دوشنبه شب به طور موقت متوقف شدند. از صبح روز سه شنبه، مقامات همچنان در تلاش برای بازگشایی ایستگاه ها بودند. چندین منطقه در جنوب رودخانه هان بیشترین آسیب را دیدند، از جمله منطقه ثروتمند و مدرن گانگنام که در آن برخی از ساختمان ها و فروشگاه ها زیر آب رفتند و برق خود را از دست دادند.

62f361514c59b716156ecd55

به گفته مقامات، حدود 800 نفر از ساکنان به مدارس و ورزشگاه ها منتقل شدند یا داوطلبانه به دنبال سرپناه در مراکز محلی محلی شدند زیرا سیل بیش از 741 خانه و مغازه را تحت تاثیر قرار داد. یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه با قربانیان تسلیت گفت و گفت که بازرسی در محل انجام خواهد داد و برای جلوگیری از خسارات بیشتر تلاش خواهد کرد. وی همچنین به لزوم بازنگری در سیستم مدیریت بلایای کشور اشاره کرد زیرا پیش بینی می شود با توجه به بحران اقلیمی هوای شدید و غیرقابل پیش بینی رو به افزایش باشد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی می‌شود روز سه‌شنبه نیز بارش شدید باران ادامه داشته باشد و در برخی مناطق تا ۱۰۰ میلی‌متر (۳.۹ اینچ) باران در ساعت خواهد بارید. بخش‌هایی از ژاپن نیز دوشنبه شب شاهد بارش باران بود که در برخی مناطق هوکایدو سیل گزارش شده بود - اما تا روز سه‌شنبه هیچ آسیبی در این مورد وجود نداشت. مقامات نسبت به خطر سیل ناگهانی و رانش زمین هشدار داده اند.

شایان ذکر است بنا بر اعلام خبرگزاری یونهاپ، در روز دوشنبه تا ۱۷۰ میلی متر باران در مناطق مرکزی کشور از جمله پایتخت باریده است.

در منطقه دونجاک واقع در جنوب سئول نیز ۱۳۷ میلی‌متر بارندگی در ساعت ثبت شده است که بدترین بارندگی در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.

گزارش ها همچنین حاکی از ارسال یک پیام عمومی در نیمه شب گذشته برای ساکنان سئول است که درباره احتمال رانش زمین هشدار می‌دهد.

اداره هواشناسی کره جنوبی، پیش‌تر دربارۀ بارش شدید باران در سراسر سئول، شهر بندری اینچئون همچنین در استان‌های شمالی هشدار داده بود و به همین دلیل به کمک نیروهای امداد، ساکنان مناطق کم‌ارتفاع پیش از وقوع سیل تخلیه و به مناطق امن منتقل شده بودند.

62f3613a42360450b72e1e8f

این حادثه تلفات جانی در پی نداشته اما خسارات مالی بسیاری برجای گذاشته است.

به گزارش فرانس24؛ بارش باران سیل آسا باعث شد تا در بیشتر مناطق سئول پایتخت کره جنوبی سیل جاری شود. سیل روز دوشنبه رخ داد و در پی آن 7 نفر کشته و 7 نفر مفقود شدند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ سئول، بارشی که از دوشنبه آغاز شد، شدیدترین بارندگی در 80 سال اخیر در کره جنوبی بوده است. تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که صدها خودرو روی آب غوطه ور هستند و ایستگاه‌های مترو در آب غرق شده‌اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ بارندگی شدید در روز دوشنبه در کره جنوبی باعث شد بخش‌هایی ناحیه گانگنام که از مناطق گران قیمت در پایتخت، سئول به شمار می‌آید با آب گرفتگی شدید و اختلال در رفت و آمد روبرو باشد.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌روند نشان می‌دهد بخش‌های جنوبی شهر سئول بیش از صد میلی متر بارندگی را در ساعت پایانی روز دوشنبه شاهد باشد به شکلی که میزان بارش در برخی مناطق این شهر به صد و چهل و یک و نیم میلیمتر نیز رسید که به گفته اداره هواشناسی کره، شدیدترین بارندگی گزارش شده در دهه‌های اخیر در سئول به شمار می‌آید.

تصاویر منتشر شده از این مناطق نشان می‌دهد مردم در حال تردد خیابان‌های آب گرفته هستند و برخی خودرو‌ها نیز در میان آب گرفتگی خیابان ها، به دام افتاده اند و متوقف شده اند. همچنین گزارش‌هایی از آب گرفتگی در برخی ایستگاه‌های مترو نیز منتشر شده است که به سرگردانی مسافران انجامید.

میزان بارندگی ثبت شده از نیمه شب دوشنبه در سئول چهار صد و بیست میلی متر گزارش شده است و پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارندگی‌های بیشتری نیز در راه است.

به گفته مقامات کره، دست کم ۷ نفر در حوادث مرتبط با این بارندگی‌ها و پیامد‌های بعدی آن مانند آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیل در سئول، پایتخت، جان خود را از دست داده اند، نه نفر زخمی و شش نفر دیگر نیز ناپدید شده اند؛ دو نفر دیگر نیز در استان گیونگ‌گی، استان همجوار با سئول در فهرست ناپدید شدگان قرار دارند.

به گزارش گاردین،  بر اثر این بارش‌ها، خیابان‌های سئول به رودخانه تبدیل شده، وسایل نقلیه زیر آب رفته و ایستگاه‌های مترو دچار آب‌گرفتگی شدند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سیل در کره جنوبی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.