وقوع طوفان در شرق آمریکا همزمان با بازگشت مسافران از سفرهای تابستانی که پس از رفع محدودیت های دوران همه گیری کرونا با کمبود خدمه فرودگاه های این کشور همراه است، منجر به لغو بیش از ۱۴۰۰ پرواز و سرگردانی مسافران شد.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان لغو گسترده پروازها به دومین روز پس از وقوع طوفان های رعد و برق در فرودگاه های اصلی در ساحل شرقی ادامه یافت.

از ساعت 9:30 شب در روز جمعه، سایت ردیابی پرواز FlightAware نشان داد که بیش از 1500 پرواز در ایالات متحده لغو شده است. بار دیگر، LaGuardia نیویورک، نیوآرک لیبرتی و فرودگاه ملی ریگان در خارج از واشنگتن در صدر فهرست لغو قرار گرفتند.

در روز پنجشنبه، خطوط هوایی 1248 پرواز در سراسر کشور را لغو کردند که یکی از بدترین روزها برای لغو پروازها در شش هفته گذشته بود. شرکت هواپیمایی ساوت وست 370 پرواز یا 9 درصد از برنامه پنجشنبه خود را لغو کرد. Southwest 1800 پرواز دیگر را به تعویق انداخت که 46 درصد از برنامه پنجشنبه خود است.

تارنمای خبری هیل با انتشار این خبر نوشت: درحالی که خطوط هوایی آمریکا همچنان با مشکل انجام به موقع پروازها در آمریکا دست به گریبان هستند، تنها در روز جمعه ( ۱۴ مردادماه ) یک هزار و ۴۸۲پرواز لغو شدند.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: در کنار پروازهای لغو شده خطوط هوایی آمریکا در روز جمعه، همچنین  هفت هزار پرواز ورودی و یا خروجی به آمریکا نیز با تاخیر انجام شد.

هیل نوشت: لغو و یا تاخیر پروازها از سوی خطوط هوایی آمریکا درحالی رخ می دهند که صنعت هوانوردی این کشور با توجه به کاهش محدودیت و نگرانی های ناشی از همه گیری کرونا به حالت عادی خود بازگشته و اکنون شمار بیشتری از مردم باردیگر تصمیم  به سفرهای هوایی گرفته اند.

بنابراین گزارش درمیان خطوط هوایی آمریکا، شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» با ۲۶۳ مورد لغو پرواز بیشترین تعداد لغو پروازها را به خود اختصاص داد و پس از آن خطوط هوایی «ساوث وست»  با ۱۹۳ مورد لغو پرواز در مرتبه بعدی قرار گرفت.

درهمین حال تارنمای شبکه  « ساعت خبری پی بی اس» نیز ضمن پوشش این خبر نوشت: بیشتر تاخیر پروازها به علت وقوع توفان در سواحل شرقی آمریکا بوده، درمنطقه شهر نیویورک، سه فرودگاه اصلی و خارج از واشنگتن دی.سی این وضعیت موجب اعمال بیشترین لغو پروازها تا بعداز ظهر روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی) شد.

میزان لغو و یا تاخیر پرواز در فرودگاه های آمریکا به حدی رسیده است که اکنون کنگره آمریکا به آن واکنش نشان داده و سناتور ایالت ماساچوست،  «اد مارکی»  در بیانیه ای نسبت به این معضل و مشکلات بازپس گرفتن پول بلیط پروازهای لغو شده واکنش نشان داد، وی دراین بیانیه اعلام کرد؛ «بس است: مسافران از هدر دادن وقت ارزشمند خود در تقلا  با خطوط هوایی برای دریافت بازپرداخت هزینه قانونی سفر خود، درمانده شده‌اند».

صنعت هوانوردی نه تنها در آمریکا بلکه در اروپا درحالی سیر تحول و خروج از محدودیت‌های دوران همه گیری کرونا را طی می‌کنند که شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها  دراین کشورها با کمبود جدی نیرو مواجه بوده  و این مساله منجر به لغو گسترده پروازها و نارضایتی فزاینده مسافران شده است.

شایان ذکر است شهروندان آمریکایی در ایالت غربی کالیفرنیا به علت سیل ناشی از بارندگی‌های سنگین و بسته شدن جاده‌ها در برخی از نقاط این ایالت گرفتار شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داد که روز جمعه سیل در پارک ملی دث ولی، خودروی شهروندان را زیر آب فرو برد و حدود یک هزار نفر را گرفتار کرد که مقام های محلی مجبور به بستن تمام جاده‌های اطراف این منطقه شدند.

این پارک نزدیک خط مرزی ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا در ناحیه «فیورنس کریک» دست کم ۴.۳ سانتیمتر بارندگی داشت که مسئولان  پارک در بیانیه‌ای اعلام کردند به اندازه یک سال باران را در یک روز صبح تجربه کرده اند. میانگین بارندگی سالیانه پارک ملی دث ولی ۴.۸ سانتیمتر است.  

مسئولان پارک گفتند که ده‌ها خودرو در گل و لای سیلاب دفن شدند و حدود هزار نفر از جمله افراد بازدید کننده و کارکنان پارک در سیل گرفتار شدند که بر اساس تخمین سازمان حمل و نقل کالیفرنیا نجات افراد از این وضعیت چندین ساعت زمان خواهد برد.

این دومین سیل بزرگ در طی یک هفته گذشته در پارک ملی دث ولی بود. روز دوشنبه سیلاب‌های ناگهانی که غرب نوادا و شمال آریزونا را فرا گرفته بود منجر به بسته شدن جاده‌ها گردید.

یک عکاس ساکن آریزونا که شاهد وقایع روز جمعه در این پارک بود، سیلاب به راه افتاده را از دید خود بی سابقه خواند.

هفته گذشته نیز بارندگی های شدید در ایالت کنتاکی در شرق ایالات متحده منجر به جان باختن دستکم ۳۷ نفر، صدمه به صدها خانه و خودرو و طغیان رودخانه‌ها شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.