پیدایش طوفانی به نام دریاچه جوی

دانشمندان نوع جدیدی از طوفان به نام دریاچه جوی را کشف کردند که می‌تواند ویرانگر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از cvbj، به نظر می‌رسد ما هنوز همه چیز را در مورد طوفان‌ها نمی‌دانیم، زیرا دانشمندان یک پدیده هواشناسی جدید را کشف کرده اند که می‌تواند نگران کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ انواع جدیدی از طوفان‌ها هنوز در حال کشف هستند که جدیدترین آن‌ها دریاچه جوی نامیده می‌شوند و تاکنون فقط در اقیانوس هند قرار داشته است. دانشمندان جوی برایان مپس و وی مینگ تسای، این نوع جدید طوفان را در وب سایت علمی AGU اینگونه تشریح کرده اند: "اینکه این پدیده اکنون کشف شده به این معنی نیست که یک پدیده جدید است یا به دلیل تغییرات آب و هوایی رخ داده است. "

دریاچه جوی چیست و چرا به آن این نام را داده اند؟

هواشناسان مدت‌ها قبل به پدیده‌ای برخوردند که آن را رودخانه‌های جوی نامیدند که به معنای واقعی کلمه، این پدیده، رودخانه‌ای از رطوبت یا آب است که در جو به گردش در میآیند. این رودخانه‌های جوی به شکل ابر در جو حرکت می‌کنند و باران را از ابر‌ها به طور منظم تخلیه می‌کنند. با استفاده از همین قیاس، دریاچه جوی غلظتی از بخار آب در جو است که به شکل دریاچه در می‌آید.

آن‌ها می‌توانند آنقدر بزرگ باشند و آنقدر آب حمل کنند که برخی از آن‌ها می‌توانند گودالی به قطر ۱۰۰۰ کیلومتر و ارتفاع چندین سانتی متر ایجاد کنند.

در این تصویر ماهواره‌ای یکی از این دریاچه‌های جوی را می‌بینیم:

آن‌ها در مناطقی ظاهر می‌شوند که باد بسیار کمی دارد و می‌توانند روز‌ها در همان مکان بمانند و آب را تخلیه کنند. در حال حاضر، این دریاچه‌های جوی تنها در اقیانوس هند یافت شده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید