کار ضدعفونی فاضلاب و سایر زباله‌ها برای اطمینان از ایمنی آب آشامیدنی و خانگی در کره شمالی در حال انجام است.

به گزارش جماران به نقل از سى ان ان رسانه های دولتی روز یکشنبه گزارش دادند، کره شمالی خدمه پزشکی و محققان اپیدمیولوژیک را به استانی که با شیوع یک بیماری روده ای مبارزه می کند، اعزام کرده است.

حداقل 800 خانواده که از آنچه کره شمالی فقط آن را "اپیدمی حاد روده" نامیده است، در استان هوانگهای جنوبی، در حدود 75 مایلی جنوب پایتخت پیونگ یانگ، کمک دریافت کرده اند.

انترایک Entericبه دستگاه گوارش اشاره دارد و مقامات کره جنوبی می گویند که ممکن است وبا یا تیفوئید باشد.

شیوع جدید که اولین بار در روز پنجشنبه گزارش شد، فشار بیشتری را بر این کشور منزوی وارد می کند زیرا با کمبود مزمن غذا و موجی از عفونت های کووید-19 مبارزه می کند.

روز یکشنبه، خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای جزئیات اقدامات پیشگیرانه از جمله قرنطینه، "غربالگری فشرده برای همه ساکنان" و درمان و نظارت ویژه افراد آسیب پذیر مانند کودکان و سالمندان را به تفصیل انجام داد.

کی‌سی‌ان‌ای گفت که یک "تیم تشخیص و درمان سریع" ملی با مقامات بهداشتی محلی کار می کند و اقداماتی در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که کشاورزی در منطقه کلیدی کشاورزی مختل نمی شود.

در این گزارش آمده است که کار ضدعفونی از جمله فاضلاب و سایر زباله ها برای اطمینان از ایمنی آب آشامیدنی و خانگی در حال انجام است.

روزنامه دولتی رودونگ سینمون روز جمعه اعلام کرد داروهای تهیه شده توسط رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون و دیگران، از جمله خواهرش، به خانواده های استان هوانگهای جنوبی تحویل داده خواهد شد.

به دلیل فقدان مطبوعات آزاد در این کشور، تأیید مستقل ادعاهای کره شمالی دشوار است.

ریو یونگ چول، مسئول کار اپیدمی اضطراری در کره شمالی، روز دوشنبه در تلویزیون دولتی به بینندگان هشدار داد که بیماری های روده ای ممکن است از طریق وسایل، غذا و نوشیدنی افراد آلوده گسترش یابد. وی گفت که جداسازی دقیق بیماران برای جلوگیری از شیوع آن مهم است.

ریو گفت: جدا از تیفوئید و وبا، ویروس فلج اطفال، ویروس هپاتیت A و باسیل اسهال خونی از جمله عوامل بیماری زا هستند که باعث بیماری های روده می شوند.

اخبار مربوط به "اپیدمی روده" در حالی منتشر می شود که کره شمالی همچنان به مبارزه با کووید-19 یا آنچه "موارد تب شده" می نامد، ادامه می دهد.

کی‌سی‌ان‌ای روز یکشنبه ۱۹ هزار و ۳۱۰ مورد جدید تب دیگر را گزارش کرد، بدون اینکه جزئیات تست کرونای چند نفر از این بیماران مثبت باشد.

به طور کلی بیش از 4.6 میلیون نفر از زمانی که شیوع کووید برای اولین بار در اواسط ماه مه شناسایی شد، علائم تب را نشان داده اند. تا 19 ژوئن، 73 مورد مرگ "تب" توسط کی‌سی‌ان‌ای گزارش شده است.

همانند ادعاهای کره شمالی مبنی بر "اپیدمی حاد روده"، بررسی مستقل تعداد موارد و بهبودی گزارش شده توسط رسانه های دولتی کره شمالی دشوار است.

شایان ذکر است: رهبر کره شمالی اعلام کرد، بخشی از موجودی داروهای شخصی خانواده‌اش را برای مقابله با شیوع حاد بیماری که به گفته کارشناسان می‌تواند حصبه، اسهال خونی یا وبا باشد، اهدا می‌کند.

به گزارش دیلی تلگراف، تصویری از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی منتشر شده که یک روپوش سفید آزمایشگاهی به تن دارد و به همراه همسرش «ری سول جو» مشغول بررسی جعبه‌های دارو از جمله سرم‌های نمکی نرمال سالین هستند؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران تبلیغی برای تقویت حمایت‌ها از دولتش به شمار می‌رود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، این داروها به افرادی تعلق می‌گیرد که در شهر "هائجو" واقع در جنوب غربی کشور گرفتار "یک پاندمی حاد روده‌ای" شده‌اند.

چنین بیماری‌هایی مرتبا در کره شمالی شیوع پیدا می‌کنند؛ کشوری که امکانات خوب تصفیه آب ندارد و زیرساخت‌های خدمات بهداشتی عمومی‌اش همچنان از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی تا حد زیادی نامناسب مانده‌اند. این پاندمی در حالی رخ می‌دهد که کره شمالی با پاندمی کووید ۱۹ نیز در حال مبارزه است.

مشخص نیست که این پاندمی جدید چقدر جدی است اما ناظران خارجی می‌گویند کره شمالی از این فرصت برای تقویت وجه کیم جونگ اون به عنوان رهبری که به مردم کشورش اهمیت می‌دهد به منظور تقویت حمایت‌های عمومی برای غلبه بر سختی‌ها و مشکلات مرتبط با پاندمی استفاده می‌کند.

کیم جونگ اون ماه گذشته نیز اعلام کرده بود که بخشی از موجودی داروهای خانواده‌اش را برای بیماران کرونایی ارسال کرده است.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد که بیش از ۴.۵ میلیون تن از این کشور ۲۶ میلیون نفری به خاطر تب بی‌علت مریض شده‌اند اما تنها ۷۳ تن جان باخته‌اند.

کره شمالی به خاطر نبود کیت‌های آزمایش در این کشور تنها بخش کوچکی از این افراد را به عنوان موارد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی کرده است. بسیاری از کارشناسان خارجی این آمار مرگ و میر در کره شمالی را زیر سوال برده‌اند و تاکید دارند که احتمالا آمار دقیق گزارش داده نمی‌شوند تا هیچ آسیب سیاسی به کیم جونگ اون وارد نشود.

همچنین رسانه رسمی کره‌شمالی گزارش داد که مشاوران کلیدی کیم از جمله خواهرش «کیم یو-جونگ» برای کمک به مردمی که گرفتار عفونت‌های جدید در جنوب‌غربی این کشور شده‌اند، دارو اهدا کردند. براساس این گزارش، کیم یو-جونگ که معاون دپارتمان کمیته مرکزی حزب کارگران کره است و دیگر مقامات سرشناس از کمیته‌های اصلی حزب در اداراتشان خواسته‌اند تا این داروهای آماده شده را ارسال کنند.

به گزارش رویترز، کره شمالی امروز -پنج‌شنبه- اعلام کرد که یک اپیدمی گوارشی نامشخص در حال شیوع در این کشور است.

 این موضوع می‌تواند فشار بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کشوری که در حال مبارزه با شیوع بی‌سابقه پاندمی کروناست، تشدید کند.

خبرگزاری‌ کره شمالی گزارش داد که  «کیم جونگ‌اون»، رهبر این کشور روز گذشته داروهایی را برای کمک به بیمارانی که از اپیدمی حاد روده رنج می‌برند، به شهر بندری هاجو در غرب کشور فرستاد.

در این گزارش به تعداد افراد آلوده یا جزئیات ماهیت بیماری اشاره‌ای نشده است.

این در حالی است که کره شمالی در اوج مبارزه با بیماری کرونا قرار دارد و  ماه گذشته به دلیل نگرانی از کمبود واکسن و تجهیزات پزشکی در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد.

به گزارش اسکای نیوز، همچنین مقامات این کشور نیز در حال انجام اقدامات لازم برای شناسایی و درمان این بیماری هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.