یکی از سرنوشت سازترین سوالات در سیاست این است که شروع به دریافت برخی پاسخ ها می کند. حول محور این می‌چرخد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، تا کی به اعمال جادوی عرفانی خود بر حزب جمهوری‌خواه ادامه می‌دهد، در قلب آمریکایی‌هایی که از بازگشت او به قدرت می‌ترسند و تسلط خود را بر روح و روان آمریکا حفظ می‌کنند، عذاب می‌کشد؟

به گزارش جماران به نقل ازسى ان ان مجموعه‌ای از مداخلات ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای و چندین تحقیق درباره تلاش ترامپ برای دزدی انتخابات 2020 طی چند هفته و چند ماه آینده به نقاط حساسی خواهد رسید و می‌تواند به شکل‌دهی مسیر رئیس‌جمهور سابق کمک کند.

 بعد جدیدی در مبارزات انتخاباتی میان‌دوره‌ای ناگهان در دوشنبه شب با این خبر مبهوت‌کننده باز شد که پولیتیکو به آنچه که پیش‌نویس رای دادگاه عالی می‌خواند دست یافته است که نشان می‌دهد اکثریت محافظه‌کار ساخته شده توسط ترامپ تصمیم تاریخی ۱۹۷۳  که به حق قانونی سقط جنین اعطا می‌کرد، لغو می‌کند. این درام که می‌تواند در ماه نوامبر برای هر دو حزب مشارکت داشته باشد، یک پیروزی بزرگ احتمالی برای جنبش محافظه‌کار طی دهه‌ها در حال شکل‌گیری است و تصمیم محافظه‌کاران اجتماعی برای پایبندی به ترامپ علی‌رغم احتیاط‌هایی درباره رفتار اخلاقی او را تایید می‌کند.

تقریباً هفت سال پس از ورود او به صحنه سیاسی و 16 ماه از زمانی که او پس از کودتا با شرمندگی کاخ سفید را ترک کرد، ترامپ همچنان نقطه اتکای است که بیشتر سیاست های کشور حول آن می چرخد. این برای یک رئیس‌جمهور سابق خارق‌العاده است – اگرچه ترامپ در حال شکستن قالب در زندگی خود پس از کاخ سفید است، همانطور که وقتی کشور را از دفتر بیضی شکل تکان داد. و برخلاف اکثر روسای جمهوری که در انتخابات یا دوره های محدود مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، ظاهراً معتقد است که باشکوه ترین فصل زندگی سیاسی او هنوز در پیش است.

 ترامپ در ویدئویی که در ماه ژانویه پس از معرفی روی سه راهی به عنوان "چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده" در فضای مجازی منتشر شد، به شرکای گلف خود گفت: "چهل و پنجمین و چهل و هفتمین".

 با این حال، به غیر از تظاهرات کنترل ترامپ بر رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، که در صورت پیروزی حزب جمهوری‌خواه در نوامبر می‌تواند رئیس‌جمهور شود، و شیوه‌ای که نامزدهای جمهوری‌خواه در سراسر کشور خود را از تصویر او الگوبرداری کرده‌اند، آزمون‌های ملموس کمی برای ماندگاری ترامپ وجود داشته است. جذابیت گسترده تر از ژانویه 2021.

از نظر انتخاباتی، با تأیید ترامپ در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در اوهایو، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و جاهای دیگر، این وضعیت در هفته‌های آینده تغییر خواهد کرد. در حالی که ترامپ در رای گیری حضور ندارد و این انتخابات علم دقیقی در مورد قدرت او ارائه نخواهد کرد، آنها سرنخ هایی را به استراتژیست های جمهوری خواه ارائه می دهند که بدانند آیا مسیر جایگزینی برای رئیس جمهور سابق در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2024 وجود دارد که می تواند پس از انتخابات میان دوره ای باز شود.

نتایج یک انتخابات مقدماتی کلیدی حزب جمهوری خواه سنا - در اوهایو در سه شنبه شب - برخی از اولین نشانه‌های نفوذ ترامپ را ارائه خواهد کرد، زیرا نامزد او - نویسنده «مرثیه تپه‌ای»، جی.دی. ونس - در پی آن است که با حمایت سخت‌گیرانه رئیس‌جمهور سابق به پیروزی برسد.

وزن سیاسی ترامپ همچنین باعث می شود که غیرت او برای انتقام در مسابقاتی که در آن از رقبای اصلی برای از بین بردن دشمنان جمهوری خواه خود حمایت می کند. به عنوان مثال، در وایومینگ، او از رقیب نماینده لیز چنی حمایت می کند، که علیرغم اینکه یکی از معدود جمهوری خواهانی است که حقیقت را در مورد تلاش خود برای از بین بردن دموکراسی آمریکایی می گوید، برای انتخاب مجدد نامزد می شود. ترامپ همچنین امیدوار است که لیزا مورکوفسکی سناتور آلاسکا را که پس از دومین محاکمه استیضاحش در سال گذشته به محکومیت او رای داد و از کلی شیباکا برای تصدی مسئولیت او حمایت کرد، سرنگون کند.

پیوند ترامپ با پایگاهش

یکی از آشکارترین پاسخ‌هایی که نتایج میان‌دوره‌ای نوامبر به دست می‌دهد این است که آیا یک کمپین متمرکز بر ترامپ که اساساً ریشه در این مغالطه دارد که انتخابات 2020 به سرقت رفته است، مسیری مناسب برای مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه است یا خیر.

به نظر می رسد میلیون ها رای دهنده ای که در سال 2020 از ترامپ حمایت کردند، ادعاهای نادرست او را باور کرده اند، که به خودی خود زخم سختی بر اعتبار دموکراسی آمریکایی وارد کرده است. با این حال ترامپ همچنین به وضوح ارتباط قوی با وفادارترین رای دهندگان خود را حفظ کرده است. جنگل‌های تابلوهای جدید ترامپ در قلب‌لند، که از نسخه‌های هوازده سال ۲۰۲۰ متمایز هستند، گواه آن است.

رئیس‌جمهور سابق همچنان نمادی برای رای‌دهندگانی است که از نخبگان ساحلی استفاده می‌کنند و سیاست توپ ویرانگر او را پذیرفته‌اند، زیرا معتقدند سیستم ایالات متحده برای مدت طولانی ارزش‌ها و مشکلات اقتصادی آنها را نادیده می‌گیرد. این به او قدرت واقعی بر جویندگان مناصب جمهوری خواه می دهد - به ویژه آنهایی که در انتخابات مقدماتی حضور دارند که در آن مشارکت پایه اغلب تعیین کننده است.

با این حال، نشانه هایی از آسیب پذیری برند ترامپ نیز وجود دارد.

در نظرسنجی ماه مارس توسط ان بى سى نیوز انجام شد، 40 درصد از پاسخ دهندگانی که جمهوری خواه یا متمایل به جمهوری خواه بودند، خود را بیشتر به عنوان حامی ترامپ معرفی کردند تا حزب جمهوری خواه. پنجاه و سه درصد گفتند که بیشتر از طرفداران حزب هستند. درست قبل از انتخابات 2020، 54 درصد گفتند که عمدتاً از حامیان ترامپ هستند و 38 درصد طرفدار این حزب بودند.

از نظر تئوری، چنین داده‌هایی، در صورت ادامه روندها، می‌تواند به سایر نامزدهای ریاست‌جمهوری برای حضور در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان امیدوار کند که به نظر می‌رسد هنوز تحت سلطه رئیس‌جمهور سابق باشد. یک جمهوری خواه کهنه کار، فرماندار آرکانزاس، آسا هاچینسون، روز یکشنبه در برنامه State of the Union سى ان ان  گفت که وقت آن رسیده است که حزب شخص دیگری را انتخاب کند.

هاچینسون، یک محافظه‌کار معتبر که یکشنبه گفت در حال بررسی پیشنهادی برای سال 2024 است، به دانا باش گفت: فکر می‌کنم ترامپ کارهای خوبی برای کشور ما انجام داد، اما ما باید مسیر دیگری را طی کنیم.

اگر رای دهندگان جمهوری خواه مشتاق چیزی هستند که از نظر ایدئولوژیکی در چرخه 2024 پایه گذاری شود، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در حال ایجاد رکوردی در زمینه مسائل فرهنگی است که جمهوری خواهان را برانگیخته می کند، از جمله محدودیت در حقوق تراجنسیتی ها، محدودیت در آموزش نژاد در مدرسه، محدودیت در آموزش نژاد در مدرسه، کاهش حق رای و لغو اقدامات کنترل اسلحه.

هنوز مشخص نیست که آیا دیسانتیس ترامپ را به چالش می کشد، زیرا جوانی نسبی او در سن 43 سالگی به این معنی است که او می تواند بازی طولانی در سیاست ریاست جمهوری را انجام دهد. اما او در حال ساخت رزومه‌ای است که به او اجازه می‌دهد در مناظره ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، رقبا، به‌ویژه از سنا، با گفتن اینکه فهرست خواسته‌های ریاست‌جمهوری آنها را در ایالت خودش اجرا کرده است، طعنه بزند.

تهدیدات قانونی ترامپ با بازگشت زمان به 6 ژانویه

آینده ترامپ در شرف وقوع شورش 6 ژانویه است که او در یک سری جلسات استماع ماه آینده توسط کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی این شورش برانگیخت.

 منابع به سی ان ان گفته اند که این هیئت قصد دارد روایتی چندرسانه ای قانع کننده تولید کند که واقعیت حمله را در ذهن رای دهندگان حک کند.

این کمیته هنوز تصمیم نگرفته است که آیا به مجلس نمایندگان توصیه کند که رئیس‌جمهور سابق را به وزارت دادگستری معرفی کند یا خیر - اقدامی که یکی از برجسته‌ترین معضلات در سیاست مدرن آمریکا را برای دادستان کل مریک گارلند ایجاد می‌کند. اما یک تصویر آشکار از آنچه در ژانویه 2021 اتفاق افتاد و نقش ترامپ در هدایت آن، یکی از راه‌های ادامه کار کمیته خواهد بود، اگر همانطور که انتظار می‌رفت، در صورت کسب اکثریت مجلس نمایندگان به سرعت توسط جمهوری‌خواهان تعطیل شود. با این حال، با توجه به احساسات عمیقی که به نفع و علیه ترامپ برانگیخته شده است، مشخص نیست که آیا هرگونه ارائه، هر چقدر هم که وحشتناک باشد، به طور معناداری تصورات درباره رئیس جمهور سابق و جاه طلبی های سیاسی آینده او را تغییر می دهد یا خیر.

در غیر این صورت، واقعیت ترسناک شورش کاپیتول هر ماه که می گذرد آشکارتر می شود.

همین چند هفته اخیر افشاگری‌ها - که بسیاری از آنها شامل پیام‌های متنی به مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید و از آن‌ها بود - این واقعیت تکان دهنده را افشا کرده اند که ترامپ و اطرافیانش تا چه حد آماده بودند تا اراده مردم آمریکا را در یک انتخابات دموکراتیک نادیده بگیرند تا او را در قدرت نگه دارند.

به عنوان مثال، سی ان ان گزارش داد که چگونه مقامات در جورجیا تلاش کردند تا میدوز را وادار کنند که رئیس جمهور وقت را کنار بگذارد، زیرا او براد رافنسپرگر وزیر امور داخلی جورجیا ، فشار بی وقفه ای اعمال می کرد تا آرا را برای لغو پیروزی جو بایدن در این ایالت حیاتی در انتخابات پیدا کند.

این تماس تلفنی ترامپ اکنون در مرکز چیزی است که ممکن است خطرناک ترین تهدید قانونی پیش روی رئیس جمهور سابق باشد. دادستان های منطقه آتلانتا روز دوشنبه یک هیئت منصفه بزرگ تشکیل دادند تا ارزیابی کنند که آیا هر یک از اقدامات وی در جورجیا پس از انتخابات 2016 مجرمانه بوده است یا خیر.

فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، روز دوشنبه در مصاحبه با اندرسون کوپر از سی ان ان گفت: ما هر چیزی را که مرتبط با دخالت در انتخابات 2020 باشد، بررسی خواهیم کرد و افزود که این شامل بررسی گواهینامه های جعلی کالج انتخاباتی است که حامیان ترامپ در گرجستان ارائه کرده اند.

در همین حال، سازمان ترامپ در تحقیقات مدنی لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، در مورد آنچه او می‌گوید شواهد قابل‌توجهی مبنی بر اینکه این شرکت در تقلب وام، مالیات و بیمه گناهکار بوده است، بالقوه مواجه است.

اما اتهامات در یک تحقیق مجزا و جنایی در مورد اقدامات تجاری سازمان ترامپ توسط دفتر دادستان منطقه نیویورک بعید به نظر می رسد، زیرا هیئت منصفه بزرگ منقضی شده است.

این واقعیت که نامزدهای انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه همچنان بر سر اینکه چه کسی به او وفادارتر است با هم رقابت می‌کنند، گواهی بر تسلط ترامپ بر حزبش است – به خصوص از آنجایی که او پس از اینکه پلتفرم حساب کاربری او را مسدود کرد، از دسترسی به توییتر محروم شد تا در صورت استفاده از آن برای تحریک بیشتر خشونت پس از قیام، استفاده کند.

پلتفرم رسانه اجتماعی خود ترامپ، اپلیکشن حقیقت ، دردهای شدید فزاینده‌ای داشته است و رئیس‌جمهور سابق گفته است که علیرغم تصاحب آن توسط ایلان ماسک، به توئیتر بازنخواهد گشت. اما رئیس جمهور سابق قبلاً نظر خود را تغییر داده بود و چشم انداز ارتباط مجدد با ده ها میلیون دنبال کننده خود ممکن است او را وسوسه کند.

واضح ترین فشارسنج قدرت هنوز مسلط ترامپ بر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان است.

ماه گذشته، مک کارتی با یک انتخاب روبرو شد: حقیقت را در مورد نظر خود به رهبران حزب جمهوری خواه بگوید که در نظر دارد پس از شورش از ترامپ بخواهد استعفا دهد - یا آن را رد کند. او مسیر دوم را در پیش گرفت و علیرغم اینکه انکارش به سرعت توسط یک نوار مجرمانه که توسط گزارشگران نیویورک تایمز، جاناتان مارتین و الکس برنز برای کتاب جدیدشان به دست آمده بود، "این نمی گذرد: ترامپ، بایدن و نبرد برای آمریکا"، که روز سه شنبه منتشر می شود.

این اپیزود دریچه‌ای فوق‌العاده بود به این که چگونه نفوذ ترامپ بر کنفرانس مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه تنها برای امیدهای مک کارتی برای رئیس‌جمهور شدن حیاتی نخواهد بود. همچنین اکثریت احتمالی مجلس نمایندگان جمهوریخواه در آینده را به سلاحی قدرتمند برای ترامپ تبدیل می کند تا از آن برای تضعیف بایدن با تحقیقات تنبیهی و جلسات استماع پیش از دیدار مجدد احتمالی آنها در سال 2024 استفاده کند.

با محفوظ ماندن دست رئیس جمهور سابق بر روی آن اهرم قدرت خاص، هفته ها و ماه های آینده شروع به حل کردن پازل در دیگر جبهه های کلیدی سیاسی خواهند کرد که در صورت نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری، توانایی او را تعیین می کند.

شایان ذکر است: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا در جمع هواداران خود در «سلما» ایالت «کارولینای شمالی» بار دیگر از احتمال شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، ترامپ از هواداران خود سؤال پرسید: «حقیقت این است که من دوبار شرکت کردم، دوبار پیروز شد. بار دوم در مقایسه با دور اول عملکرد بهتری داشتم و هم‌اکنون، احتمالاً مجبور شویم بار دیگر این کار را انجام دهیم. آیا اینجا کسی هست که تمایل داشته باشد بار دیگر مشارکت مرا (در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا) شاهد باشد؟

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که معتقد است «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با تقلب گسترده انتخاباتی پیروز شده است، بار دیگر بایدن را به «تسلیم ننگین یکی پس از دیگری» متهم کرد و گفت که اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد.

ترامپ همچنین در جمع هواداران خود تأکید کرد که ایالات متحده قدرتمندترین توانایی‌های هسته‌ای را در اختیار دارد. در پایان ماه مارس (ماه گذشته میلادی)، ترامپ به شبکه «فاکس بیزنس» گفته بود که اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، روسیه را با زیردریایی‌ اتمی تهدید کرده بود.

ترامپ از زمان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، بارها از تریبون مختلف از تمایل خود برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سخن به میان آورده است اما تاکنون رسماً نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا را اعلام نکرده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی‌ که وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا اخیراً‌ منتشر کرده بود، ترامپ در رقابت‌های فرضی ریاست‌جمهوری انتخابات ۲۰۲۴ از هر دو نفر یعنی بایدن و «کامالا هریس» معاون بایدن جلوتر قرار گرفته است.

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب افشاگری که قرار است در ۱۰ مه در آمریکا در مورد ماه های آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ منتشر شود فاش کرد که ترامپ یک بار در مواجهه با معترضان مخالف با او پیشنهاد تیراندازی به سمت این معترضان را داده بود.

 

به گزارش پایگاه آر.اف.ای، به نوشته این کتاب، این پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی مطرح شد که اعتراضات در ژوئن ۲۰۲۰ در اطراف کاخ سفید در حال گسترش بود و در آن مقطع او در صحبت‌هایش گفته بود: "نمی‌توانید به آنها شلیک کنید؟ به پاهایشان شلیک کنید یا همچین چیزی؟"

مارک اسپر که بین ژوئیه ۲۰۱۹ و نوامبر ۲۰۲۰ وزیر دفاع آمریکا بود، این موضوع را در کتابی به نام "سوگند مقدس" گزارش کرد.

نویسنده این کتاب در ارتباط با ترامپ، رئیس‌جمهوری را توصیف می‌کند که از عصبانیت سرخ شده، روی میزش نشسته و با صدای بلند از معترضان شکایت می‌کند.

مارک اسپر، وزیر دفاع وقت دولت سابق ترامپ، از اعزام ارتش برای مقابله با معترضان امتناع کرده بود و همین امر باعث خشم ترامپ شد؛ ترامپی که چند ماه بعد از این واقعه و بعد از برگزاری انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ او را برکنار کرد.

اسپر در این کتاب ادامه می‌دهد: خبر خوب این بود که این تصمیم، سخت نبود.این که از ایده این رئیس جمهور جمهوری خواه پیروی نکنید. خبر بد این بود: من مجبور بودم ترامپ را مجبور به عقب نشینی از موضعش بدون ایجاد آشفتگی و هرج و مرجی که به دنبال پیشگیری از آن بودم، کنم.

این در حالی است که مایکل بندر که خبرنگار وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز بوده در کتابی که در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد اشاره می‌کند که دونالد ترامپ در نشست‌هایی جنجالی در زمان اعتراضات در دفتر بیضی کاخ سفید خواستار شلیک به معترضان و شکستن جمجمه این تظاهرکنندگان شده بود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتشار عکسی از خود در اپلیکیشن «حقیقت» از بازگشت به شبکه‌های مجازی خبر داد.

«دونالد ترامپ» تصویری از خود را که تلفن همراه به دست دارد به اشتراک گذاشت و زیر آن نوشت: «من برگشتم!»

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که قبلاً از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و فیس بوک منع شده بود، با انتشار عکس خود در اپلیکشن «حقیقت» بار دیگر به دنیای مجازی پا گذاشت. دلیل ممنوعیت ترامپ از دسترسی به توییتر و سایر شبکه‌های مجازی انتشار اطلاعات نادرست و تحریک معترضان در حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بود.

پس از ممنوعیت دونالد ترامپ از حضور در این رسانه‌ها او تصمیم گرفت شبکه اجتماعی مخصوص خود را با نام «حقیقت» راه‌اندازی کند.

پس از آن‌که «ایلان ماسک» ثروتمندترین فرد جهان، توییتر را خرید بسیاری از کاربران به او پیشنهاد کردند حساب ترامپ در این پلتفرم را بازگرداند، اما این تلاش‌ها بیهوده بود و ترامپ اعلام کرد قصد بازگشت به توییتر را ندارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این باره گفت: «من وارد توییتر نمی‌شوم، من در «حقیقت» می‌مانم. امیدوارم ایلان توییتر را بخرد، زیرا در آن پیشرفت‌هایی ایجاد می‌کند و او مرد خوبی است، اما من در اپلیکشن خودم می‌مانم.»

اپلیکشن حقیقت که طراحی مشابه توییتر دارد، از روز سه‌شنبه تاکنون بیشترین دانلود را در فروشگاه اپلیکیشن اپل داشته است و از دیگر برنامه‌های محبوب مانند توییتر و تیک‌تاک پیشی گرفته است. با توجه به سرویس تجزیه و تحلیل وب، این برنامه صد و هفتاد و سومین برنامه محبوب در فروشگاه اپلیکیشن اپل در ۱۲ مارس بود.

ترامپ قول داده است که شبکه اجتماعی جدیدش با سانسور فناوری مبارزه و از حق بیان و آزادی در آمریکا محافظت کند.

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، توصیه‌هایی برای برنامه نوپای «Truth Social» رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ دارد. ماسک چهارشنبه به طعنه گفت که سرویس رسانه‌های اجتماعی رقیب باید تغییر نام را در نظر بگیرد. ماسک تنها دو روز پس از توافق با هیئت مدیره توئیتر برای خرید این شرکت به ارزش ۴۴ میلیارد دلار، برند اپلیکیشن مورد حمایت ترامپ را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش nypost، ماسک در توییتی نوشت: "Truth Social (نام وحشتناک) به این دلیل وجود دارد که توییتر آزادی بیان را سانسور کرده است. به جای آن باید شیپور نامیده شود! " ماسک ساعاتی قبل در توییتی که تغییر نام پیشنهادی خود را منتشر کرد، خاطرنشان کرد که Truth Social در فهرست پربارگیری‌ترین اپلیکیشن‌های رایگان فروشگاه App Store از توییتر و TikTok جلوتر است.

قرارداد خرید توییتر ظاهراً ماسک را در رقابت مستقیم با پلتفرم ترامپ قرار می‌دهد که خود را به عنوان جایگزین رسانه‌های اجتماعی و بهشت ​​محافظه‌کارانی که در پلتفرم‌های تحت کنترل شرکت‌های فناوری بزرگ با سانسور مواجه شده‌اند، قرار داده است. این قرارداد همچنین باعث ایجاد گمانه زنی‌هایی شد مبنی بر اینکه او می‌تواند تصمیم بگیرد حساب کاربری ترامپ به توئیتر بازگردد. ترامپ قبل از اینکه برای همیشه از توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پس از شرکت حامیانش در شورش ۶ ژانویه در کنگره منع شود، نزدیک به ۹۰ میلیون دنبال کننده داشت.

رئیس جمهور سابق قبلاً اعلام کرده بود که حتی پس از اتمام تصاحب ماسک به توییتر هیچ قصد بازگشتی ندارد. جرالدو ریورا، شخصیت فاکس نیوز، سه‌شنبه شب پیشنهاد کرد که مشارکت ترامپ، توییتر را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری برای ماسک تبدیل می‌کرد. ریورا افزود: «اگر دونالد ترامپ اصرار کند که در توییتر حضور نداشته باشد، و ترجیح دهد در Truth حضور داشته باشد، ایلان ماسک برای توییتر هزینه بیشتری پرداخت خواهد کرد.».

جو بایدن شنبه شب به عنوان نخستین رئیس جمهوری آمریکا در شش سال گذشته در ضیافت شام انجمن خبرنگاران پوشش دهنده اخبار کاخ سفید، که به دلیل همه‌گیری در دو سال گذشته ویروس کرونا برگزار نشده و از سوی دونالد ترامپ نیز کنار گذاشته شده بود، شرکت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در جمع دو هزار و ۶۰۰ نفر از روزنامه‌نگاران و مقام‌های دولتی که در هتل هیلتون واشنگتن گردهم آمده بودند، با لحنی طنزآلود به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخت و گفت: « فقط یک آن تصور کنید که سلف من امسال به این ضیافت شام می‌آمد؛ رسما یک کودتای واقعی بود.»

آقای بایدن که با شوخی ترور نوآ، کمدین دعوت شده به مراسم، در خصوص پایین بودن محبوبیت او مواجه شده بود، اظهار داشت: ««من واقعا هیجان‌زده هستم که امشب در جمع تنها گروهی از آمریکایی‌ها هستم که محبوبیت کمتری نسبت به من دارند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.