تحقیقات نشان می ‌دهد تجمع‌ های انتخاباتی ترامپ به کانون هایی برای ابتلا به ویروس کرونا تبدیل شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، بر اساس تحقیقات متعدد، مکان هایی که تجمع های تبلیغاتی دونالد ترامپ برگزار شده اند، با افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبرو شده اند.

تحقیقی که شبکه سی‌ ان‌ ان درباره 17 تجمع انتخاباتی ترامپ انجام داده، حاکی از آن است که یک ماه پس از برگزاری این تجمع ‌های انتخاباتی در 14 بخشی که میزبان این تجمع‌ ها بوده میزان ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

بر اساس این تحقیق سی‌ ان‌ ان، این تجمع‌ های انتخاباتی بین 17 اوت تا 26 سپتامبر (27 مرداد تا 5 مهرماه) و در ایالت ‌های «فلوریدا، آریزونا، مینه سوتا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، ویسکانسین و اوهایو» و بر اساس میانگین ابتلای روزانه در میان 100 هزار نفر از ساکنان این مناطق بوده است.

این آمار در 4 هفته قبل از تجمع، در روز برگزاری تجمع و 4 هفته پس از انجام آن در سطح شهر برگزاری و ایالتی که در آن تجمع برگزار شده، مورد مقایسه قرار گرفته است.

در 14  بخش، میانگین ابتلا به کرونا افزایش داشته و در 10 بخش نیز میانگین نرخ رشد ابتلا بیش از میانگین ابتلای ایالت بوده است.

ر عین حال در تحقیق دیگری و براساس نتایج مطالعات پژوهشگران دانشگاه «استنفورد» آمریکا، در تجمعات انتخاباتی دونالد ترامپ حدود 30 هزار نفر به کرونا مبتلا شده ‌اند که از این تعداد 700 نفر جان باخته ‌اند.

مطالعات پژوهشگران دپارتمان اقتصاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا حاکی از این است که بیش از 700 نفر از کسانی که طی بازه زمانی 20 ژوئیه تا 30 سپتامبر (اواخر تیرماه تا اوایل مهرماه) در تجمع های انتخاباتی ترامپ حضور داشته ‌اند، بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده ‌اند.

نتایج مطالعات این پژوهشگران که اخیرا در مقاله ای منتشر شده،‌ نشان می ‌دهد که ستاد انتخاباتی ترامپ طی بازه زمانی مذکور 18 تجمع انتخاباتی در نقاط مختلف آمریکا برگزار کرده و در این تجمعات حدود 30 هزار نفر به کووید 19 مبتلا شده‌ اند.

این مطالعه توسط «داگلاس برنهیم» استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد و سه دانشجوی سطح دکترا صورت گرفته است.

بدین ترتیب افرادی که در کارزارهای انتخاباتی ترامپ شرکت کرده اند، بهای سنگینی از نظر بیماری و مرگ پرداخت کرده اند.

به رغم هشدارهای سازمان های بهداشتی در آمریکا، دونالد ترامپ با نادیده گرفتن قوانین، همچنان برای کسب پیروزی در انتخابات 2020 در حال برگزاری کارزارهای انتخاباتی در ایالت های مختلف است.

تصاویر منتشر شده از تجمع های انتخاباتی ترامپ نشان می‌ دهد که بسیاری از حاضران ماسک به ‌صورت ندارند و به دلیل تراکم شدید جمعیت، فاصله اجتماعی نیز به هیچ وجه رعایت نمی ‌شود.

اخیرا سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در پاسخ به انتقاد مطرح شده درباره نحوه برگزاری تجمعات انتخاباتی ترامپ و رعایت نشدن اصول بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلای شرکت ‌کنندگان در این تجمعات به کووید 19 مدعی شده بود که دمای بدن تمامی افراد شرکت‌ کننده در این تجمعات پیش از ورود به محل تجمعات چک می ‌شود و ماسک و ضدعفونی‌ کننده دست در اختیارشان قرار می ‌گیرد.

در 24 ساعت گذشته، بیش از 99 هزار مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید 19 در آمریکا ثبت شده است. این رقم در سراسر جهان نیز رکورد به شمار می‌ رود. با این آمار، شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا از 9 میلیون فراتر رفته است.

انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در 3 نوامبر 2020 مصادف با 13 آبان برای انتخاب رئیس ‌جمهور آمریکا و معاون او برگزار خواهد شد. این انتخابات پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، در تاریخ 20 ژانویه 2021 مصادف با 1 بهمن 99 کار خود را آغاز می‌ کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.