دونالد ترامپ در یکی از تجمع های انتخاباتی خود، ادعای دروغ و عجیبی را در مورد کرونا مطرح کرد.

 

به گزارش جماران، ترامپ در دوره گردی های انتخاباتی خود در آستانه 3 نوامبر، به سه ایالت میشیگان، ویسکانسین و مینه سوتا سفر کرد.

او در ایالت مینه سوتا نخستین تجمع انتخاباتی اش با رعایت فاصله اجتماعی را برگزار کرد. این کار به دستور فرماندار این ایالت صورت گرفت که موجب خشم ترامپ شد و وی مدعی شد که به دلیل فاصله گذاری، شمار کمتری از هوادارانش توانسته اند در تجمع حضور یابند.

وی در اعتراض به این کار، تنها 21 دقیقه و 49 ثانیه سخنرانی کرد و کوتاه ترین سخنرانی انتخاباتی اش را کلید زد.

ترامپ در یک تجمع انتخاباتی خود در میشیگان، به دروغ تاکید کرد که شمار مبتلایان به کووید 19 به لطف «پزشکان حریص» بیشتر شده است.

وی در اظهاراتی عجیب و غریب در تجمع خود گفت: «شما می دانید، اگر کسی از کووید بمیرد، پزشکان ما پول بیشتری دریافت می کنند، شما این را می دانید درسته؟» 

او ادامه داد: پزشکان ما افراد بسیار باهوشی هستند.

وی ادعا کرد که در کشورهای دیگر، مانند آلمان، اگر کسی به سرطان مبتلا باشد و به ویروس کرونا مبتلا شود، علت مرگ وی همچنان سرطان است.

در تجمع دیگری در ویسکانسین، در حالی که شماری از هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی اش با ماسک نشسته بودند، اکثریت جمعیت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ماسک بر صورت نداشتند.

ویسکانسین با مشاهده بیش از 5000 مورد در روز دو بار در یک هفته، به کانون کووید 19 تبدیل شده است.

در ویسکانسین ترامپ همچنان به تمجید از واکنش دولت خود به بیماری همه گیر پرداخت و گفت: «ما کار خوبی انجام داده ایم.»

وی متعهد شد: «با یا بدون واکسن، ما وضعیت را کنترل می کنیم.»

ویسکانسین از جمله ایالت ها در آمریکا است که برای چندین دهه هرگز به کاندیدای جمهوری خواه رای نداده بودند تا آنکه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 با اختلاف زیادی ترامپ در آن به پیروزی رسید.

در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی آمریکا، کاندیداها به ویژه ترامپ به شدت سرگرم برگزاری تجمع ها، و حمله به رقیب انتخاباتی اش است.

ترامپ پس از پایان سخنرانی خود در تجمع انتخاباتی در ایالت میشیگان، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «جو بایدن 47 سال اخیر را به برون‌ سپاری شغل‌ های شما، باز کردن مرزهای شما و فدا کردن خون و اموال آمریکایی ‌ها در جنگ‌ های بی ‌پایان خارجی گذرانده است.»

او در توئیت دیگری نوشت: جو بایدن سیاستمداری فاسد است. خانواده بایدن بیش از پیش شبیه یک خانواده جنایتکار می ‌شوند. وی در ادامه نوشت: آنها میلیون ‌ها دلار از کمونیست ‌های چین گرفتند و بایدن در مقام معاون رئیس جمهور (سابق) فرصت‌ های شغلی میشیگان را به چین منتقل کرد. اگر بایدن پیروز شود، چین برنده می‌ شود. اگر ما برنده شویم، میشیگان و آمریکا برنده می‌ شود.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که 14 تجمع دیگر از شنبه تا دوشنبه برگزار خواهد کرد.

انتخابات آمریکا در 13 آبان ماه به پایان می ‌رسد. تعداد واجدین شرایط برای حضور در پای صندوق ‌های رای در سراسر آمریکا، 239 میلیون و 247 هزار و 182 نفر اعلام شده است که اگر تنها شرایط سنی بالای 18 سال در نظر گرفته شود این رقم به 257 میلیون و 605 هزار و 88 نفر می ‌رسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.