اسرائیل حق ندارد از روسیه انتقاد کند. رژیمی که بیش از یک بار مانند روسیه عمل کرده است، حق انتقاد از رفتار تهاجمی یا خصمانه را ندارد. رژیمی که اشغال خشونت آمیز ش بیش از نیم قرن از عمرش می گذرد، اجازه ندارد از اشغال یک روزه انتقاد کند.

به گزارش جماران به نقل از القدس العربى، توجیهات روسیه برای تهاجم، تبلیغات و دروغ‌پردازی‌ها، گویی از دفترچه های اسرائیل در زمان حمله به غزه یا لبنان گرفته شده است.

رژیم اسرائیل همیشه مانند روسیه که هر دو حقوق ملی مردم اشغالی را انکار می کنند، احساس خطر کرده است. اوکراینی ها مثل فلسطینی ها یک ملت نیستند. در کرانه باختری، حقوق اجدادی برای اسرائیل وجود دارد، و در اوکراین نیز حقوقی مشابه براى روسیه وجود دارد. به نظر آنها، مقصود از حق مازاد بر حاکمیت است و شیطان سازی نیز مشابه است. اوکراینی ها نازی هستند و فلسطینی ها تروریست هایی هستند که می خواهند اسرائیل را نابود کنند. فاصله بین این دو گزاره و واقعیت مشابه است; اینها دروغ های تبلیغاتی است.

طنز ماجرا این جاست که در این جنگ لعنتی توسط یایر لاپید وزیر امور خارجه ارائه شد" حمله روسیه به اوکراین نقض جدی نظم جهانی است" او گفت…. شاید لاپید هنگام بیان این اظهارات احساس خجالت یا شرم نمی کرد.آیا عدم خودآگاهی او می توانست به این نقطه رسیده باشد یا بدبینی و ریا و اخلاق دوگانه رکورد جدیدی را ثبت می کند؟

در هر صورت، نظم جهانی از نظر رژیم اسرائیل بسیار منعطف است. حمله روسیه به اوکراین البته نقض نظم جهانی است. از سوی دیگر، تهاجم اسرائیل به لبنان  و اشغال 18 ساله این کشور در بهترین حالت نظم جهانی است! نظم جهانی ا زنظر اسرائیل تهاجمات مکرر به غزه است و ما نمی‌خواهیم در مورد نظم جهانی که به طور ضمنی درک شده است صحبت کنیم، که در آن رژیم اسرائیل مردم دیگری را کنترل می کند و بر خلاف موضع همه نهادهای بین المللی و عملاً کل جهان، سرزمین هایی را که برای چندین دهه به زور اشغال شده است، اشغال می کند.

جهان با حمله به اوکراین مخالف و شوکه شده است. او مخالف است و کمتر از اشغالگری رژیم اسرائیل شوکه شده است. این واقعیت که اسرائیل تصمیمات جامعه بین المللی را نادیده می گیرد، این رژیم  را با روسیه هم تراز می کند و حق انتقاد از آن را سلب می کند. تفاوت آنها در این است که روسیه ظاهراً به یک کشور منفور تبدیل خواهد شد و تحت تحریم های شدید قرار خواهد گرفت. اسرائیل هرگز به خاطر تجاوزات خود مجازات نشده است و هیچ بهایی برای نادیده گرفتن تصمیمات جامعه بین المللی نپرداخته است.

جناح راست در اسرائیل اکنون از غرب انتقاد می کند که چرا به کمک اوکراین نمی آید. آیا تا به حال به فکر اسرائیل افتاده است که در جنگ خود به کمک کشور خاصی بیاید، به استثنای اعزام بیمارستان های صحرایی که همیشه چیز زیبایی به نظر می رسد؟ آیا اسرائیلی هایی هستند که موافق باشند پسرانشان برای عدالت اوکراین بروند؟ اگر نه، چگونه می توانیم از والدین آمریکایی، فرانسوی یا آلمانی درخواست کنیم؟ نگاه اسرائیل به مقاومت خشونت آمیز در برابر اشغالگری مملو از اخلاق دوگانه است. عملیات مقاومت مردم اوکراین در برابر اشغالگری نه تنها مشروع، بلکه قهرمانانه است. هیچ کس به فکر انتقاد از پسر اوکراینی نیست که کوکتل مولوتوف را به سمت یک تانک روسی پرتاب کرد. اسرائیل همانطور که باید او را تشویق می کند. این پسر یک قهرمان و یک وطن پرست است. جوان فلسطینی که عملیات مشابهی انجام می دهد چطور؟ او مستحق مرگ می شود، البته، زیرا او برای کشتن یهودیان بیگناه به دنیا آمده است! او یک حیوان، یک وحشی و پست به شمار می رود!. چرا قلب های اسرائیلی ها برای پناهندگان اوکراینی و قربانیان وحشت و ترس مى تپد و در آنجا ترحم می کند، اما در برابر رنج و ترور فلسطینی ها در نوار غزه، اخراج و پناهندگی فلسطینیان بسته و سنگ است؟

روسیه تایید می کند که قصد اشغال اوکراین را ندارد و تنها به اهداف نظامی حمله خواهد کرد روسیه خواستار خلع سلاح اوکراین و تغییر دولت در آن است این کاملاً بر خلاف آن چیزی است که رژیم اسرائیل از غزه قبل از اینکه به یک قتل عام دیگر صدها کودک  بپردازد، می خواهد. حتی حمایت از جنگ در رسانه های روسیه چیزی را یادآوری می کند. بالاخره شما می خواهید رزیم اسرائیل به دنیا بپیوندد و روسیه را محکوم کند؟ چگونه چنین چیزی مکن است؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.