ایمنی ترکیبی در برابر اُمیکرون ده برابر کارایی بالاتری دارد. ایمنی ترکیبی، ترکیبی از بیماری قبلی و واکسیناسیون است.

به گزارش جماران، یک سم شناس روس اظهار کرد: بهترین محافظت در برابر گونه "اُمیکرون" کرونا، افرادی هستند که دارای ایمنی ترکیبی هستند، یعنی کسانی که بیمار و واکسینه شده اند.

الکسی وودووزوف درمانگر در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: افرادی که تحت کووید-۱۹ قرار گرفته‌ اند به سویه اُمیکرون آلوده می‌شوند، پس از واکسیناسیون نیز ممکن است بیمار شوند. او توضیح داد که ایمنی هیبریدی چیست که محافظت در برابر عفونت را ده برابر افزایش می دهد.

گونه اُمیکرون با سایر انواع ویروس کرونا در افزایش عفونی بودن متفاوت است. الکسی وودووزوف درمانگر و سم شناس در مصاحبه با اسپوتنیک هشدار داد، با قضاوت بر اساس اطلاعاتی که پزشکان به اشتراک می گذارند، شما در برابر این پاتوژن محافظت نمی شوید، حتی اگر قبلاً به کووید-۱۹ ناشی از سویه دلتا مبتلا شده باشید. به گفته وی، این واکسن محافظت قابل اعتمادتری را در برابر عفونت ارائه می دهد، اما هنوز ایده آل نیست.

این پزشک افزود: اگر گونه های قبلی ویروس کرونا داشته اید، عملا هیچ محافظتی در برابر اُمیکرون وجود ندارد. واکسیناسیون با دو دوز واکسن نتیجه بهتری نسبت به بیماری قبلی نشان می دهد. اما، متأسفانه، حتی چنین شاخص هایی از محافظت در برابر "اُمیکرون" در مقایسه با آنچه محافظت شده است توسط واکسن ها در برابر سویه "دلتا" کمتر است. همه واکسن ها در برابر دلتا بسیار خوب عمل کردند.

به گفته وی، بهترین محافظت در برابر "اُمیکرون"، افرادی هستند که دارای ایمنی ترکیبی هستند، یعنی کسانی که بیمار و واکسینه شده اند.

مشخص شد که ایمنی ترکیبی در برابر اُمیکرون ده برابر کارایی بالاتری دارد. ایمنی ترکیبی، ترکیبی از بیماری قبلی و واکسیناسیون است. با توجه به اطلاعاتی که امروز در اختیار داریم، این به احتمال زیاد موثرترین محافظت در برابر اُمیکرون از همه موجودات موجود و حتی از نظر تئوری ممکن است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اومیکرون

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.