همزمان با اعزام نیرو و تجهیزات ترکیه به شمال سوریه، روسیه نیز در مقابل به استقرار جنگنده های پیشرفته خود در شمال سوریه اقدام کرده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی از فعلان و ناظران در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که برای نخستین بار جنگنده های روسیه در استان«الحسکه» در شمال شرق روسیه مستقر شدند.

برخی فعالان عکسی را منتشر کردند که یک جنگنده روسی پیشرفته از نوع«سوخو35» را نشان می دهد که گفته می شود روز گذشته در فرودگاه شهر «القامشلی» که در کنترل ارتش سوریه است، فروده آمده بود. این فرودگاه بر اساس توافقنامه امضا شده میان دولت سوریه و شبه نظامیان«نیروهای دموکراتیک سوریه» در کنترل ارتش سوریه است.

سوخو

این نخستین بار است که جنگنده های روسیه در شمال شرق سوریه مستقر می شوند.

مسکو هنوز به این مساله واکنش رسمی نشان نداده است.

برخی از ناظران بر این باورند که مسکو با این اقدام دارد به آنکارا«هشدار» می دهد. این در حالی است که نشانه های عملیات نظامی جدید ترکیه علیه کردهای سوریه در شمال شرق سوریه وجود دارد.

در همین حال، تحولات در شمال حلب، از جمله استقرار تجهیزات نظامی ترکیه و شبه‌نظامیان قسد در این منطقه حکایت از آن دارد که ترکیه عملیات نظامی خود علیه این گروه در محور "تل تمر" را به زودی صورت می‌دهد.

در مقابل آرامشی که بر جبهه‌های شهر "تل رفعت" در شمال حلب حاکم شده، ارتش ترکیه حملات علیه مراکز تجمع عناصر گروه شبه‌نظامی قسد در حومه شهر "تل تمر" در شمال غربی الحسکه را تشدید کرده است و همزمان هر دو طرف تجهیزات خود را به این منطقه اعزام کردند که همین امر نشان می‌دهد ترکیه دست به تجاوز نظامی جدیدی در محور تل تمر می‌زند.

منابع مطلع در شمال سوریه فاش کردند، مسئولان در ارتش و اطلاعات ترکیه در نشستی با سرکردگان گروه سوری موسوم به "ارتش ملی" درباره ترتیبات تجاوز برنامه‌ریزی شده ترکیه به شمال و شمال شرقی سوریه گفت‌وگو کردند.

منابع مذکور تأکید کردند، به موجب تاکتیک نظامی 35 هزار تن از عناصر گروه‌های مسلحی که در عملیات نظامی اخیر مشارکت داشتند، در خطوط مقدم جبهه‌های فرضی در "تل تمر"، "تل رفعت"، "منبج" و "عین عیسی" مستقر می‌شوند مشروط بر اینکه کماندوهای ویژه ارتش ترکیه از آنها در اماکن پرخطر حمایت کنند.

منابع معارضِ نزدیک به "ارتش ملی" فاش کردند، کاروانی از گروه‌های مسلح به دستور ارتش ترکیه قرار است از عفرین عازم مناطق شرقی فرات شوند و جبهه‌های تل تمر در حومه الحسکه مقصد بعدی‌شان می‌شود.

این منابع تصریح کردند، انتظار می‌رود عناصر زیادی از گروه "ارتش ملی" طی روزهای آینده به شهر تل ابیض در حومه الرقه عازم شوند که تحت اشغال ترکیه است.

بر این اساس، بعد از تهدید ترکیه مبنی بر عملیات نظامی علیه قسد در مناطقی پراکنده، هر دو طرف تجهیزات نظامی بسیار در این مناطق مستقر کردند و پیش‌بینی می‌شود تمرکز این عملیات در تل رفعت، منبج( غرب فرات)، عین العرب، تل تمر، عین عیسی و "المالکیه" باشد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.