ترامپ اعلام کرد که روس ها و چینی ها بالگردهای مدرن آمریکایی به جا مانده در افغانستان را برده اند و در حال کار کردن روی آنها هستند.

به گزارش جماران، رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که تجهیزات نظامی مدرن آمریکایی که پس از خروج نظامیان آمریکا در افغانستان به جا ماند به دست روس ها و چینی ها افتاده است.

ترامپ در این زمینه گفت که روسیه و چین در حال حاضر نمونه هایی از بالگردهای ما را دارند. آنها در حال تجزیه و تحلیل بالگردهای آپاچی، مطالعه روی آنها و به زودی بهترین تجهیزات را مونتاژ می کنند.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تجمع حامیانش در آیووا گفت: روسیه و چین در حال حاضر بالگردهایی را که آمریکا در افغانستان رها کرده است برداشته اند و در حال مطالعه آنها هستند.

به گفته رئیس جمهور سابق آمریکا، نیروهای آمریکایی هنگام خروج از افغانستان چندین بالگرد قدیمی را تخزیب کردند، اما نوع جدید آنها را تخریب نکردند. 

ترامپ در ادامه گفت: اکنون این تجهیزات دست دشمنان ما قرار دارند.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: "نیروهای فضایی را بخاطر مِی آورد که آنها آن را دوست نداشتند. این نیرو به یکی از مهمترین ها تبدیل خواهند شد. ما ارتش را بازسازی کردیم و این کار بسیار دشوارتر از خروج نیروهای خود از پاکستان ... از ... از افغانستان بود.ما به پاکستان کمک می کردیم، اما ما نپرسیدیم که ما میلیاردها میلیارد دلار به پاکستان می دهیم، اما آنها هیچ کاری برای ما انجام نمی دهند".

 

واکنش روسیه

دبیر مطبوعاتی سرویس فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه اذعان کرد: همکاری های نظامی و فنی با افغانستان در حال حاضر انجام نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک، «والریا رزتنیکووا» دبیر مطبوعاتی سرویس فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه (FSMTC)، روز یکشنبه گفت: روسیه در حال حاضر همکاری های نظامی و فنی با افغانستان انجام نمی دهد، بنابراین هرگونه اظهارنظر در مورد مشارکت متخصصان روسی در کپی تجهیزات ایالات متحده گمانه زنی هایی است که هیچ پایه ای ندارد.

همانطور که قبلاً توسط ویکتور موراخوفسکی متخصص نظامی سردبیر ارشد "آرسنال وطنی" ذکر شد، مدتها قبل از خروج ایالات متحده از افغانستان، متخصصان روسی قبلاً آپاچی را مطالعه کرده بودند و هیچ چیز مفید برای خود نیافتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.