طالبان یک روز پس از اعلام ممنوعیت موسیقی در مکان های عمومی یک خواننده مشهور را در شمال افغانستان به قتل رساندند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری نووستی، رسانه های محلی افغانستان اعلام کردند که افراد مسلح وابسته به گروه طالبان یک خوانند مشهور را در ولایت«بغلان» در شمال شرق افغانستان به قتل رساندند.

یک منبع در ولایت بغلان تأکید کرد که افراد مسلح طالبان «فؤاد اندرابی» را از خانه اش بیرون کشیدند و به قتل رساندند.

شبکه هندی Times Now نیز به نقل از پسر این خواننده مشهور گزارش داد که این حادثه روز گذشته در روستای«کیشناباد» در منطقه «اندراب» که اخیرا شاهد رویارویی میان نیروهای «ائتلاف شمال» با عناصر طالبان بود رخ داده است. ائتلاف شمال بر ولایت «پنجشیر» تنها ولایتی که به اشغال طالبان در نیامد سیطره دارد.

«مسعود اندرابی» وزیر کشور سابق افغانستان نیز این خبر را در حساب خود در توئیتر تأیید کرد.

این در حالی است که روز گذشته گروه طالبان که اخیرا در افغانستان به قدرت رسیده است اعلام کرد که موسیقی را در مکان های عمومی ممنوع خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در گفت و گویی با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در توجیه این ممنوعیت گفت: موسیقی در اسلام ممنوع است اما ما امیدواریم که بتوانیم بدون آن که به مردم فشار بیاوریم آنها را قانع کنیم که چنین کاری نکنند!

مجاهد در این گفت و گو تأکید کرد که طالبان به افغانستانی هایی که گذرنامه دارند بدون هیچ گونه مانعی اجازه دهد از کشور خارج شوند.

سخنگوی گروه طالبان در ادامه گفت که زنان افغانستانی که اخیرا از آنها خواست که خانه های خود را ترک نکنند نیز در «افق دور دست» بتوانند به زندگی عادی خود برگردند و برای بیرون رفتن نیاز به محرم ندارند مگر آنها سفرهای شان بیش از سه روز طول بکشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.