پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

ارتش سوریه 22 موشک از 24 موشک را منهدم کرد؛

ناکامی دوباره اسرائیل در تجاوز هوایی به سوریه

سامانه های روسی ارتش سوریه بار دیگر حمله هوایی اسرائیل به برخی مناطق سوریه را ناکام گذاشتند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه های موشکی ساخت روسیه از نوع«پوک.ام2» و «پانتسیر-اس» نیروهای ارتش سوریه شب 19 آگوست 22 موشک از 24 موشک شلیک شده توسط هواپیماهای متجاوز اسرائیلی را رهگیری و منهدم کردند.

سرلشکر«وادیم کولیت» معاون مدیر مرکز آشتی «حمیمیم»روسیه در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه گفت که 6 جنگنده تاکتیکی اسرائیلی حوالی ساعت 23 شب 19 آگوست 24 موشک هدایت شونده از حریم هوایی لبنان به اهدافی در حومه دمشق و حمص شلیک کردند.

کولیت افزود: سامانه های دفاعی  پوک ام2 و پانتسیر اس ساخت روسیه وابسته به نیروی دفاع هوایی جمهوری عربی سوریه 22 موشک را رهگیری و منهدم کردند.

این مسئول نظامی روسی تأکید کرد که در این تجاوز هوایی رژیم اسرائیل تلفاتی به نظامیان سوری وارد نشد و تأسیسات زیرساختی نیز آسیبی ندیده است.

ارتش سوریه پیش از این با استفاده از سامانه دفاعی ساخت روسیه دو حمله هوایی اسرائیلی را با ناکامی کامل مواجه کرده بود و همه موشک های شلیک شده در این دو حمله را منهدم کرده بود.

در تحولی دیگر،وزارت امور خارجه سوریه در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ادامه تجاوزات تروریستی هرگز باعث ناامیدی یا وحشت مردم سوریه نمی شود.

وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه آن را با چراغ سبز آمریکای شکست خورده در افغانستان دانست.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: کشورهای دنیا می‌دانند که هدف اصلی این حملات بالا بردن روحیه تروریست‌ها و گروه‌های مسلح و جنایتکاران در مناطق شمال شرقی تحت اشغال ارتش آمریکا و شمال غربی تحت اشغال نیروهای اردوغان و عوامل تروریستی آن در درعا البلد است. این حمله نقض آشکار قانون بین‌المللی و مشروعیت بین‌المللی و منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه است که همگی بر حفظ احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن و سلامت منطقه‌ای آن تاکید دارد.

این بیانیه افزود که حمله اخیر در ادامه نقش آفرینی طرفهایی است که در ریخته شدن خون مردم سوریه مشارکت دارند.

وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد عمل به مسئولیتهایشان در زمینه اتخاذ تدابیر قاطع برای جلوگیری از تکرار تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه را خواستار شد.

از سوی دیگر، یک رسانه صهیونیستی نوشت یکی از موشک‌های زمین به هوای پدافند سوریه تا مرز اردن و فلسطین اشغالی جنگنده اسرائیلی را دنبال کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت درباره تجاوز جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی لبنان و هدف قرار دادن اهدافی در سوریه نوشت:پدافند هوایی سوریه به این تهاجم واکنش نشان داده‌ و ده‌ها موشک زمین به هوا به سوی جنگنده‌های اسرائیل شلیک شده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این موشک‌ها از نوع (SA-5) مربوط به سامانه پدافندی اس 200 بوده‌اند که بردی تا 300 کیلومتر را دارند.

به گفته کارشناسان با توجه به برد این موشک‌ها هنوز مشخص نیست که آیا موشک‌های شلیک شده وارد اراضی اشغالی شده‌اند یا خیر، اما تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

با این حال به اعتراف منابع اسرائیلی دست کم یک فروند از این موشک‌ها در نزدیکی مرز اردن سقوط کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.