پدافند سوریه موفق شد همه 4موشک شلیک شده آخرین تجاوز هوایی رژیم اشغالگر به اراضی سوریه را در هوا منهدم کند.

 به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه پدافند هوایی سوریه همه  چهار فروند موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی در آخرین تجاوز هوایی به سوریه را منهدم کرده است.

«وادیم کولت»، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه تصریح کرد دو فروند جنگنده اف‌-۱۶ اسرائیل بامداد ۲۲ جولای اقدام به شلیک چهار فروند موشک هدایت‌شوند به مناطقی در استان حمص سوریه کردند.

وی اضافه کرد تمامی موشک‌های شلیک‌شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی توسط موشک‌های پدافندهای نیروهای مسلح سوریه که به موشک‌های Buk M2E روسیه مجهز بوده‌اند رهگیری و منهدم شده است.

منابع محلی در سوریه بامداد پنجشنبه از مقابله پدافند هوایی این کشور با اهداف مهاجم متخاصم در آسمان «حمص» خبر دادند. شبکه «العربیه» نیز به نقل از منابعی مدعی شده بود پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی سوریه اما در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پدافند هوایی ما با موشک‌های شلیک‌شده توسط اسرائیل در آسمان حومه غربی حمص در حال مقابله بوده و تعدادی از آنها را ساقط کرده است».

این دومین شب پیاپی بود که خاک سوریه هدف تجاوز رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفت. بامداد چهارشنبه هم خبرگزاری رسمی سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در جنوب حلب خبر داد و تلویزیون سوریه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور تجاوز رژیم صهیونیستی را دفع کرده است.

در پی این حمله مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه 7 موشک از 8 موشک شلیک شده را در روز 19 جولای منهدم کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

به دنبال حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم اشغالگر به سوریه، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای تاکید کرد که سوریه در دفاع از خاک و مردم و حاکمیتش لحظه ای سستی یا غفلت نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: تجاوزگری های مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه همزمان با حملات تروریستها به حومه حلب و قطع آب استان حسکه توسط نظام ترکیه، بدان معناست که تمام این اقدامات در راستای عمل به راهبردهای ژئوپلیتیک توطئه گرایانه علیه سوریه به سبب مواضعش در مبارزه با تروریسم و مزدورانش در منطقه است.

در این بیانیه آمده است که سوریه تاکید می کند تداوم حملات اسراییلی ها در واقع به سبب حمایت دولت های آمریکا و برخی کشورهای غربی است. این رژیم اطمینان دارد که هیچگاه به سبب این جنایت ها بازخواست نخواهد شد. بی توجهی برخی اعضای جامعه جهانی به تجاوزگری ها و جنایت های اسراییل در واقع بدین معناست که آنها شریک جرم صهیونیست ها هستند.

وزارت خارجه تاکید کرد که سوریه از عمل به حق خود در دفاع از خاک و مردم و حاکمیتش که تمام قوانین بین المللی آن را تضمین کرده اند، لحظه ای سستی و یا غفلت نخواهد کرد.

بامداد روز پنجشنبه جنگنده های اسرائیلی مناطقی از حمص را هدف قرار دادند، اما پدافند هوایی سوریه موفق شد چند موشک شلیک شده را سرنگون کند.

در تحولی دیگر،رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که روسیه باعث شکست تجاوز این رژیم به جنوب حلب شده است.  

به گزارش العالم، فادیم کولیت معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه برای اولین بار در این باره گفت که این حمله توسط 4 فروند جنگنده اف 16 اسرائیلی انجام شد که بر خلاف گذشته که از لبنان حمله می کردند اینبار از اردن این حمله را انجام دادند.

اما پدافند هوایی سوریه که به موشک های روسی مجهز است این حمله را خنثی کرد.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی دبکا به نقل از منابع نظامی اسرائیلی این اقدام روسیه را دارای سه پیام برای تل آویو دانست.

1 – هشدار روسیه به رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه رادارهای روسیه در سوریه قادر به رصد هر نوع پرواز هواپیماهای اسرائیلی که از اردن وارد سوریه می شوند، هستند.

2 – روسیه انواع موشک های پدافندی مانند بانتسر، اس 300 و اس 400 را برای مقابله با موشک های اسرائیلی در سوریه مستقر کرده است.

3 – پیام روسیه به نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه بنت قادر نخواهد بود به مواضع ارتش سوریه و همپیمانانش در سوریه حمله کند، از سوی دیگر حاوی این پیام پوتین به بنت است که توافق استراتژیک در زمان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل که بر اساس آن روسیه نسبت به حملات اسرائیلی علیه مواضع ارتش سوریه، همپیمانانش و مستشاران نظامی ایران در سوریه بی توجه بود، دیگر لغو شده و روسیه هر نوع حمله هوایی اسرائیل را خنثی خواهد کرد.

در تحولی دیگر، فرمانده منطقه جبل لبنان و شمال در حزب الله با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر با نقض حریم هوایی لبنان، در سایه سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حاکمیت و اسقتلال، با استفاده از حریم هوایی لبنان، خاک سوریه را بمباران کردند.

در این بیانیه تصریح شده است که این کار، تجاوز آشکار جنگنده های رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و سوریه مخصوصا دو روستای لحفد در شهر جبیل و المجدل در الکوره بود و فقط به خاطر لطف خدا بود که در این روستاها فاجعه انسانی به بار نیامد و به خسارت مادی منحصر شد.

همچنین در این بیانیه تصریح شده است که منطقه عملیاتی جبل لبنان و شمال حزب الله" در کنار هموطنانمان در روستای لحفد و همه مناطقی که به تازگی مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند می ایستیم و از خدا می خواهیم کشور ما را در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی حفظ کند".

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.