کرونا تبدیل به یک بیماری دیگر می شود و یکی از دلایل سرماخوردگی می شود. طبق پیش بینی یک پروفسور انگلیسی، ویروس «سارس-کوو-2» ناپدید نخواهد شد و مانند دیگر ویروس ها کرونا، هر 5 سال یکبار ظاهر خواهد شد.

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، یک استاد دانشگاه انگلیس تأکید کرد که بیماری کووید- 19 در آینده نزدیک مبدل به یک بیماری اصولا دیگری خواهد شد.

مجله «اسپکتاتور» در این زمینه نوشت که «پل هانتر پل هانتر» استاد دانشکده پزشکی دانشگاه «ایست‌انگلیا» در انگلیس، اعلام کرد که بیماری « کووید -19» در آینده نزدیک اساسا مبدل به یک بیماری دیگر خواهد شد و ویروس کرونا را یک دلیل دیگر سرماخوردگی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ویروس «سارس-کوو-2» ناپدید نخواهد شد و مانند دیگر ویروس ها کرونا، هر 5 سال یکبار ظاهر خواهد شد. واکسن ها مانع از گسترش آن خواهند شد، هر چند به مرور زمان ایمن زایی آن ها افت خواهد کرد. اما مانع از بستری شدن در بیمارستان و مرگ بیمار خواهند شد.

باقی ویروس های کرونا از حالت فصلی برخوردار خواهند شد و اوج آن ها در فصل زمستان خواهد بود. وضعیت ویروس کرونا نیز مشابه خواهد بود. گزینه های جدید «سارس-کوو-2» مشکلاتی ببار خواهند آورد اما می توان دست به گمانی زنی زد و گفت که « دلتا ویروس» نقطه پایانی تغییر ویروس باشد.

کووید 19 اصولا یک بیماری دیگری خواهد شد. بعد از چند سال اکثر بیماری های عفونی بدون علایم و یا بشکل ساده تری سپری خواهند شد. بدیگر سخن، مانند دیگر ویروس های کرونا، این ویروس یک دلیل دیگر سرماخوردگی خواهد شد».

 

تست دوباره تمام ساکنان ووهان چین پس از شیوع دوباره کرونا

پزشکان شهر ووهان چین که در دسامبر سال 2019 در آنجا پاندمی ویروس کرونا آغاز شد تمام ساکنان را مورد آزمایش دوباره کووید -19 قرار دادند.

« لی تائو» معاون دبیر دولتی شهر «ووهان» چین، متخصصان تست دوباره تمام ساکنان ووهان چین پس از شیوع دوباره کرونا را روز 8 ماه اوت (یکشنبه) به پایان رساندند. 11 میلیون و 280 هزار نفر ساکن این شهر تقریبا بطور کامل تست کرونا را دوباره از سر گذراندند.

شایان ذکر است که روز 7 اوت، مقامات ووهان از ابتلای 37 نفر به کووید -19 خبر دادند. علاوه بر آن 42 مورد ابتلا بدون علایم و ناقل ویروس کرونا به ثبت رسید. بیش از 28 هزار کارمند بخش درمان نیز دوباره مورد تست کرونا قرار گرفتند.

مقامات چین طی چند ماه هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا را کشف نکرده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.