دلتا کرونا علائم شدیدتری نسبت به گونه‌های قبلی دارد؟

کارشناسان پزشکی در تلاشند تا دریابند آیا دلتا علائم شدیدتری نسبت به گونه‌های قبلی ویروس کرونا ایجاد می‌کند یا خیر.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از العربیه، با توجه به شیوع موج جدید عفونت‌های کووید ۱۹ ناشی از گسترش سویه جهش یافته دلتا در کشور‌های مختلف جهان، متخصصان بیماری در تلاش هستند تا دریابند که آیا دلتا علائم شدیدتری نسبت به سویه‌های قبلی ایجاد می‌کند یا خیر.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا هشدار داده اند که سویه دلتا که ابتدا در هند کشف شد و اکنون سویه غالب در جهان است، "به احتمال زیاد خطرناک تر" از سویه‌های قبلی این ویروس است.

این مراکز به ۳ تحقیق انجام شده در کانادا، سنگاپور و اسکاتلند اشاره کردند که نشان می‌دهد افراد مبتلا به دلتا بیشتر از کسانی که زودتر در همه گیری به این بیماری مبتلا شده بودند در بیمارستان بستری می‌شوند.

کارشناسان در مصاحبه با رویترز گفتند که این سه مطالعه نشان دهنده خطر بیشتر گونه Delta است، اما تعداد شرکت کنندگان در این تحقیق محدود است و نتایج هنوز توسط سایر متخصصان مورد بررسی قرار نگرفته است.

پزشکانی که بیماران مبتلا به دلتا را درمان می‌کنند، علائم سریعتر COVID-۱۹ را توصیف کرده اند و در بسیاری از مناطق، موارد شدید تعداد آن‌ها بیشتر است.

اما کارشناسان می‌گویند برای مقایسه نتایج بین تعداد بیشتری از بیماران در مطالعات اپیدمیولوژیک باید اقدامات بیشتری انجام شود تا مشخص شود که آیا یک سویه جهش یافته باعث علائم شدیدتر در بیماران می‌شود یا خیر.

کارشناسان افزودند که احتمالاً گسترش سریع سویه دلتا موجب افزایش تعداد موارد جدی که به بیمارستان‌ها می‌رسند، می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید