مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آمادگی کامل برای نقش‌آفرینی در معادله‌ بازدارندگی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی را دارد.

 

به گزارش جماران به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، به‌دنبال پاسخ موشکی حزب‌الله لبنان به حمله هوایی رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق بیانیه‌ای را صادر و بر حمایت خود از مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد.

در این بیانیه با انتقاد از سهل‌انگاری و انفعال برخی طرف‌های منطقه‌ای در قبال رویکرد تجاوزکارانه اشغالگران آمریکایی و اسرائیلی، تصریح شده است: سرانگشت رزمندگان مقاومت روی ماشه بوده و در آمادگی کامل به‌سر می‌برند؛ مجاهدانی که در هر میدانی حضور دارند تا طعم شکست و نابودی را به اراذل اشغالگر بچشانند.

جنبش نُجَباء ضمن تمجید از دلیرمردان حزب‌الله که با واکنش حساب‌شده خود مثل همیشه ثابت کردند از هیچ سرزنشگری هراس ندارند، خاطرنشان ساخته است: این پاسخ نشان داد که اشغالگران علی‌رغم همه تکاپویشان برای بقا، در مسیری رو به زوال قرار دارند.

در بیانیه رسمی نُجَباء همزمان با تاکید بر ایستادگی در کنار مقاومت لبنان، اعلام شده است: ما برای نقش‌آفرینی در معادله‌ بازدارندگی که سیدحسن نصرالله از آن پرده برداشت، آمادگی کامل داریم تا رفیق راه بوده، خون‌مان آمیخته شود و در موضعی یکپارچه و متحد باشیم.

 

حمایت از پاسخ موشکی حزب الله لبنان

احزاب و گروه‌های ملی لبنان در بیانیه‌ای عملیات قهرمانانه مقاومت اسلامی و پاسخ موشکی آن به تجاوزات رژیم صهیونیستی را تبریک گفتند.

کمیته هماهنگی ائتلاف «لقاء الأحزاب و القوی الشخصیات الوطنیة اللبنانیة» در بیانیه‌ای ضمن تبریک به مقاومت اسلامی لبنان به دلیل پاسخ موشکی به تجاوزات تازه رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این پاسخ، بیانگر تعهد مقاومت برای دفاع از لبنان در برابر تجاوزات این رژیم است.

در این بیانیه با اشاره به تلاش برخی توطئه‌گران برای کشاندن مقاومت اسلامی به فتنه داخلی، آمده است: بیداری مقاومت و درایت آن در داخل لبنان و شجاعت در مقابله با دشمن صهیونیستی، آن را به مقاومتی پیروز در برابر دشمنان و عاملی قدرتمند برای حمایت از ملت و وطنش تبدیل می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، در این بیانیه همچنین آمده است: «پاسخ موشکی مقاومت به تجاوزات اسرائیل قابل توجیه و مشروع است، مقاومت از حاکمیت (لبنان) دفاع و از تلاش دشمن برای تحمیل معادلات جدید به نفع خود جلوگیری می‌کند».

لقاء الأحزاب همچنین تأکید کرد که به عنوان موضع ثابت این ائتلاف تأکید می‌کند که هر گونه تجاوزی علیه ملت، خاک، آب و نفت لبنان با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد، مقاومت باقی و پیروز است و اشغالگران حتما نابود خواهند شد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن تمجید از پاسخ راکتی حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی، این اقدام را به مقاومت لبنان تبریک گفت.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن طی پیامی در توئیتر، به پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «به حزب‌الله قهرمان و رهبری مجاهد آن، برای عملیات پاسخ به تجاوز اسرائیل تبریک می‌گوییم؛ عملیاتی که نتیجه آمادگی مستمر مقاومت اسلامی لبنان و جنگ واکنش حزب الله در نتیجه آمادگی مستمر مقاومت اسلامی لبنان است».

الحوثی حاصل این آمادگی را «بازدارندگی حقیقی، ضربه زدن به روحیه دشمن و واقعیت میدانی و نظامی و افشای برنامه‌های آن» دانست.

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن طی پیامی در توئیتر، پاسخ مقاومت لبنان به تجاوز رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و تصریح کرد:« ما به مقاومت اسلامی در لبنان برای شلیک ده‌ها راکت به سوی مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا در پاسخ به تجاوزهای اخیر آن، تبریک می‌گوییم».

وی افزود: «مقاومت اسلامی با این پاسخ قانونی و بررسی شده، به صورت عملی و آتشین تاکید کرد که با هرگونه تجاوزی، مقابله به مثل خواهد شد و دشمن نباید از معادلاتی که پیروزی ۲۰۰۶ تثبیت کرد، تجاوز کند».

دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز به مقاومت اسلامی لبنان برای «این پاسخ شجاعانه و قانونی به تجاوزهای اخیر دشمن صهیونیست» تبریک گفت و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «به ملت، ارتش و مقاومت لبنان این پیروزی تاریخی را که شکستی سخت به دشمن وارد کرد، تبریک می‌گوییم».

در پایان این بیانیه آمده است: «تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی ثابت کرد که شکست ۲۰۰۶، هنوز برای دشمن صهیونیست بازدارنده است و او از بیم شکست به سمت آن نمی‌رود. تبریک گرم از سوی انقلاب یمن که در معرض تجاوز آمریکا است به مقاومت اسلامی لبنان که اسرائیل را خوار و ذلیل کرد».

مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» روز جمعه(دیروز) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۱۱:۱۵ به وقت محلی با دهها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در مزارع شبعا هدف گرفته شد.

در این بیانیه آمده است که در پاسخ به حملات هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید علی محسن کامل و شهید محمد قاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) روز جمعه، مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.