دانشمندان اتریشی عوامل موثر در ظهور گونه های جدید کروناویروس را شناسایی کرده اند.

به گزارش  جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان به سرپرستی فئودور کاندراشف از موسسه علم و فناوری اتریش گفتند که انواع جدید کووید-19 پس از برداشته شدن محدودیت ها در بسیاری از کشورها شروع به گسترش کردند. نتایج این تحقیق در مجله علمی ساینتیفیک ریپورت منتشر شده است.

آنها با ساخت یک مدل اپیدمیولوژیک، دریافتند که خطر جهش کرونا به دو عامل بستگی دارد: نسبت جمعیت واکسینه شده و تعداد آستانه افراد مبتلا. در نتیجه محققان به این نتیجه رسیدند که اکثریت جمعیت (حداقل 60 درصد) باید واکسینه شوند.

محققان همچنین تأیید کردند که مردم باید بعد از واکسیناسیون به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ادامه دهند. به گفته کارشناسان، امروزه جابجایی آزاد به دلیل میزان متفاوت واکسیناسیون در سراسر جهان خطرات عفونت را به همراه دارد و همچنین با ظهور گونه های خطرناک جدید در جمعیت همراه است. برای جلوگیری از این اتفاق، محدودیت های اپیدمیولوژیک باید به صورت بین المللی مورد توافق قرار گیرند.

 

گران شدن واکسن

برای اتحادیه اروپا قیمت هر دوز داروی فایزر از 15.5 یورو به 19.5 یورو افزایش یافته است. مدرنا هم گران شد.

فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: که فایزر و مدرنا قیمت اتحادیه اروپا را برای واکسن های کرونا افزایش می دهند.

تولیدکنندگان واکسن کرونا Pfizer و Moderna قیمت یک دوز دارو را برای اتحادیه اروپا افزایش داده اند، و قراردادهای خود را کمی تغییر دادند.

به گفته وی، قیمت هر دوز داروی فایزر از 15.5 یورو به 19.5 یورو افزایش یافته است. قیمت قرارداد مدرنا در هر دوز 25.5 دلار آمریکا رسید. این روزنامه می نویسد که قبلاً قیمت واکسن مدرنا 22.6 دلار بوده است.

همانطور که روزنامه اشاره می کند، این شرکت ها از اظهارنظر در مورد سیاست قیمت گذاری خود در اتحادیه اروپا خودداری کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.