همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، بازار دروغ پراکنی رسانه های اجتماعی داغ شده است.

 

به گزارش جماران، سی ان ان در گزارشی نوشت: با وخامت اوضاع کرونا در آمریکا، دوباره شکاف سیاسی این کشور را دچار چنددستگی می کند به گونه ای که تأثیر ویروس را چند برابر می کند و در فصل تابستان مشخص می کند که نبرد با ویروس به پایان نرسیده است.

جو بایدن به دلیل اطلاعات غلط در مورد واکسن با فیس بوک درگیر شد. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به شدت به فیس بوک حمله کرد و گفت: پلتفرم هایی مانند فیس بوک با اجازه دادن برای انتشار اخبار غلط در مورد واکسن، مردم را به کشتن می دهند. نارضایتی از تبدیل فیس بوک به ابزار دروغ پراکنی محدود به دولت آمریکا نیست و ده‌ ها دولت اروپایی و آسیایی نیز در این زمینه به فیس بوک اعتراض کرده اند.

سلف بایدن، دونالد ترامپ، اکنون در حال ارزیابی است و دروغ بزرگ خود را در مورد تقلب در انتخابات به مدیریت بایدن در بحران کووید 19 پیوند می زند به گونه ای که می تواند حتی بیشتر از این تردید در واکسن ایجاد کند که باعث آلودگی هزاران آمریکایی می شود.

کارشناسان محافظه کار، کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری و محافظان ترامپ قبلاً از بدبینی در مورد واکسن ها برای منافع سیاسی سوء استفاده کرده اند. و نگرانی های جدید مبنی بر اینکه ممکن است بازگشت به ماسک ها و فاصله فیزیکی در مناطق گرم کووید، جایی که بسیاری از افراد از واکسیناسیون سرباز می زنند، ضروری باشد، دوباره خطوط گسل حزبی را احیا می کند. اختلافات فزاینده سیاسی تهدید می کند که موفقیت اولیه بایدن در تولید واکسن ها و مقابله با ویروس را معکوس کند. این مسئله می تواند کاخ سفید را در صورت موج بعدی افزایش ابتلا به بیماری و مرگ در هفته های آینده با چالش های جدی روبرو کند.

حتی اگر بسیاری از افرادی که بیمار می شوند، جمهوری خواهان ضد واکسیناسیون باشند که به هر حال رای دهنده وی نیستند، هرگونه محدودیت مجدد و تعطیلی مشاغل می تواند بهبود اقتصادی را که رئیس جمهور برای تقویت دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای سال آینده به آن متکی است، متوقف کند. نرخ ابتلای بی سابقه کودکانی را که هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند تهدید می کند - و احتمال بروز اختلالات جدید فاجعه بار در مدرسه را برای نسلی که تحصیلات آنها به شکل جبران ناپذیری قطع شده، افزایش می دهد. و ماهیت مخرب نوع دلتا ویروس آلوده تر، هشداری برای احتمال جهش های خطرناک ویروس در صورت شیوع آن است. بنابراین در حالی که افراد مشکوک به واکسن کرونا بر اساس حقوق فردی عمل می کنند، تصمیمات آنها می تواند بر هر آمریکایی تأثیر بگذارد؛ به خصوص اگر گونه ای ظاهر شود که در برابر واکسن مقاوم باشد.

موارد در حال افزایش در ایالات متحده در حالی اتفاق می افتد که لحظه ای تلخ در مبارزه طاقت فرسا با همه گیری در سراسر جهان به وقوع پیوسته است.  علی رغم افزایش شمار مبتلایان، تمام محدودیت های باقی مانده کووید 19 در انگلیس روز دوشنبه لغو شد. دولت در لندن امیدوار است که رابطه بین بیماری و بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر حاصل از تلاش موفقیت آمیز واکسن را قطع کرده باشد. در توکیو، مخالفت عمومی با بازی های المپیک که از روز جمعه آغاز می شود، با مواردی که در میان تعدادی از ورزشکاران مشخص شده است، تشدید شده است. در همین حال، بیشتر کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبود واکسن بسیار آسیب پذیر هستند.

دولت بایدن با آگاهی از سلامت عمومی و خطرات سیاسی موجود، رسانه های اجتماعی را هدف گرفته است. دکتر «ویوک مورتی» جراح آمریکایی  که روز یکشنبه دراستودیوی سی ان ان حضور داشت، از بایدن دفاع کرد.

مورتی به خبرنگار سی ان ان گفت: «ما می دانیم که پخش اطلاعات نادرست به سلامتی افراد آسیب می رساند. این برای زندگی آنها هزینه دارد.»

فیس بوک به شدت به درخواست بایدن واکنش نشان داد.

«گای رز» معاون فیس بوک، روز شنبه در پستی در وب سایت این شرکت نوشت: «هدف رئیس جمهور بایدن این بود که 70 درصد از آمریکایی ها تا 4 ژوئیه واکسن شوند. فیس بوک دلیل دست شکست در دستیابی به این هدف نیست.»

وی بایدن را متهم کرد که در زمانی که پرونده های کووید 19 در حال افزایش است، رسانه های اجتماعی را مقصر می داند. 

کاخ سفید تلاش کرده است تا همه گیری را سیاسی نکند به این دلیل که انجام این کار می تواند تردیدها در مورد واکسن را بدتر کند. اما تصمیم این کشور برای اعزام تیم ها به ایالت های آسیب دیده برای تحت فشار قرار دادن برای واکسیناسیون، موجب خشم محافظه کارانه و ادعاهای دروغین مبنی بر اینکه دولت در تلاش است مردم را مجبور به انجام واکسیناسیون بر خلاف میل آنها کند، شد.

ترامپ، که در زمان ریاست جمهوری خود به طور مداوم اهداف سیاسی خود را مقدم بر مدیریت صحیح بحران می دانست، روز یکشنبه این مسئله را مورد توجه قرار داد.

ترامپ در بیانیه ای گفت: «مردم از زدن واکسن امتناع می کنند زیرا به دولت وی اعتماد ندارند، به نتایج انتخابات اعتماد ندارند و مطمئنا به اخبار جعلی اعتماد ندارند.»

رئیس جمهور سابق دولت خود را به دلیل شاهکار واقعی شراکت با بخش خصوصی برای تولید واکسن کووید 19، ستایش می کند. اما او وقت بسیار کمتری را صرف تلاش برای متقاعد کردن طرفداران خود برای واکسیناسیون به روشی می کند که ممکن است به پایان همه گیری کمک کند.

دکتر «جروم آدامز» جراح سابق، یکی از معماران ارشد تلاش های ناپایدار ضد کووید دولت ترامپ، در روزهای اخیر هشدار داده است که ممکن است بازگشت به قرنطینه در برخی مناطق ضروری باشد. وی گفت که اکنون از توصیه هایی که وی و دکتر «آنتونی فائوچی» پزشک ارشد متخصص بیماری های عفونی دولت در اوایل همه گیری در مورد عدم ضرورت ماسک ارائه کرده بودند، اظهار تأسف می کند. آنها بعداً با شواهدی مبنی بر اینکه ماسک ها می توانند به جلوگیری از بیماری کمک کنند، توصیه خود را تغییر دادند.

آدامز در توئیتر خود نوشت: «من نگران هستم که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نیز به همین ترتیب توصیه ای زودرس و اشتباه در مورد نوع دلتا ارائه کند.»

مورتی در سخنرانی خود گفت: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا که به آمریکایی های کاملا واکسینه شده گفته است نیازی به ماسک زدن یا فاصله اجتماعی ندارند، به این منظور است که به انعطاف پذیری مردم در مناطق با آمار پایین کووید کمک کند.

اما ایده مجدد ماسک زدن به سرعت مورد علاقه یک جمهوری خواه مشهور، سناتور تد کروز از ایالت تگزاس قرار گرفت و تأکید کرد که چگونه مرحله بعدی بیماری همه گیر به نظر می رسد مانند مرحله قبلی از نظر سیاسی بحث برانگیز باشد.

کروز، که بایدن را به استفاده از فیس بوک، گوگل و توییتر برای سانسور بازدیدهایی که با آنها موافق نیست، متهم می کند، در توییتر به توییت آدامز پاسخ داد.

براساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، موارد جدید کووید 19 در 50 ایالت در حال افزایش است. تکامل ویروس به این معنی است که اکنون به افراد جوان حمله می کند. بخش های کووید در بسیاری از نقاط داغ بازگشایی می شوند. عفونت های جدید در ایالت هایی با فاصله بسیار زیاد از جمله کالیفرنیا و لوئیزیانا در حال افزایش است. تقریباً همه بیماری های جدی و مرگ و میرها در میان واکسینه نشده ها قرار دارند و سرعت بخشیدن به تلاش واکسیناسیون آهسته از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دکتر «اسکات گوتلیب» کمیسر سابق اداره غذا و داروی آمریکا، در شبکه سی بی اس گفت که اکنون «اپیدمی افراد واکسینه نشده» وجود دارد.

گوتلیب با بیان سناریوی دلهره آور گفت: «بیشتر افراد یا واکسینه می شوند یا قبلاً آلوده شده اند، یا به این نوع دلتا مبتلا خواهند شد.»

پس از تقریباً 8000 مورد یک ماه پیش، میانگین روزانه ابتلاهای جدید با بیش از 39000 مورد در روز افزایش می یابد. مرگ و میرها نیز شروع به افزایش می کند اما معمولاً چند هفته از جهش بیماری عقب تر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.