ترامپ و دار و دسته اش از توئیتر، فیس بوک و گوگل به دلیل «سانسور» شکایت می‌ کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد به دلیل آنچه اعمال سانسور از سوی فیس‌ بوک، توییتر، و گوگل خوانده است، یک شکایت گروهی علیه این غول‌ های فناوری آمریکایی به ثبت خواهد رساند.

در ماه ژوئن، فیس بوک حساب دونالد ترامپ را به مدت دو سال تعلیق کرد. شبکه اجتماعی توییتر نیز پس از حمله هواداران ترامپ به مقر کنگره در تاریخ 6 ژانویه 2021، حساب کاربری او را بست. 

ترامپ در «بدمینیستر» نیوجرسی به خبرنگاران گفت که امروز به عنوان نماینده گروهی از شاکیان، شکایت‌ نامه‌ ای را علیه غول‌ های فناوری، از جمله فیس‌ بوک، گوگل و توئیتر و همچنین مدیران آنها («جک دورسی، مارک زاکربرگ و سوندار پیچای») ثبت خواهد کرد.

ترامپ که به دنبال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال گذشته حساب‌ های کاربری‌ اش در شبکه‌ های اجتماعی مسدود شده است، گفت این شرکت‌ ها تبدیل به «اجراکننده سانسور غیرقانونی و خلاف قانون اساسی» شده‌ اند.

او در نشستی خبری در زمین بازی گلفش در نیوجرسی به شدت از شرکت‌ های صاحب شبکه‌ های اجتماعی و همین طور دموکرات‌ ها انتقاد کرد و آنها را متهم به حمایت از «اطلاع‌ رسانی غلط و گمراه‌ کننده» کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: «ما خواهان پایان ممنوعیت‌ های پنهانی، توقف ساکت کردن‌ ها، و جلوگیری از در لیست سیاه قرار دادن، کنار گذاشتن و فرهنگ کنسل کردن هستیم که به خوبی از آن خبر دارید.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: «ما از دادگاه فدرال فلوریدا می‌ خواهیم که دستور دهد تا فوراً سانسور غیرقانونی و شرم‌ آور به دست این شرکت‌ های شبکه اجتماعی که آمریکایی‌ ها را هدف قرار داده‌ اند، پایان یابد. ما خواستار پایان سکوت اجباری هستیم.»

او هشدار داد که اگر شرکت‌ های فناوری بتوانند فعالیت یک رئیس جمهور را ممنوع کنند، پس «می‌ توانند با هر کسی این کار را بکنند. و دقیقاً همین کار را هم دارند می‌ کنند.»

ترامپ همچنین گفت: «گوگل و یوتیوب فیلم‌ های بی‌ شماری را که در آن با جرأت از سازمان جهانی بهداشت انتقاد شده بود، حذف کرده‌ اند.»

مقام‌ های سابق دولت ترامپ هم که موسسه غیرانتفاعی «سیاست اول آمریکا» را تاسیس کرده‌ اند، در نشست خبری روز چهارشنبه در کنار او بودند.

«سیاستِ اولْ آمریکا» نام مؤسسه‌ ای است که برای ترویج سیاست‌ ها و افکار دونالد ترامپ تأسیس شده و شعار «اول آمریکا» ترامپ را تبلیغ می‌ کند.

در مراسم اعلام شکایت جمعی امروز، افراد دیگری هم که از فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی منع شده‌اند بعد از ترامپ صحبت کردند.

به گفته ترامپ، یکی از آنها زنی بود که در حساب خود این سوال را مطرح کرده بود که آیا کودکان هم باید برای جلوگیری از شیوع کرونا ماسک بزنند.

رئیس جمهور سابق پستی را که باعث ممنوعیت فعالیت او در توییتر شد «محبوب‌ ترین جمله» توصیف کرد.

به نوشته توئیتر، توئیتی که باعث اخراج ترامپ از این شبکه اجتماعی به دلیل «تمجید از خشونت» شد، در روز هشتم ژانویه، دو روز بعد از حمله به ساختمان کنگره منتشر شد.

او نوشته بود «میهن‌پرستان بزرگ» که به او رای‌ داده‌ اند، «صدایی رسا» دارند و «نباید به هیچ نوع و شکلی به آنها بی‌ احترامی شود یا ناعادلانه با آنها برخورد شود.»

در پست دیگری هم گفته بود که در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی شرکت نخواهد کرد.

دونالد ترامپ تا پیش از بسته شدن حساب‌ های کاربری‌ اش، نزدیک به 89 میلیون دنبال کننده در توئیتر، 35 میلیون در فیس‌ بوک و 24 میلیون در اینستاگرام داشت.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.