جو بایدن اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به زودی از شر ویروس کرونا خلاص می‌شود.

به گزارش جماران به نقل از رویترز،« جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور به زودی می تواند آزاد شدن خود را از ویروس کرونا اعلام کند اما اعتراف کرد که برای این امر، آمریکایی ها باید به مبارزه با بیماری همه گیر ادامه دهند.

جو بایدن این سخنان را در یک سخنرانی به مناسبت روز استقلال آمریکا بیان کرد.

بایدن گفت: « امسال، چهارم جولای را می توان یک روز واقعا خاص خواند، زیرا ما به تدریج از تاریکی ایجاد شده توسط بیماری همه گیر کووید - 19 خارج می شویم. امروز ما بیش از هر زمان دیگری به اعلام استقلال از یک ویروس کشنده نزدیک شده ایم. اما این بدان معنا نیست که نبرد با او پایان یافته است. ما هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم. »

رئیس جمهور همچنین یاد کسانی که به دلیل عوارض سینه پهلو (ناشی از کرونا) جان باختند را گرامی داشت و از همه کسانی که به ایالات متحده کمک کردند ویروس را شکست دهد تشکر کرد. وی خاطرنشان کرد که در طول سال همه گیری، این کشور درد، ترس و از دست دادن را تجربه کرده و آرزو کرد که آمریکایی ها دیگر هرگز در چنین شرایطی قرار نگیرند.

طبق آمار رسمی، 67 درصد از جمعیت بزرگسال در ایالات متحده واکسینه شده اند. در کل زمان همه گیری، بیش از 33 میلیون عفونت شناسایی شده است، بیش از 604 هزار بیمار فوت کرده اند.

یادآور می‌شود که در تاریخ 4 جولای، ایالات متحده اصلی ترین جشن ملی را گرامی می‌دارد - روز استقلال، زمان آن مصادف با تصویب اعلامیه استقلال این کشور از انگلیس در سال 1776 است. این تاریخ همچنین روز تولد ایالات متحده محسوب می شود.

 

جدیدترین تحولات کرونا در جهان

در همین حال، نشریه بلومبرگ اسامی کشورهایی را که بیشترین واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را داشته اند را اعلام کرد.

 امارات متحده عربی از نظر تعداد افراد واکسینه شده علیه ویروس کرونا، در مقام نخست جهان قرار دارد.

در این ارزیابی، واکسن هایی در نظر گرفته شده است که نیاز به تزریق دو دوز دارند. طبق گزارش بلومبرگ، 15.5 میلیون واکسیناسیون در امارات متحده عربی صورت گرفته است، 72.3 درصد از ساکنان این کشور واکسینه شده اند.

مقام دوم به جمهوری سیشل اختصاص یافت که این رقم 71.7٪ بود. حدود 100 هزار نفر در این منطقه واکسینه شده اند و بحرین در جایگاه سوم قرار دارد (2.07 میلیون واکسیناسیون، 69.7 درصد از ساکنان).

بلومبرگ تأکید می کند، علی رغم این واقعیت که امارات متحده عربی در واکسیناسیون مردم پیشتاز شده است، تعداد زیادی از موارد COVID-19 در آنجا ثبت شده است. از ماه مارس، روزانه حدود 2 هزار مورد در این کشور تأیید شده است.

هفته گذشته، ایالات متحده با اشاره به "سطح بسیار بالای" ویروس کرونا، از شهروندان خواست که به امارات متحده عربی سفر نکنند. عربستان سعودی نیز به طور موقت، سفر به این کشور را ممنوع کرده است. همچمین انگلستان از ابتدای سال جاری امارات متحده عربی را در فهرست "قرمز" خود قرار داده است.

از جهتی دیگر، انگلیس در حالی خود را برای بازگشایی‌های پس از قرنطینه آماده می‌کند که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور قرار است روز دوشنبه دستورالعمل‌های مربوط به آخرین مرحله از لغو محدودیت‌های کرونایی از جمله فاصله‌ اجتماعی،‌ پوشش صورت و دورکاری را اعلام کند.

این محدودیت‌ها که ابتدا قرار بود بیست و یک ژوئن با هدف بازگشت احتیاط آمیز به زندگی عادی برداشته شود به دلیل شیوع ناگهانی گونه هندی ویروس کرونا موسوم به سویه دلتا یک ماه به تاخیر افتاد.

نخست وزیر انگلیس به همراه وزیر بهداشت این کشور عصر روز دوشنبه پنجم ژوئیه در جریان یک کنفرانس خبری از برنامه دولت برای برداشتن اغلب محدودیت‌های کرونایی جاری در انگلستان رونمایی خواهد کرد.

آن گونه که رسانه عنوان کرده‌اند زمان اجرایی شدن این دستورالعمل دوشنبه دو هفته آینده نوزدهم ژوئیه خواهد بود.

گونه دلتا که یک ماه برنامه دولت جانسون برای بازگشایی‌های پس از قرنطینه را به تاخیر انداخت بسیار مسری‌تر از ویروس معمولی کرونا است و منشا تقریبا تمام موارد جدید ابتدا به بیماری کووید۱۹ در انگلیس را تشکیل می‌دهد.

انگلیس که با ۱۲۸ هزار مورد مرگ و میر پس از روسیه بیشترین آمار قربانیان کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده اینک خود را برای خروج تدریجی از سومین قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی آماده می‌کند.

به رغم آنکه اغلب محدودیت‌ها تا دو هفته دیگر در انگلیس برداشته می‌شود اما با این حال دستورالعمل جدید زمینه بازگشایی دیسکوتک‌ها و یا امکان برپایی رویدادهای بزرگ با ظرفیت کامل را فراهم نخواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس از شهروندان کشورش خواسته است که زندگی با ویروس کرونا را یاد بگیرند و برغم برداشته شدن محدودیت‌ها مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

دولت انگلیس در گزارشی اعلام کرده که برداشته شدن محدودیت‌ها ممکن است منجر به افزایش موارد ابتلا به ویروس شود اما با توجه به واکسیناسیون انجام شده شمار موارد بستری شدن و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید نسبت به گذشته کاهش چشمگیری خواهد داشت.

برنامه واکسیناسیون شهروندان در انگلیس از ماه دسامبر گذشته استارت خورد و تاکنون نزدیک به ۶۴ درصد جمعیت بزرگسال این کشور دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

دلتا نروژ را مجبور به احتیاط کرد

برخلاف انگلیس که برای برداشتن محدودیت‌های کرونایی عجله دارد نروژ با توجه به شرایط جدید ناشی از گسترش گونه دلتا در اغلب کشورهای اروپایی، برنامه گشایش پس از قرنطینه و برداشتن محدودیت‌های کرونایی را تا پایان ماه جاری به تاخیر انداخت.

«ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ با اعلام این مطلب تصریح کرد: «این خطر وجود دارد که نوع دلتا باعث ایجاد موج چهارم ابتلا به ویروس در میان اقشار واکسینه نشده جمعیت، افرادی که تنها یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و یا در میان گروه‌های آسیب‌پذیر شود.»

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که دلتا در حال تبدیل شدن به گونه ای غالب از ویروس کرونا و منشا موارد تازه ابتلا به بیماری کووید۱۹ در جهان است.

گسترش سریع این گونه جدید از کرونا که به ویروس هندی شهرت یافته نگرانی‌ها را در خصوص میزان تاثیرپذیری در برابر واکسن‌ها موجود ضد کرونا افزایش داده است.

وزیر بهداشت نروژ نیز اعلام کرده که گونه جهش یافته دلتا می‌تواند به نوع غالب ویروس کرونا در کشورش تبدیل شود.

به گزارش انستیتو بهداشت عمومی نروژ،‌ تقریبا دو سوم جمعیت بزرگسال این کشور نخستین دوز واکسن کووید را دریافت کرده و ۳۷ درصد از این جمعیت نیز به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

 

 

پایین بودن اثر بخشی فایرز در فلسطین اشغالی 

برآورد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اثربخشی واکسن فایزر تنها ۶۴ درصد بوده است.

داده‌های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اثربخشی واکسن فایزر بر روی جمعیت ساکنان فلسطین اشغالی تنها ۶۴ درصد بوده است.

روزنامه جروزالم‌پست گزارش داد وزارت بهداشت اسرائیل بر اساس اطلاعاتی که ماه پیش گردآوری کرده گزارش داد اثربخشی واکسن فایزر در پیشگیری از عفونت به کرونا با علائم تنها ۶۴ درصد بوده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی همچنین گفته قصد دارد به کسانی که دچار سرکوب سیستم ایمنی هستند یک دوز دیگر واکسن تزریق کند. این وزارتخانه گفته به سایر افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند دوز سوم تزریق نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود با اجرای قوانین سخت‌گیرانه و واکسیناسیون عمومی موفق به کنترل بیماری همه‌گیر کرونا شده شده از هفته گذشته با موج جدید این بیماری مواجه شده و استفاده مجدد از ماسک را الزامی کرده است.

مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اخیرا گفته که ۹۰ درصد از شیوع جدید کرونا از نوع «دلتا» بوده، نیمی از افراد آلوده به کرونا کودک هستند و یک سوم افراد آلوده، قبلا با واکسن فایزر واکسینه شده‌ بودند. روزنامه «معاریو» نیز نوشته است: شیوع جدید کرونا از «مودعین» و «بنیامینا» آغاز شده است.

جروزالم پست نوشته است: اسرائیلی‌های واکسینه شده ممکن است به دلیل شیوع گونه دلتا نیاز به قرنطینه داشته باشند. رژیم صهیونیستی به مقامات بهداشتی اختیار داده تا هر کسی را که به احتمال زیاد در معرض یک نوع خاص عفونی کووید ۱۹ قرار گرفته قرنطینه کند، حتی اگر قبلاً واکسینه شده باشند یا با مصونیت احتمالی از بیماری بهبود یافته باشند. این تصمیم در پی هشدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد شیوع جدید ناشی از نوع دلتا گرفته شده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی سفر به کشورهای آرژانتین، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، مکزیک و روسیه را برای ساکنان فلسطین اشغالی ممنوع اعلام کرده مگر اینکه آنها اجازه خاصی بگیرند.این درحالیست که حدود ۵۵ درصد از جمعیت ۹.۳ میلیون نفری فلسطین اشغالی هر دو دز واکسن فایزر/ بیون‌تک را دریافت کرده‌اند.

وزارت بهداشت این رژیم هفته گذشته اعلام کرد که ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.«چزی لوی» مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که از سمت خود کناره گیری می‌کند.

در پایان ماه آوریل مقامات درمانی اسرائیل اعلام کردند با پدیده‌ای روبرو شده‌اند که نشان می‌دهد در کسانی که دومین واکسن فایزر/ بیون‌تک را دریافت کرده‌اند التهاب عضلات قلب (میوکاردیت) دیده شده است. پس از این خبر، نتایج یک مطالعه اولیه نشان داد که موارد میوکاردیت بیش از همه پس از دریافت دومین نوبت واکسن بروز کرده است.مقامات وزارت بهداشت و درمان اسرائیل می‌گویند در میان پنج میلیون از کسانی که دو نوبت واکسن را بین ماه‌های دسامبر تا ماه مه امسال دریافت کرده‌اند، ۲۷۵ مورد دچار میوکاردیت شده‌اند.

در روزهای گذشته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدارهای مربوط به التهاب قلبی را به واکسن‌های کرونای فایزر و مدرنا اضافه کرد.این مرکز اعلام کرده است که بیش از ۱۲۰۰ نفر از کسانی که واکسن فایزر یا مدرنا زده‌اند دچار میوکاردیت یا التهاب عضله قلب شده‌اند.

اخیراً نیز رسانه‌ها گزارش داده‌اند داده‌های منتشر شده توسط بهداشت عمومی انگلیس (PHE) حاکی از آن است که هر دو واکسن فایزر و آسترازنکا فقط در حدود ۳۳ درصد در برابر سویه جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در هند مشاهده شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.