همزمان با گفت و گوی تلویزیونی مستقیم پوتین با مردم روسیه سیستم های ارتباطی خط مستقیم گفت و گو با رئیس جمهور روسیه در معرض حمله سایبری گسترده قرار گرفت.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برگزاری گنندگان گفت و گوی تلویزیونی سالیانه«خط مستقیم» با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کردند که سیستم های ارتباطی مخصوص این خط در حال حاضر در معرض حمله سایبری گسترده هستند.

گوینده خط مستقیم طی گفت و گو با پوتین که امروز برگزار شد گفت:اطلاعاتی به دستمان رسید که می گوید سیستم های دیجیتالی در این بین در معرض حمله سایبری گسترده از نوعDDoS (حملات محروم کردن از خدمات) قرار دارند.

پوتین به این حرف های گوینده واکنش نشان داد و گفت:واقعا؟ شوخی که نیست؟

«دیمتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز «صحت این اخبار را مورد تأکید قرار داد و گفت که منشأ حملات سایبری هنوز مشخص نشده است».

این در حالی است که پیش از این اسپوتنیک گزارش داد که  گفت و گوی سالانه رئیس جمهور روسیه با شهروندان روسی، به منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم در حال برگزاری است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جریان گفت و گوی زنده با شهروندان ابتدا با پرداختن به جزئیاتی درباره واکسیناسیون کرونا در روسیه  در مورد لزوم تلقیح شهروندان در میان جهش موارد کووید 19 گفت: من از واکسیناسیون اجباری حمایت نمی کنم و همچنان به این موضع خود پایبند هستم.

او در مورد تصمیم برخی مقامات محلی در مورد اجباری ساختن واکسیناسیون ، به قانون مربوطه در سال 1998 اشاره کرد و گفت که مناطق حق دارند گروه های خاصی از شهروندان را موظف به واکسیناسیون در میان افزایش عفونت ها کنند.

وی گفت: از طریق واکسن کرونا می توان از شیوع ویروس جلوگیری کرد. همانطور که کشف شده متخصصان بارها این موضوع را گفته‌اند، هم در تلویزیون و هم در اینترنت ... ما فقط با استفاده از واکسیناسیون می توانیم از شیوع بیشتر بیماری همه گیر جلوگیری کنیم. ما این فرصت را داریم، چهار واکسن داریم. بسیار پیشرفته هستند... امن و نسبتاً موثر. بنابراین امیدوارم با ادامه واکسیناسیون تعصبات برخی از شهروندان ما از بین برود.

به گفته رئیس جمهور روسیه ، هم اکنون حدود 23 میلیون نفر واکسینه شده در روسیه وجود دارد.

پوتین تاکید کرد که کارفرمایان حق ندارند افرادی را که به دلیل داشتن معافیت پزشکی واکسینه نمی شوند، برکنار کنند. این غیرقانونی است بنابراین، اگر معافیت پزشکی وجود داشته باشد ... هیچ کس حق درخواست واکسیناسیون را ندارد.

در بخش دیگری از سخنانش، وی درباره چگونگی واکسن زدن دخترش علیه ویروس کرونا صحبت کرد و گفت که دمای بدن دخترش پس از تزریق واکسن کرونا به 37.5 درجه افزایش یافت اما در کل همه چیز خوب سپری شد.

رئیس جمهور روسیه در این گفت و گو همچنین گفت: خود من واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را تزریق کردم، در تزریق دوز اول حالم خوب بود ولی در تزریق دوز دوم این واکسن تب بدنم به 37.2 رسید، که پس از استراحت و بیدار شدنم دمای بدنم به 36.6 برگشته بود.

وی ادامه داد از من خواسته شده بود که نگویم چه واکسنی دریافت کرده ام تا نوعی مزیت رقابتی برای یک واکسن نسبت به واکسن دیگر ایجاد نشود. اما من می بینم که واقعاً سوالات زیادی وجود دارد. من فکر نمی کنم نمایش ویدئوی واکسن زدن آنقدر مهم باشد. 20 روز پس از دریافت عکس‌ها، آزمایش خون من نشان داد که تعداد زیادی آنتی بادی ایجاد کرده است.

رئیس‌ جمهور روسیه مردم را به گوش دادن به توصیه های متخصصان و تسلیم نشدن به شایعات دعوت کرد و تاکید کرد هیچ توطئه بین‌ المللی در ارتباط با کووید 19 وجود نداشته است. پوتین تأکید کرد: «لازم است به حرف افرادی که چیز زیادی در این مورد نمی فهمند و شایعه سازی می کنند توجه نکنید. کرونا در سراسر جهان اتفاق می‌افتد، می‌ گویند رهبران کشورها توطئه کرده‌ اند، همه جمع شدند و توطئه کردند،  این مزخرف است!»

پوتین در خصوص اوکراین هم گفت: طبق قانون اساسی اوکراین، پایگاه های نظامی کشورهای خارجی و بلوک های نظامی نمی توانند در خاک این کشور وجود داشته باشند و مسکو از این بابت نگران است.

ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد شرکت کنندگان در رزمایش در اوکراین با شرکت کشورهای عضو ناتو به مرز روسیه آمده و به آن چسبیده اند.

پیشتر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود هدف رزمایش اوکراین و ناتو «بی ثبات سازی بی پایان در مرزهای روسیه» و انتقال سلاح و تجهیزات به اوکراین است.

به گفته رئیس جمهور روسیه هیچ راهی برای افرادی که به تقویت اوکراین و برقراری روابط عادی با روسیه علاقه مند هستند وجود ندارد زیرا آنها در سکوت قرار گرفته‌ اند و تصمیم گیری در مورد مسائل کلیدی اوکراین نه در کی‌ یف بلکه در واشنگتن و بخشی از آن در برلین و پاریس اتخاذ می شود. او پرسید: پس چه موضوعی برای گفت و گو وجود دارد؟

رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو از احتمال حضور نظامی غرب در اوکراین نگران است اما هنگام انجام تمرین‌ های نظامی نزدیک مرز اوکراین هیچ تلافی متقابل نمی‌ کند.

او افزود: ببینید، آنها سر و صدا کردند که ما در خاک مان نزدیک مرز اوکراین رزمایش برگزار می کنیم. من به وزارت دفاع دستور دادم که نیروهای خود را جمع کرده و به تدریج نیروها را بیرون بکشد زیرا این مسئله برخی را نگران کرده است ... اما به جای واکنش مثبت، آنها به مرزهای ما آمدند.

رئیس جمهور روسیه گفت: با این حال، من به جلساتی از این دست نه نمی گویم. دیدار با ولودیمیر زلنسکی با وجود همه اختلافات امکان پذیر است.

پوتین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند عبور ناوشکن انگلیس از آب های سرزمینی روسیه در سواحل کریمه جامعه بین المللی را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داد، گفت: این اقدام به سختی می‌ تواند به یک جنگ جهانی جدید منجر شود. نه، من فکر نمی کنم.

چهارشنبه هفته گذشته بود که یک ناو انگلیسی پس از نقص حریم دریایی روسیه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک جنگنده روس مواجه شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد علاوه بر شلیک هشدار این کشتی جنگی روس، یک فروند جنگنده سوخو-24 این کشور نیز اطراف این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

پوتین با انتقاد از این حادثه گفت: ورود تحریک‌ آمیز این کشتی جنگی، به مرزهای آبی روسیه «به وضوح اهداف نظامی را دنبال می‌ کرد». این یک اقدام پیچیده تحریک آمیز بود که نه تنها توسط نیروهای انگلیس بلکه توسط آمریکایی‌ ها صورت گرفت. قبل از حادثه در اوایل صبح 23 ژوئن، یک هواپیمای ناتو از یونان پرواز شناسایی را در این منطقه انجام داد. بدیهی بود که ناوشکن وارد شده و اهداف نظامی را دنبال می کرد. حادثه اخیر یک تحریک آشکار با ماهیت سیاسی بود. دوم جنبه سیاسی [این حادثه] است؛ فقط چند روز پیش اجلاس ژنو برگزار شد، پس چرا چنین تحریکاتی انجام می شود؟

پوتین با انتقاد از لایحه کی‌ یف در باره حقوق بومیان و قرار نگرفتن روس‌ ها در لیست بومیان اوکراین گفت: این امر به کاهش تعداد روس‌ ها در اوکراین می‌انجامد، این از نظر عواقب منفی، با استفاده از نوعی سلاح کشتار جمعی قابل مقایسه است. این یک مسئله جدی است.

رئیس جمهور روسیه در مورد گمانه زنی های در خصوص بسته شدن رسانه های اجتماعی گفت که وب سایت‌ های رسانه‌های اجتماعی خارجی مانند فیس بوک، یوتیوب، تیک تاک و توییتر در روسیه مسدود نخواهند شد. پوتین گفت: نه، ما چنین برنامه‌ هایی نداریم. ما نمی خواهیم جلوی چیزی را بگیریم. ما قصد داریم با آنها کار کنیم، اما وقتی آنها می‌خواهند ما را به جهنم بفرستند و از مطابقت با الزامات ما و قوانین روسیه امتناع می‌کنند مسئله ساز است. اگر آنها [شرکت های خارجی رسانه های اجتماعی] در کشور ما کار می کنند و درآمد خوبی کسب می کنند، باید از قوانین ما پیروی کنند. ما هیچ چیز اضافی از آنها نمی خواهیم. روسیه اصرار دارد که بسترهای بین المللی دفاتر نمایندگی در کشور باز کنند، اینها اشخاص حقوقی هستند که حداقل می توان با آنها گفت و گو کرد.

در بخش دیگری، او گفت که روسیه تصمیم گرفت میزبان مسابقات فوتبال یورو 2020 با وجود پاندمی کرونا باشد زیرا این کشور باید به تعهدات خود عمل کند. البته اول از همه، ما باید تعهداتی را که دولت برای سازماندهی این رویدادهای مهم ورزشی متعهد شده بود، انجام دهیم.

این برای بیستمین سال متوالی است که پوتین به صورت چهره به چهره، ارتباط تصویری، ارتباط تلفنی و پاسخ به نامه‌ های عادی و الکترونیک، با مردم کشورش به گفت و گو نشست و پیش بینی می‌ شود همچون سال‌ های گذشته، این دیدار بیش از چهار ساعت طول بکشد.

استودیو بزرگ شبکه یک تلویزیون روسیه میزبان ولادیمیر پوتین و جمعی از شهروندان روسی، متشکل از جوانان، کارمندان، نظامیان، بازنشستگان و نمایندگان گروه‌ های کارگری است تا به صورت رو در رو، مسائل و مشکلات خود را بیان کنند.

این نشست صمیمی هرسال در اوایل تابستان برگزار می‌ شود و تا زمان آغاز نشست در ساعت 12 ظهر چهارشنبه به وقت مسکو، بیش از یک میلیون و 600 هزار درخواست برای گفت و گوی مستقیم با رئیس جمهور روسیه به ثبت رسیده و میلیون‌ ها نفر به طور زنده این گفت و گو را از شبکه‌ های تلویزیونی دنبال می‌ کنند.

اولین پخش مستقیم این دیدار‌ها 20 سال پیش و در سال 2001 از طریق دوی شبکه سراسری روسیه انجام شد و در سال‌های بعد، از طریق شبکه یک روسیه ادامه پیدا کرد.

در سال‌ های ابتدایی، سوالات از طریق تماس تلفنی و از طریق سایت به سردبیری منتقل و مجری برنامه به رئیس جمهور منتقل می‌کرد.

در اولین برنامه 47 سوال مطرح، و پوتین در مدت دو ساعت و 20 دقیقه به آنها پاسخ داد، اما رفته رفته تعداد سوالات و زمان پاسخگویی افزایش یافت، به طوریکه در سال‌ های 2018 و 2019، مدت زمان پاسخ پوتین به سوالات و مشکلات مردم به بیش از 4  ساعت و 20 دقیقه رسید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.