کیم جونگ اون مقامات را به دلیل اشتباه در مبارزه با بیماری همه گیر انتقاد کرده و شماری را اخراج کرده است. این گزارش نشانه‌ ای نادر از شدت همه‌ گیری در کره شمالی به رغم انکارهای پیشین است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس خبری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دومین نشست گسترده دفتر سیاسی حزب کارگران کره شمالی، مقامات عالی رتبه را به دلیل «حادثه جدی» به عنوان بخشی از تلاش ضد اپیدمی سراسری که تهدیدی برای امنیت مردم و کشور محسوب می شود، مورد انتقاد قرار داد.

کیم جونگ اون مقامات ارشد را به بی توجهی به وظایف خود متهم کرده است. رهبر کره شمالی به دلیل آنچه «کوتاهی بزرگ» در کنترل کرونا عنوان کرد، دستور داد چندین مقام عالی رتبه این کشور از سمت های خود اخراج شوند.

این گزارش نشانه‌ ای نادر از شدت همه‌ گیری در کره شمالی به رغم انکارهای پیشین است.

وی امروز (چهارشنبه) در جلسه دفتر سیاسی حزب حاکم اظهار داشت که مقامات مسئول ملی، از تصمیمات مهم حزب در روند ایجاد اقدامات سازمانی، مادی و علمی و فنی مطابق با الزامات طولانی مدت سیستم فوق العاده ضد اپیدمی ملی به آماده شدن برای بحران بهداشت جهانی، غفلت کرده اند و این باعث یک حادثه جدی شده است که یک بحران بزرگ برای امنیت دولت و مردم آن ایجاد کرده... در این راستا عواقب جدی در انتظار افراد مسئول است.

بر اساس این گزارش، چند تن از قدرتمندترین اعضای حزب برای پاسخگویی فراخوانده شده‌ اند، از جمله یکی از اعضای کمیته پنج نفره قدرتمند کشور.

تلویزیون دولتی کره شمالی مشخص نکرد که اشتباه مقامات چیست؟ کیم جونگ اون با اشاره به بی مسئولیتی «مزمن» و ناتوانی مقامات عالی رتبه، از حزب خواست تا در همه جا با «نقص ایدئولوژیک» و انواع عوامل منفی که در میان مقامات یافت می شود مبارزه کند.

دبیرکل به طور جدی از تجربی گرایی، عادت حل همه مسائل در 5 دقیقه و تفکر منسوخ شده، که در همه جا در میان مقامات عالی رتبه یافت می شود، انتقاد کرد.

گزارش شده است که در جلسه دفتر سیاسی «مسائل سازمانی»، از جمله انتخاب اعضای جدید دفتر سیاسی و اعضای کاندیدا، اعضای کمیته دائمی دفتر سیاسی و همچنین دبیران کمیته مرکزی حزب حل شد.

این جلسه 11 روز پس از آن برگزار شد که کره شمالی جلسه عمومی چهار روزه حزب کارگران را برگزار کرد.  

کره شمالی رسما اعلام کرد که به ویروس کرونا آلوده نشده است، اما همچنان به کنترل شدید مرزها و اقدامات ضد ویروسی در قلمرو خود ادامه می دهد.

بستن مرزها در کنار تحریم‌ ها، منجر به کمبود مواد غذایی و وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی این کشور شده است. کره شمالی تحت برنامه های متعدد تحریم های بین المللی به دلیل تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای و برنامه های موشکی بالستیک خود قرار دارد.

پیشتر رهبر این کشور با اشاره به قحطی مرگبار دهه 1990 از وضعیت وخیم غذایی در این کشور خبر داده بود.

او از شهروندان خواسته بود برای بدترین شرایط ممکن آماده شوند.

هفته پیش تلویزیون دولتی کره شمالی در رویدادی کم سابقه اظهارات یکی از شهروندان را پخش کرد که از دیدن ظاهر لاغر کیم جونگ اون ابراز ناراحتی می‌کرد.

همزمان کارشناسان نیز درباره آمار کرونا در کره شمالی ابراز تردید کرده بودند.

کره شمالی اخیراً خواستار «حداکثر هوشیاری» در برابر ویروس کرونا در میان نگرانی ها در مورد گسترش جهانی نوع بسیار آلوده دلتا شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.