در پی حمله هوایی آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در مرزهای سوریه و عراق جنبش نجباء آمریکایی ها را به شدت تهدید کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء ، حجت‌الاسلام والمسلمین الکعبی با دعوت از کلیه دستگاه‌های نظامی برای پشتیبانی از مقاومت در احیای سیادت و تمامیت ارضی کشور، به اشغالگران شرور وعده داد که مقاومت نظامی حرف آخر را در میدان جنگ می‌زند و عراق را سربلند می‌کند.

 دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی رزمندگان غیور تیپ ۱۴ الحشد الشعبی را فرزندان سیدالشهداء علیه‌السلام خواند و تصریح کرد: هدف قرار دادن این مرزبانان مجاهد، ثابت کرد که دولت خرفت آمریکا دنباله‌رو همان دولت نادان سابق است.

شیخ «اکرم الکعبی» با اشاره به اینکه سیاست شرارت‌بار و مداخله دزدانه در سرنوشت ملت‌ها جزو سرشت "شیطان بزرگ" است، ادامه داد: اشغالگران شرور بدانند که شهادت، مسیر ماست و ما کفن‌پوش برای نبرد بزرگ، غسل شهادت کرده‌ایم.

وی راهکار سیاسی برای اخراج اشغالگران را شکست‌خورده توصیف کرد و خطاب به دشمن آمریکایی افزود: تا آزادی کامل عراق از شر شما، عقب‌نشینی ‌نخواهیم کرد، کوتاه نخواهیم آمد و به هر حمله، پاسخ دوبرابری خواهیم داد. امروز مقاومت نظامی حرف آخر را در میدان جنگ می‌زند و عراق را سربلند می‌کند.

دبیرکل نُجَباء ضمن دعوت از کلیه دستگاه‌های نظامی عراق برای پشتیبانی از مقاومت در احیای سیادت و تمامیت ارضی کشور، به‌طور خاص از مسئولان پست‌های ایست و بازرسی که عبور و مرور رزمندگان مقاومت را تسهیل می‌کنند، تشکر کرد.

الکعبی در پایان با انتقاد از مزدوران ارزش‌ستیز که علیه افراد و نهادهای حامی مقاومت لجن‌پراکنی می‌کنند، وعده داد: مؤاخذه آن‌ها نزدیک و سنگین خواهد بود و دیر یا زود به‌خاطر جنایات و خیانت‌های بزرگشان محاکمه خواهند شد.

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء، با انتشار پیامی در توئیتر به حمله تروریستی شب گذشته اشغالگران آمریکایی علیه مرزبانان الحشد الشعبی واکنش نشان داد و نوشت: به‌نظر می‌رسد رژه نظامی الحشد الشعبی برای اشغالگر و دست‌نشانده‌هایش گران تمام شده و خشم آنان را برانگیخته است که برای جنایتی دیگر در کنار جنایات زشت سابق خود عجله کرده و نیروهای مرزبان الحشد الشعبی را هدف بمباران قرار دادند.

 این دلیل دیگری علاوه بر دلایل پیشین است که ثابت می‌کند اشغالگر صلاح و ثبات این کشور را نمی‌خواهد.

 این ضایعه را به خودمان و برادرانمان در تیپ ۱۴ بسیج مردمی تسلیت می‌گوییم و به اشغالگر می‌گوییم: اقدام زشتی مرتکب شدی و تبعات حماقت خود را خواهی دید.

پیش از این سازمان الحشد الشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای، ضمن ارائه جزئیات از حمله بامداد امروز آمریکا به مواضع این سازمان در استان الانبار، بر حق قانونی خود در پاسخگویی به این تجاوز تاکید کرد.

سازمان الحشد الشعبی عراق در واکنش به حمله بامداد روز دوشنبه، ۲۸ ژوئن آمریکا به یکی از مقرهای این سازمان در منطقه «قائم» واقع در استان الانبار در نزدیکی مرز سوریه بیانیه‌ صادر کرد و ضمن محکومیت این حمله جزئیات جدیدی از آن منتشر کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در وبگاه «موازین نیوز» منتشر شد، آمده است: «در ساعت دو بامداد روز (دوشنبه، ۲۸ ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند».

بنا بر این بیانیه، «این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظیفه روتین خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد. این نیروها تحت فرماندهی عملیات مشترک عراق در حال انجام وظیفه بودند و درگیر هیچ فعالیتی علیه حضور نیروهای خارجی در کشور عراق نبودند. همان‌طور که سازمان الحشد الشعبی بارها و بارها بر این امر تاکید کرده است».

در این بیانیه تاکید شده است که بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها که برای توجیه این جنایت خود ارائه می‌کنند، در نقاط مورد حمله، هیچ زرادخانه، انبار تسلیحات یا چیزی مشابه آن وجود نداشت.

بنا بر بیانیه مذکور، «این تجاوز در چارچوب تضعیف عراق، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی صورت گرفت که آمریکا و سایر کشورهای جهان، شاهد بودند؛ چگونه توانستند تروریسم را شکست دهند و خطر و شر آن را از همه جهان دور کنند. این حمله در واقع در راستای تقویت گروه‌های تروریستی صورت گرفت».

سازمان الحشد الشعبی در ادامه تاکید کرد: «با شدیدترین عبارات این تجاوز شنیع علیه نیروهایمان را محکوم می‌کنیم و از صمیم قلب و صادقانه به خانواده‌های این شهدای عزیز تسلیت می‌گوییم. تاکید می‌کنیم که از نظر قانونی حق پاسخگویی به این حملات و مجازات مرتکبان آن در اراضی عراق برای ما محفوظ است».

الحشد الشعبی تاکید کرد که آمریکا با این تجاوز، در واقع، حاکمیت عراق را هدف قرار داد به ویژه که این اقدام همزمان با موفقیت‌های بزرگ به نمایش گذاشته شده در رژه نظامی بزرگ سازمان الحشد الشعبی و اجلاس سران سه کشور عربی در بغداد صورت گرفت.. ما مواضع دولت و تاکید آن بر حل پرونده اخراج نیروهای بیگانه از کشور را تحسین می‌کنیم. اقدامی که حاکمیت کامل زمینی و هوایی عراق را محقق می‌سازد.

بامداد روز دوشنبه منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق، ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا علیه الحشد الشعبی، همه طرف‌ها را به آرامش دعوت کرد و وعده داد که دولت با تمام توان، به انجام تحقیقات، اتخاذ تدابیر و برقراری تماس‌های لازم در تمامی سطوح برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی مبادرت خواهد ورزید.

در همین حال، فراکسیون ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نیز  در واکنش به تجاوز بامداد امروز آمریکا علیه الحشد الشعبی عراق و شهادت شماری از نیروهای این سازمان بیانیه شدیداللحنی صادر کرد.

ائتلاف الفتح عراق به ریاست «هادی العامری» با صدور بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز آمریکا به مواضع سازمان الحشد الشعبی در منطقه «القائم» واقع در نزدیکی مرز سوریه واکنش نشان داد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در وبگاه «شفق نیوز» منتشر شد، آمده است: بمباران مقر یک گروه از نیروهای الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه، در واکنش به رژه شنبه گذشته الحشد الشعبی صورت گرفته است.

ائتلاف الفتح در ادامه به دولت عراق هشدار داد که تداوم گفت‌وگوی راهبردی با ایالات متحده بدون هیچ نتیجه‌ای؛ صرفا «تعلل و اتلاف وقت» است.

ائتلاف الفتح تاکید کرد که حمله بامداد امروز آمریکا به منطقه القائم و هدف قراردادن نیروهای غیوری که برای دفاع از مقدسات، کرامت، عزت و حاکمیت عراق لباس رزم پوشیده بودند، بار دیگر دشمنی آمریکا با ملت عراق و فرزندان غیور آن در الحشد الشعبی را نشان داد. این بمباران بیانگر خشم آمریکا از رژه نظامی موفق الحشد الشعبی با حضور فرماندهی کل نیروهای مسلح در روزهای اخیر است.

این ائتلاف اعلام کرد: «هدف قرار گرفتن نیروهای وابسته به الحشد الشعبی، بیهوده بودن حضور نیروهای آمریکایی در عراق و خطرات آنها برای امنیت و ثبات کشور را ثبات کرد. ‌آنها می‌خواهند که عراق میدان تنش و درگیری باشد.دولت عراق باید به برنامه خود که در پارلمان به عنوان یکی از شروط اعطای رای اعتماد تصویب شد، پایبند باشد و فورا و بدون هیچ تعللی، برای اخراج نیروهای خارجی از کشور به ویژه آمریکایی‌ها اقدام کند».

الفتح تاکید کرد: «بیش از یک سال از تشکیل دولت عراق می‌گذرد و این دولت در خصوص این قضیه، مدام درجا می‌زند. تداوم گفت‌وگو با آمریکا بدون هیچ نتیجه‌ای یک امر بی‌فایده است و ما آن را تعلل و اتلاف وقت می‌دانیم».

در ادامه این بیانیه آمده است که آمریکا با این تجاوزها به دنبال حفظ آشفتگی و درگیری در عراق است. لذا فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق می‌بایست دستور تحقیق درباره این هدف قرار گرفتن مواضع الحشد الشعبی را صادر کند و وزارت خارجه کشور نیز این تجاوز را محکوم کند.

از سوی دیگر، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به حملات اخیر آمریکا واکنش نشان داد.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی در واکنش به حملات آمریکا نوشت: با نگرانی بسیار خبر بمباران هوایی یکی از قرارگاه‌های نیروهای الحشد الشعبی در منطقه قائم در مرز سوریه را که در آن چند تن از رزمندگان شهید و زخمی شدند دریافت کردیم.

وی ضمن محکوم کردن تکرار این حملات، مخالفت شدید خود با نقض حاکمیت ارضی عراق ازجانب هر طرفی را اعلام و عنوان کرد: از دولت عراق می‌خواهیم که در قبال این‌گونه اقدامات به مسئولیت خود عمل کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان برای شهدا رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل طلب کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز اقدام آمریکا در بمباران مقر سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار را محکوم کرد و از آغاز تحقیقات در این‌باره خبر داد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، حمله بامداد روز دوشنبه - ۲۸ ژوئن آمریکا علیه مقرهای سازمان الحشد الشعبی عراق در استان الانبار و نزدیکی مرز سوریه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی اعلام کرد: «وزارت خارجه بار دیگر مخالفت کامل خود را با این امر که عراق، یک طرف در هرگونه درگیری یا رویارویی برای تسویه حساب‌‌ها در اراضیش باشد، بیان می‌کند. این امر یک تجاوز و نقض حاکمیت ملی و خروج آشکار از موازین و میثاق‌های بین‌المللی محسوب می‌شود».

وی افزود: «ما بر پایبندی به حاکمیت و وحدت عراق تاکید می‌کنیم و با هماهنگی، ارتباط با طرف‌های مختلف و نیز از طریق ابتکارات و تلاش‌های دیپلماتیک برای اطمینان از عدم تکرار چنین اقدامات خصمانه مردود و محکومی؛ به هر چیزی که موجب تقویت این امر می‌شود، اتکا می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه عراق تصریح کرد که دولت عراق در حال انجام اقدامات تحقیقاتی برای حصول اطمینان از حق حاکمیت خود در این زمینه است تا از هرگونه تشدیدی علیه امنیت و ثبات عراق، جلوگیری کند.

در تحولی دیگر،هزاران نفر از مردم بغداد امروز  سه شنبه در تشییع جنازه شهدای الحشدالشعبی تجمع کرده و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند.

هزاران نفر از مردم بغداد امروز (سه‌شنبه) با تجمع در منطقه «الجادریه» در مراسم تشییع پیکر شهدای الحشد الشعبی حضور یافتند.

به نوشته منابع عراقی در این مراسم شخصیت‌ها و فرماندهان مطرح مقاومت عراق از جمله «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی، «ابو فدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای سازمان الحشد الشعبی و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح نیز حضور یافتند. تشییع کنندگان به هنگام ورود ابو فدک با استقبال از وی شعار دادند «ای ابوفدک انتقام بگیر.»

حاضرین در این مراسم با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» جنایت اشغالگران آمریکایی در حمله بامداد روز گذشته (دوشنبه) به مقر الحشدالشعبی در منطقه «القائم» در مرز با سوریه را محکوم کردند.

آن‌ها همچنین از گروههای مقاومت عراق خواستند تا «پاسخی ویران‌گر» به این اقدام آمریکا بدهند. 

از سوی دیگر، ائتلاف تحت رهبری آمریکا وقوع حمله راکتی به مواضع خود در پایگاه میدان نفتی «عمر» در «دیر الزور» در خاک سوریه را تأیید کرد.

یک سخنگوی ائتلاف موسوم به «عزم راسخ» بامداد سه‌شنبه حمله راکتی به مواضع این ائتلاف در دیرالزور سوریه را مورد تأیید قرار داد.

شامگاه دوشنبه منابع خبری از جمله پایگاه خبری «صابرین نیوز» از حمله شدید راکتی به پایگاه میدان نفتی «العمر» در «دیر الزور» در خاک سوریه و نزدیک مرز با عراق خبر دادند.

رسانه‌ها گزارش داده بودند دست‌کم هشت فروند راکت به سمت مقرهای ائتلاف آمریکایی در میدان نفتی العمر شلیک شد. برخی منابع خبری گزارش داده بودند چند خودرو زرهی آمریکا در این حمله آسیب دیدند.

با وجود این، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در توییتر مدعی شد حملات مذکور صدمات جانی و مالی به جا نگذاشته است. او گفت به محض دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

حمله گروه‌های مقاومت به مواضع ائتلاف آمریکا در پاسخ به حمله شب گذشته ارتش تروریستی آمریکا به محل استقرار نیروهای الحشد الشعبی انجام شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.