پژوهشکده ممری در گزارشی راجع‌به اظهارات دبیرکل نُجَباء مبنی بر آمادگی این جنبش برای ضربه زدن به منافع آمریکا و اسرائیل در حمایت از فلسطینیان، به اخبار حاکی از حضور نیروهای نُجَباء در غزه استناد کرد و هشدار داد که الکعبی بلوف نمی‌زند.

 

به گزارش جماران به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء، وب‌سایت اندیشکده صهیونیستی "ممری" (وابسته به سازمان اطلاعات اسرائیل) خبر دیدار دبیرکل نُجَباء با رهبران جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی را پوشش داد و نوشت: این جنبش شیعه عراقی که هوادار و مورد حمایت ایران می‌باشد، برای کمک به گروه‌های مقاومت فلسطینی در جنگ علیه اسرائیل ابراز تمایل کرده است.

این پژوهشکده اسرائیلی ضمن بازنشر مشروح اظهارات شیخ «اکرم الکعبی» در ملاقات با «اسماعیل هنیه» و «زیاد النخاله»، از قول وی نقل کرد: آمادگی داریم در تلافی حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی، منافع آمریکا را هدف قرار دهیم.

طبق گزارش ممری، خبر دیدار یادشده به چند زبان مختلف در رسانه‌های وابسته به نُجَباء منتشر شده، ولی زمان و مکان جلسه نامعلوم است.

این اندیشکده سپس با اشاره به تصریح دبیرکل نُجَباء مبنی بر اینکه "به عمق سرزمین‌های اشغالی دسترسی داریم و کاملا برای همکاری نظامی ـ امنیتی با مقاومت فلسطین آماده‌ایم" خاطرنشان ساخت: گفته‌های الکعبی بلوف نیست؛ زیرا بر اساس گزارش‌های منتشره، نیروهای نُجَباء در غزه حضور دارند.

ممری به فعالیت پررنگ دفتر رسانه‌ای نُجَباء در فلسطین استناد کرد و ادامه داد: هرچند نیروهای نظامی نُجَباء تا کنون ظهور اندکی در فلسطین داشته‌اند، اما نمی‌توان نقش داشتن آنان در کارزار اخیر غزه را منتفی دانست.

وب‌سایت اسرائیلی در پایان گزارش فوق یادآور شد که جنبش نُجَباء برای توسعه اطلاع‌رسانی در خصوص تحرکات خود، در ژانویه ۲۰۲۱ از یک پایگاه اینترنتی به زبان عبری رونمایی کرده است.

این در حالی است که پیش از این روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" طی دو گزارش مجزا اعلام آمادگی جنبش نُجَباء عراق جهت پشتیبانی عملیاتی از گروه‌های مقاومت فلسطینی را مورد توجه قرار داد.

این رسانه اسرائیلی در مطلبی با موضوع تلاش گروه‌های عراقی برای فرستادن پهپاد به عمق سرزمین‌های اشغالی، خاطرنشان ساخت: گروه نُجَباء به‌تازگی از قصد خود برای انجام عملیات در اسرائیل خبر داده است. سخنگوی این گروه هم تأکید دارد که مردم کشور عراق، آمریکا و اسرائیل را دشمن می‌دانند.

جروزالم پست در گزارشی دیگر درباره نبرد اخیر غزه، از قول مهندس «نصر الشَمَّری» نوشت: مقاومت اسلامی نُجَباء آماده حمایت از فلسطین است؛ چه با تجارب و تسلیحات، چه از طریق مشارکت مستقیم در نبرد.

روزنامه صهیونیستی بار دیگر به همین مناسبت یادآور شد: جنبش نُجَباء وعده داده که برای پشتیبانی عملی از حماس، انگیزه و امکانات کافی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.