رئیس جمهور جنجالی فیلیپین دو راه پیش راه مردمش گذاشت: یا واکسن کرونا بزنند یا زندانی می شوند.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه الجزیره؛ رئیس جمهور فیلیپین تهدید کرد افرادی را که واکسن کرونا نزنند، به زندان می فرستد.

«رودریگو دوترته» که دوران ریاست جمهوری جنجالی در فیلیپین داشته، در یک سخنرانی از پیش ضبط شده کسانی را که دوست ندارند واکسن کرونا دریافت کنند را تهدید کرد و گفت: انتخاب با خود شما است؛ یا واکسن می‌ زنید یا به زندان می‌ روید.

فیلیپین یکی از بدترین آمارها را در مورد کرونا در کشورهای آسیایی دارد به طوری که 1.3 میلیون نفر در این کشور به کووید 19 مبتلا شده و 23 هزار نفر جان باخته‌ اند.

به نظر می‌ رسد تهدید دوترته به این دلیل است که عملیات واکسیناسیون کرونایی در فیلیپین و بازگشت به شرایط عادی به شدت کند پیش می‌ رود.

دوترته با اعتراف به اینکه «این احمق ها» که از واکسن زدن امتناع می ورزند، به شدت او را عصبانی می کنند، تهدید به تزریق «واکسن های مخصوص خوک ها» به آنها کرد و گفت: «همه شما لجبازید.»

دوترته که برنامه او با عنوان نبرد با قاچاقچیان مواد مخدر به کشته شدن هزاران نفر و انتقادات بین‌ المللی مواجه شده از منتقدان خواست او را دست نیندازند و واکسن بزنند چرا که فیلیپین در بحران به سر می‌ برد.

دوترته قبلاً تهدید کرده بود که به فیلیپینی هایی که در هنگام شیوع همه گیری محدودیت های برقرار شده را نقض کنند، خواهد کشت. از زمان این تهدید، موارد متعددی در مورد کشته شدن متخلفان توسط مقامات، از جمله یک مرد مسن و یک سرباز سابق که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برد، وجود داشته است.

از 110 میلیون نفر جمعیت تخمین زده شده در کشور، تقریباً 1.95 درصد واکسینه شده اند.

بر اساس گزارش جداگانه ای از دولت در دوشنبه شب، 8.4 میلیون دوز واکسن تجویز شده است. حداقل 6.2 میلیون نفر اولین دوز خود را دریافت کرده اند، در حالی که 2.15 میلیون نفر کاملاً واکسینه شده اند.

دوترته گفت کسانی که حاضر به واکسیناسیون نمی شوند باید «فقط کشور را ترک کنند» و یا به هند یا آمریکا بروند.

جامعه پزشکی فیلیپین تلاش های بیشتری را برای تشویق شهروندان به دریافت واکسن ویروس کرونا، با باز کردن سایت های واکسیناسیون در کلیساها، مراکز خرید و سینماها، انجام داده است تا به فیلیپینی ها دسترسی راحت تری به واکسن ها بدهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.