نکاتی که سالمندان باید بعد از واکسن زدن رعایت کنند

تبریزی گفت:سامانه واکسیناسیون برای افراد بالای ۸۰ سال آغاز شده است و باید دانست که نوبت واکسیناسیون هیچ کسی سوخت نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی https://salamat.gov.ir فعال شد و افراد بالای ۸۰ سال که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند یا تماسی با آن‌ها گرفته نشده است، می‌توانند وارد سامانه شوند و کد ملی و شماره تلفن را برای پیامک ثبت کنند و زمان دقیق واکسیناسیون به این گروه‌ها اعلام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ادامه داد: وقتی به حد معقولی از واکسیناسیون بالای ۸۰ سال برسیم، واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال انجام می‌شود.

تبریزی گفت: اکنون فقط سامانه برای متولدین قبل از ۱۳۲۰ آغاز شده است و یک هفته تا ۱۰ روز بعد فراخوان برای سایر گروه‌ها اعلام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت بیان کرد: نوبت واکسیناسیون هیچ کسی سوخت نمی‌شود و مردم برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند تا شاهد شلوغی در این مراکز نباشیم البته شلوغی و تراکم جمعیت فقط در تهران است و در سایر استان‌ها شلوغی نداشتیم و برای تهران در حال ایجاد مراکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم و اطلاع رسانی در این زمینه صورت می‌گیرد و محل دقیق واکسیناسیون به افراد پیامک می‌شود.

تبریزی گفت:  هماهنگی‌ها با ارگان‌های مختلف مانند بسیج، هلال احمر و شهرداری صورت گرفته است تا واکسیناسیون خودرویی یا تزریق در سالن‌های  بزرگ افزایش پیدا کند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت بیان کرد: از هموطنان خواهش می‌کنیم که برای نوبت واکسیناسیون صبوری کنند و مردم بدانند بعد از تزریق واکسن ایمن نشده‌‎اند و باید همچنان ماسک بزنند و بدانند ایمنی کامل ۲ هفته بعد از تزریق دوز دوم حاصل خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید