گونه جدیدی از کرونا در چند شهر هند که از شیوع گسترده کرونا رنج می برد، کشف و ثبت شده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، مسئولان در ایالت «ماهاراشترا»ی هند  اعلام کردند که  20 مورد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا با نام «دلتا پلاس»(B.1.617.2.1) کشف و ثبت شده است.

 دکتر«ت ب لاهان» رئیس مرکز آموزش و تحقیقات پزشکی گفت: ما کرونا  دلتا پلاس  را در شهرهای بمبئی نو، پالگار و راتناگیری کشف کردیم. پس از آن نمونه های بیشتری را برای تجزیه و تحلیل ارسال کردیم و منتظر نتایج گزارش هستیم.

پنج مورد  ابتلا به گونه جدید کرونا در شهر راتناگیری شناسایی شد که دو مورد از بیماران آلوده هیچ علامتی آلوده نداشتند. مقامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مناطقی که جهش در آنها شناسایی شده، قرنطینه ایجاد کرده اند.

دلتا کرونا (B.1.617) در ماه اکتبر سال گذشته در ایالت ماهاراشترا هند کشف شد که در ادامه در بسیاری از کشورها دیده شد.

دانشمندان سه زیرگونه از این گونه را کشف کرده اند B.1.617.1 ، B.1.617.2 و B.1.617.3. گونه جدید با وجود جهش K417N در پروتئین سنبله متمایز می شود که می تواند فعالیت آنتی بادی ها را در افراد بیمار و واکسینه شده کاهش دهد.

هند دومین مورد کشور جهان در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان است. طبق اعلام وزارت بهداشت این کشور، از مارس 2020، زمانی که شیوع ویروس کرونا آغاز شد، تعداد کل افراد آلوده به نوع جدیدی از عفونت تقریباً به 30 میلیون نفر رسیده است. بیش از 28.7 میلیون نفر بهبود یافته اند، بیش از 386 هزار نفر فوت کرده اند و 729 هزار نفر دیگر در حال حاضر با این بیماری مبارزه می کنند.

 

 

اخبار ضد و نقیض از فرار یک مقام چینی به آمریکا

رسانه های مخالف چین اعلام کردند که دونگ جینگ وی معاون وزیر امنیت دولت چین به همراه دخترش به ایالات متحده گریخت.

 روزنامه دیلی بیست نوشت که بر این اساس این مقام ارشد چینی در اواسط ماه فوریه چین را ترک کرد تا اطلاعات مربوط به موسسه ویروس شناسی ووهان را به واشنگتن منتقل کند. چنین اطلاعاتی می تواند بر موقعیت دولت رئیس جمهور بایدن در مورد منشا ویروس کرونا تأثیر بگذارد. رسانه ها تأکید می کنند که این اطلاعات تأیید نشده است، اما در صورت تأیید، دونگ جینگ وی می تواند به بالاترین رتبه پناهنده در تاریخ چین تبدیل شود.

نیکلاس افتیمیادس، کارشناس سابق پنتاگون و سیا، این گزارش ها را "فقط شایعه" خواند. وی خاطرنشان کرد که این امر به طور منظم به عنوان بخشی از جنگ اطلاعاتی بین پکن و مخالفان چین اتفاق می افتد.

سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس گزارش کامل گروهی از متخصصان را که از ووهان بازدید کرده بودند منتشر کرد. ووهان جایی است که بیماری همه گیر COVID-19 در اصل از آنجا شیوع پیدا کرده است. آنها این فرضیه را اعلام کردند که شیوع ویروس کرونا از طریق نشت از آزمایشگاه بسیار بعید است و پیشنهاد کردند که کووید-19 از خفاش ها از طریق حیوان دیگری به انسان منتقل شده است. در ایالات متحده و در 13 کشور دیگر از یافته های کارشناسان ابراز نگرانی کردند و خواستار لزوم تحقیقات مستقل شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.