ارتش اسرائیل در ادامه ناکامی های خود به دنبال مقاومت و مبارزه فلسطینی ها یک تصمیم جدید و ناگهانی اتخاذ کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،ارتش رژیم صهیونیستی اعلام  کرد که از این به بعد برای بازرسی و جمع آوری داده های اطلاعاتی وارد خانه های فلسطینی ها در کرانه باختری نمی شود.

رسانه های اسرائیلی تأکید کردند که این تصمیم در پی آن اتخاذ شده است که مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی دریافتند که این اقدام بیش از آن که نفعی داشته باشد زیان های زیادی به بار می آورد،جدای از آن که ابزارهای تکنولوژیک باعث شده اند چنین کاری دیگر ضروری به شمار نرود.

بر اساس این تصمیم نیروهای امنیتی اسرائیلی از این به بعد حق ورود به خانه های فلسطنییان را ندارند مگر آن که بخواهند فردی تحت پیگرد را دستگیر کنند یا در جستجوی ابزارهای جنگی باشند.

این عقب نشینی ارتش اسرائیل یک پیروزی جدید برای فلسطینی ها به شمار می رود که اخیرا هم در جنگ نظامی و هم در جنگ روانی شکست های پی در پی ای به رژیم اشغالگر وارد کردند.

از سوی دیگر،سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که تغییر مسیر «راهپیمایی پرچم» صهیونیستها، تأییدی بر تحقق معادله بازدارندگی است که نبرد شمشیر قدس آن را به وجود آورد.

جنبش حماس تأکید کرد که «راهپیمایی پرچم» صهیونیستها شکست خورد.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که مسیر راهپیمایی پرچم صهیونیستها در قدس اشغالی تغییر پیدا کرد.

خبرگزاری صفا به نقل از برهوم گزارش داد، مواضع شجاعانه مقاومت و تصمیمات سرنوشت‌ساز آن، رژیم صهیونیستی را مجبور کرد که مسیر این راهپیمایی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی به دور از مسجدالاقصی برگزار شد، خاطر نشان کرد، این تغییر مسیر، تأییدی بر تحقق معادله بازدارندگی است که نبرد شمشیر قدس آن را به وجود آورد.

این مسئول حماس تصریح کرد، مقاومت فلسطین همچنان سپر حمایتی از ملت این کشور است و رفتار رژیم صهیونیستی است که مسیر و ماهیت برخورد میدانی با آن را تعیین می‌کند.

صهیونیستهای افراطی که روز گذشته راهپیمایی پرچم را برگزار کردند، مجبور شدند مسیر آن را تغییر دهند.

کمیته پیگیری امور فراکسیون های ملی و اسلامی فلسطین تأکید کرد که راهپیمایی پرچم صهیونیست ها شکست خورد و ملت فلسطین، معادله بازدارندگی جدیدی به وجود آورد.

کمیته پیگیری امور فراکسیونهای ملی و اسلامی فلسطین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی دیگر از مقاومت فلسطین هراس دارد.

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به «راهپیمایی پرچم» صهیونیستها و شکست آن تأکید کرد: «یک بار دیگر، ملت فلسطین با ایستادگی و اتحاد خود، صحنه عزتمندانه و پیروزمندانه را خلق کرد».

خبرگزاری صفا ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تغییر مسیر راهپیمایی صهیونیستها دلیل روشنی بر تغییراتی است که نبرد «شمشیر قدس» و انتفاضه ملت انقلابی فلسطین در ذهن صهیونیستها ایجاد کرده است.

این کمیته ادامه داد، به خاطر این نبرد و انتفاضه، صهیونیستها پیش از اینکه دست به هر اقدام خصمانه‌ای علیه مردم قدس و مقدسات آن بزنند، محاسبات بسیاری انجام می‌دهند.

به گفته این کمیته، شمشیر قدس، حد فاصلی بین گذشته و امروز ایجاد کرد و بدین ترتیب موفق شد معادله بازدارندگی دیگری ایجاد کند مبنی بر اینکه «قدس پایتخت ملت ماست، نه آنان (صهیونیستها).

در این بیانیه آمده است، اینکه صهیونیستها نتوانستند آن میزان از شهرک‌نشینان مد نظر خود را به راهپیمایی بکشانند، با قدرت مردم و مقاومت فلسطین موفق نشدند وارد مسجد الاقصی شوند و مجبور شدند، مسیر راهپیمایی را تغییر دهند، پیروزی به شمار می‌رود.

بر اساس این بیانیه، این مسائل، تثبیت معادله بازدارندگی جدید است و مردم فلسطین موفق شدند کینه‌توزان یهودی و صهیونیست را بیرون برانند.

این کمیته تصریح کرد، مردم فلسطین در این روز، اتحاد خود را در مقابله با «تروریسم صهیونیست» نشان دادند و تأکید کردند که قدس، پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود و «دزدان متجاوز نخواهند توانست به هویت این شهر مقدس، خدشه وارد کنند».

کمیته مذکور در پایان خاطر نشان کرد، صدای حق فلسطین، از صدای باطل و تروریسمِ حامی سرکوب، قویتر بود؛ صداهایی که اراده مردم قدس آن را شکست داد و دستاورد دیگری به شمشیر قدس اضافه کردند.

در تحولی دیگر،زنگ‌های هشدار در فلسطین بار دیگر به صدا درآمده است. کمیته قدس در پارلمان و انجمن علمای فلسطین تجمعی را در محکومیت تجاوزهای اسرائیل به قدس و ساکنان آن برگزار کردند.

«احمد ابوحلبیه» رئیس کمیته قدس و مسجدالاقصی در پارلمان فلسطین، در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار شبکه العالم گفت: «ملت فلسطین در کرانه باختری و در سرزمین‌های اشغالی 1348 و همچنین در نوار غزه آماده مقاومت با رژیم اشغالگر صهیونیستی و خنثی کردن توطئه‌های آن هستند.»

"خضر حبیب" از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز به العالم گفت: "پیام‌های ملت فلسطین است که فلسطینیان هرگز به دشمن جنایتکار اجازه نخواهند داد که حقوق امت‌های عربی و اسلامی را فدای طرح‌ها و خواسته‌های خود کند. ما با گوشت و خون‌مان مصمم به دفاع از قدس هستیم."

"منذر حایک" سخنگوی جنبش فتح در گفت‌وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: "جامعه جهانی باید کاملا درک کند که بدون پایبندی اسرائیل به قطعنامه‌های بین‌المللی و قوانین بین‌المللی، امور تغییر خواهد کرد و به سمت تنش پیش خواهد رفت و فتج با تمام توان با طرح‌های حذف، و به‌ویژه یهودی‌سازی قدس مقابله خواهد کرد."

عصر دیروز، راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی سرانجام پس از 2 مرتبه لغو شدن بخاطر تهدیدات مقاومت برگزار شد.

اشغالگران اسرائیلی در جریان این راهپمایی شعار "مرگ بر عرب" سرداده و با بکار بردن الفاظ رکیک و زشت به پیامبر اسلام (ص) و مقدسات فلسطین اهانت کردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.