دانشجویان دانشگاه آکسفورد انگلیس به پایین کشیدن پرتره ملکه از اتاق مشترکشان رای دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از اسکای نیوز، گروهی از دانشجویان دانشگاه آکسفورد به پایین کشیدن پرتره ملکه از اتاق مشترکشان رای داده اند.

گزارش شده است که این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که برخی از دانشجویان معتقدند که این پرتره نماد «تاریخ استعمار اخیر» است.

رئیس کالج «مگدالن» گفت که این گروه نماینده دانشگاه نیستند، اما این تصمیم قبلاً توسط افرادی مانند «پیرس مورگان» مجری تلویزیون و وزیر آموزش و پرورش - که آن را «پوچ» خوانده اند - مورد انتقاد قرار گرفته است.

«دینا رز» رئیس دانشگاه در توئیتر نوشت: «اتاق مشترک میانی یک سازمان از دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. آنها نمایندگی این کالج را برعهده ندارند. چند سال پیش، در حدود سال 2013، آنها پرینتی از عکس ملکه را برای تزئین اتاق مشترک خود خریداری کردند اما اخیراً از آن انتقاد کرده اند. هر دوی این تصمیمات مربوط به خودشان است، نه کالج.»

خانم رز افزود: «شاید آنها رای دهند تا آن را دوباره قرار دهند، شاید هم ندهند. در هر حال ، عکس با خیال راحت ذخیره می شود.»

تصمیم برای پایین کشیدن این عکس با «اکثریت قابل توجه» تصویب شده و این گروه نتیجه گیری کرده است «برای برخی از دانشجویان تصاویر سلطنتی انگلیس نشان دهنده تاریخ استعمار اخیر است.»

 

skynews-magdalen-college-oxford-university_5409400

 

گفته می شود دانشجویان در حال جایگزینی تصویر با «هنر توسط یا افراد تأثیرگذار و الهام بخش دیگری» هستند.

«گاوین ویلیامسون» وزیر آموزش و پرورش انگلیس گفت که تصمیم برای حذف این تصویر «کاملاً پوچ» است.

وی در توئیتر خود نوشت: «او (ملکه) رئیس دولت است و نمادی از بهترین چیزها در مورد انگلیس است. او در طول مدت سلطنت خود خستگی ناپذیر برای ارتقا ​​ارزش های تحمل، شمول و احترام انگلیس در سراسر جهان تلاش کرده است.»

پیرس مورگان نیز در توئیتی نوشت: «این دیوانگان بیدار فراتر از تمسخر هستند. آیا می توانیم رأی دهیم که زندان برج لندن به دستور این افراد بی ادب احیا شود؟»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.