نخست وزیر رژیم صهیونیستی ائتلاف احزاب مخالف برای تشکیل کابینه جدید که به 12 سال حکومت وی پایان می‌ دهد، تهدید به براندازی کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از میدل ایست آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» برای حمله به کابینه «تغییر» که احزاب مخالف وی آن را اعلام کرده اند، قبل از گرفتن رای اعتماد از کنست، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و دولت جدید به ریاست «نفتالی بنت» رئیس حزب یمینا و «یائیر لاپید» رئیس حزب «یش عتید» را هدف حمله شدید قرار داد.

نتانیاهو اعلام کرد دولت آینده چپگرای بسیار خطرناک و مبتنی بر حمایت از تروریسم خواهد بود و نخواهد توانست منافع رژیم صهیونیستی را تامین کند.

او ادامه داد که ائتلاف دولتی جدید نتیجه بزرگترین تقلب انتخاباتی در تاریخ دموکراسی است!

نتانیاهو همچنین کابینه جدید را تهدید کرد و گفت: «من و همپیمانانم در لیکود به شدت با تشکیل این دولت متقلب مخالفیم و حتی اگر تشکیل هم شود با سرعت زیادی برکنارش خواهیم کرد.»

وی گفت «دولت تغییر» که اردوگاه مخالف درصدد تشکیل آن است قادر به تضمین منافع دولت یهود نخواهد بود.

نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک دولت چپگرا نمی‌ تواند مانع دستیابی ایران به زرادخانه هسته ای شود.

نتانیاهو از اعضای احزاب راست گرای «یمینا و امید جدید» خواست مواضع او را تایید کرده و رای مخالف به دولت جدید بدهند.

اوگفت: کسی که از راستگراها باشد به دولت چپگرا رای نمی دهد و کسی که به یک دولت چپگرا رأی می دهد از راستگراها نیست.

وی گفت: انتقاد از دولت تغییر به معنای تحریک به خشونت نیست. هر حرفی را نمی توان تحریک آمیز دانست.

در عین حال، نفتالی بنت در سخنانی خطاب به بنیامین نتانیاهو گفت: از نتانیاهو می‌ خواهم دست از سر قدرت بردارد تا دولت جدید تشکیل شود چرا که اسرائیلی ها حق دارند یک دولت جدید انتخاب کنند.

او گفت: تغییر دولت یک فاجعه نیست، فقط یک تغییر  است: یک اتفاق عادی. رژیم اسرائیل سلطنتی نیست. هیچ کس انحصار قدرت را ندارد. طبیعتاً هر رژیمی که پس از سال ها ضعیف شده و از بین برود، جایگزین می‌ شود.

وی از نخست وزیر فعلی خواست قدرت را رها کند و گفت: بگذارید  به جلو حرکت کنیم. مردم مجاز به رای دادن به یک دولت هستند حتی اگر شما آن را رهبری نکنید - دولتی که اتفاقاً 10 درجه از دولت شما راست‌ تر است. برخی دولت وحدت نمی‌ خواهند و درصدد ناکام گذاشتن آن هستند. انتقادهایی وجود دارد که باید اجازه بیان آن داده شود. 

وی گفت: از خود زمین سوخته برجا نگذارید. ما می‌ خواهیم خوبی‌ ها را به یاد داشته باشیم.

نفتالی بنت همچنین تاکید کرد که چرخش دولت طبیعی است و از نتانیاهو خواست که دست از تحریک حامیانش علیه احزاب راست حاضر در ائتلاف دولتی جدید بردارد.

نفتالی بنت در ادامه از وجود یک فضای مثبت میان اعضای ائتلاف دولتی جدید خبر داد.

لاپید و بنت چهارشنبه گذشته از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی از 8 حزب مختلف سیاسی خبر دادند که در صورت کسب رای کنست به 12 سال نخست وزیری پیاپی نتانیاهو پایان می‌ دهد.

در عین حال، در پی تهدیدهای حماس در خصوص برگزاری راهپیمایی شهرک نشینان موسوم به «راهپیمایی پرچم‌ ها» که قرار است روز پنجشنبه در قدس برگزار شود، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به انفجار اوضاع اطراف مسجدالاقصی به نخست وزیر موقت این رژیم هشدار داد.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی به نتانیاهو خواستار تشکیل جلسه برای بررسی وضعیت حساس شهر قدس شد.

وی از نتانیاهو خواست «راهپیمایی پرچم ها» را که قرار است در آن هزاران شهرک نشین صهیونیستی در منطقه باب العامود در مرکز قدس اشغالی شرکت کنند، لغو یا محل برگزاری این راهپیمایی را تغییر دهد. اشکنازی گفت: درباره قدس حساسیت‌های بین المللی زیاده شده است.

این راهپیمایی با نام راهپیمایی پرچم ها از باب العامود، یکی از درب های قدیمی قدس از خیابان های البلده شروع می شود و تا دیوار براق ادامه دارد.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هر اقدامی به ویژه سرکوب و بازداشت گسترده فلسطینیان برای تداوم حکومت خود که در آستانه فروپاشی است استفاده می کند. اخیرا شاهد هستیم که پلیس اسرائیل با بازداشت خبرنگاران و فعالان در محله های فلسطینی که شاهد اعتراضات هستند از جمله شیخ جراح و سلوان، سیاستی سازمان یافته را اجرا می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.