ترامپ بار دیگر رویای بازگشت به کاخ سفید را بیان کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از ایندیپندنت، رئیس جمهور سابق در یک فیلم جمع آوری کمک مالی برای «کمیته ملی سناتوری جمهوری‌ خواهان» ادعای عجیب و غریبی را مطرح کرد.

او گفت: «ما سنا را پس خواهیم گرفت، مجلس را پس خواهیم گرفت  ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت - و زودتر از آنچه شما فکر کنید. این واقعاً چیز خاصی خواهد بود.»

با اینکه تاریخ ضبط این ویدئو مشخص نیست اما انتشار آن ساعاتی قبل از سخنرانی بی سابقه او در مجمع سالانه حزب جمهوری‌ خواه در ایالت کارولینای شمالی رخ داد.

 

Untitled

 

رئیس جمهور سابق در این رویداد در «گرینویل» کارولینای شمالی ظاهر خواهد شد زیرا گفته می شود که دوستانش را ترغیب می کند تئوری عجیب و غریب مبنی بر اینکه «او در ماه اوت به کارش برمی گردد»، مطرح کنند.

پیش از این گزارش شده بود که ترامپ انتظار دارد تا ماه اوت (نیمه اول مرداد تا نیمه اول شهریور) بار دیگر به عنوان رئیس‌ جمهور به کاخ سفید بازگردد.

به نوشته مجله محافظه کار نشنال ریویو، ترامپ «سخت تلاش می کند» روزنامه نگاران، سیاستمداران و سایر شخصیت های با نفوذ را استخدام کند تا از عقیده اش برای بازگشت به کاخ سفید حمایت کنند.

این ایده در میان طرفداران ماگا (MAGA) (شعار انتخاباتی «آمریکا را با عظمت کن» که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 توسط دونالد ترامپ محبوب شد) محبوب شده است و مبتنی بر این ایده است که پیروزی جو بایدن در انتخابات پس از «ممیزی» جمهوری خواهان از نتایج انتخابات در آریزونا و جورجیا لغو شود.

ترامپ بازگشت سیاسی خود را با سخنرانی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کار راستگرایان (سی پک) در فلوریدا در ماه فوریه آغاز کرد.

 

GettyImages-1233288176

 

همچنین انتظار می رود او ماه آینده در یک رویداد سی پک در تگزاس سخنرانی کند و دستیاران وی در مورد برگزاری احتمالاً تجمع در تابستان در فلوریدا، جورجیا و اوهایو صحبت کرده اند.

ترامپ که همچنان در میان رای دهندگان جمهوری خواه محبوب است، از شبکه های اجتماعی منع شده، اما به سختی ساکت شده است.

ترامپ با احیای نقش سلطان ساز، بیانیه های تقریباً روزانه ای را در حمایت از کاندیداهای منتخب جمهوری خواه صادر کرده است.

علی رغم حمله 6 ژانویه، تعداد انگشت شماری از جمهوری خواهان جرات جدا شدن از وی را دارند.

پیش از انتخابات میان دوره ای در نوامبر 2022، زمانی که این حزب امیدوار است کنترل کنگره را از دموکرات ها پس بگیرد، بسیاری از جمهوری خواهان هنوز او را به عنوان یک سرمایه ارزشمند می دانند. با توجه به اینکه او پس از یک دوره ریاست جمهوری شکست خورد و دو بار استیضاح شد، عدم خروجش از میدان جای بسی تعجب دارد.

با این حال در ماه های آینده انتظار می رود ترامپ مجدداً گردهمایی های بزرگ انتخاباتی را برگزار کند.

برای بسیاری از جمهوری خواهان، تمرکز حزب در مبارزات میان دوره ای باید انتقادی تند از سیاست های جو بایدن باشد.

اما به نظر می رسد ترامپ قادر به کنار گذاشتن نظریه خود - که توسط بسیاری از قضات و مقامات ایالتی نادیده گرفته شده - مبنی بر اینکه انتخابات سال 2020 از او به سرقت رفته است، نیست. 

تقریباً پنج ماه پس از ترک ریاست جمهوری، ترامپ هنوز صراحتاً شکست خود را تصدیق نکرده است - و حتی با صراحت بیشتری درباره بازگشت به کاخ سفید صحبت می کند.

رئیس جمهور سابق روز جمعه در اظهارات تحریک کننده ای گفت  دفعه بعد که رئیس‌ جمهور شود دیگر از شام دوستانه با «مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیس بوک خبری نیست و همه چیز محدود به کار خواهد بود. فیس بوک روز جمعه اعلام کرد که حساب کاربری دونالد ترامپ را تا ژانویه 2023 به حالت تعلیق نگه خواهد داشت.

ترامپ در واکنش به اقدام فیس بوک، در بیانیه‌ ای گفت دیگر در کاخ سفید میزبانی از مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان را برای شام نخواهد پذیرفت.

ترامپ بارها نشانه‌ هایی از تمایل خود به ورود به رقابت در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2024 آمریکا بروز داده است. «جیسون میلر» سخنگوی ترامپ نیز پیشتر در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ در سال 2024 یا پیش از آن به کاخ سفید باز خواهد گشت یا نه، به نشریه فوربز گفته بود: «باید تماشا کنید و امیدوار باشید.»

فیس بوک پیشتر در نوامبر 2019 اعلام کرد که ترامپ، زاکربرگ و پیتر تیل، از اعضای هیئت‌ مدیره فیس بوک و حامیان مالی ترامپ، یک ماه پیش از آن و پیش از شهادت زاکربرگ در کنگره درباره رمزارز لیبرای فیس بوک، با هم شام خورده بودند.

ترامپ درباره تصمیم فی سبوک و منع دو ساله حضور او در این شبکه اجتماعی گفت:‌ «نمی‌ توانند به همین راحتی سانسور و ساکت کنند، ما در نهایت پیروز می‌ شویم. کشور ما دیگر نمی‌ تواند این سوءاستفاده را تحمل کند.» او بار دیگر گفت که در انتخابات 2020 تقلب شده است.

ترامپ در گذشته بارها گفته است که با شمارش آرا در ایالت‌ های مهم، نتیجه انتخابات تغییر خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.