با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بشار اسد بار دیگر به عنوان رئیس‌ جمهور جدید سوریه انتخاب شد. در پی اعلام نتایج، مردم شهرهای مختلف این کشور از جمله در دمشق به خیابان‌ ها ریختند و به جشن و پایکوبی مشغولند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس مجلس سوریه اعلام کرد: بشار اسد دبیرکل حزب بعث با کسب 95.1 درصد آرا برای هفت سال آینده رئیس جمهور سوریه شد.

«حموده صباغ» افزود: «محمود المرعی و عبدالله سلوم عبدالله» دیگر کاندیداهای انتخابات به ترتیب 3.3 درصد و 1.5 درصد آرا را از آن خود کردند.

وی گفت: 14 میلیون و 239 هزار و 140 نفر از واجدان شرایط  یعنی معادل 78.64 درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند که این بزرگترین مشارکت مردمی در انتخابات سوریه طی چهار دهه گذشته است.

«بشار اسد» با کسب 13 میلیون و 540 هزار و 360 رأی معادل 95.1 درصد کل آرا برای چهارمین دور پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری است.

«محمود المرعی» با کسب 470 هزار و 276 رأی معادل 3.3 درصد آرا، نفر دوم و «عبدالله سلوم عبدالله» با کسب 213 هزار و 968 رأی معادل 1.5 درصد آرا، به عنوان نفر سوم اعلام می‌ شوند.

ستاد انتخاباتی بشار اسد رئیس جمهور سوریه از مردم این کشور به علت «مشارکت چشمگیر در انتخابات و روحیه بالای میهن پرستی» قدردانی کرد.

در پی اعلام نتایج انتخابات سوریه مردم شهرهای این کشور از جمله در دمشق به خیابان‌ ها ریختند و به جشن و پایکوبی مشغولند. مردم سوریه با در دست داشتن پرچم این کشور و خواندن سرودهای ملی این پیروزی را جشن می‌ گیرند.

پیش از این نیز مردم سوریه قبل از اعلام رسمی انتخابات ریاست جمهوری در کشورشان به خیابان‌ ها آمده و نسبت به برگزاری این انتخابات اعلام رضایت کرده بودند.

زندگینامه

«بشار حافظ الاسد» متولد 11 سپتامبر 1965  برابر با 20 شهریور 1344 رئیس جمهور فعلی کشور سوریه و سومین فرزند حافظ اسد است. 

 

b84

 

حافظ اسد، پدر او، سال 2000 در 69 سالگی درگذشت. «انیسه مخلوف» مادر بشار اسد هم 6 فوریه 2016 در 86 سالگی در دمشق درگذشت.

بشار اسد در رشته چشم پزشکی در دمشق و لندن تحصیل کرده‌ است.

 

Bashar-Assad-Childhood

 

بشار پس از تمام کردن مدرسه رشته پزشکی در دانشگاه دمشق را انتخاب کرد و در سال 1988 فارغ‌ التحصیل شد و در بیمارستان نظامی مشغول به کار شد.

وی سپس در سال 1992 برای ادامه تحصیل به انگلیس رفت و در سال 1994 موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی شد. او علاوه بر زبان عربی، به زبان‌ های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد.

همسر بشار اسد، «اسماء» نام دارد و آنها دارای سه فرزند می‌ باشد. حافظ 16 ساله و کریم 12 ساله و یک دختر 14 ساله که همگی در یک بلوک آپارتمانی بر روی تپه ای مشرف به دمشق زندگی می کنند.

 

^793B713C2D6B4240F2ADBCE547011D2AB59004E3DAEB2D379E^pimgpsh_fullsize_distr

 

حافظ اسد با شرکت در تیم سوریه در المپیاد جهانی ریاضی 2016 با کسب 13 امتیاز موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

بشار اسد پس از به قدرت رسیدن، سعی کرد تا اقتصاد بسته سوسیالیستی سوریه که در زمان پدرش، حافظ اسد ساخته شده بود را به یک اقتصاد باز و غیر سوسیالیستی تغییر دهد. حافظ اسد از سال‌ ها پیش از مرگ خود، پسر بزرگش، «باسل اسد» را برای جانشینی خویش تعلیم داده بود، اما یک سانحه رانندگی  در سال 1994 جان او را گرفت و پسر دوم خاندان اسد، بشار اسد که تا آن زمان علاقه چندانی به سیاست نشان نمی‌ داد و در لندن در حال تحصیلات پزشکی با تخصص چشم  پزشکی بود، به صحنه سیاست کشانده  شد.

ماهر اسد برادر دیگر بشار، فرمانده گارد رئیس‌ جمهوری، فرمانده لشکر چهارم زرهی سوریه، عضو کمیته مرکزی حزب بعث است.

در سال 2000 بشار اسد به عنوان تنها کاندیدای ریاست جمهوری سوریه به جانشینی پدرش حافظ اسد انتخاب شد. وی در این انتخابات 97 درصد آرا را به دست آورد.

بشار اسد در سال 2007 هفت سال دیگر برای ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد. وی در آن سال در همه پرسی، 11 میلیون رای مثبت آورد و فقط حدود 20 هزار نفر با ادامه ریاست جمهوری وی مخالفت کردند.

 

6fdab7593d6d72c87f4d60048f663ea9

 

بشار اسد در چهارم ژوئن 2014 برای سومین بار به سمت ریاست جمهوری سوریه رسید. در آن دور میزان مشارکت واجدان شرایط در آن انتخابات 73 درصد بود و بشار اسد نیز 89 درصد آرا را کسب کرد. و حال در سال 2021 این برای چهارمین دور است که وی با آرای بالا رئیس جمهور سوریه می شود. اگر قانون اساسی سوریه تغییر نکند، این آخرین دوره ریاست‌ جمهوری او محسوب می‌ شود.

یکی از ماجراهای جالب توجه درباره «اسماء» بانوی اول سوریه مربوط به زمانی است که در سال 2000 با «بشار اسد» ازدواج کرد. وی اولین کاری که انجام داد ناپدید شدن از دید عموم بود. بعد از آن معلوم شد در این مدت به طور ناشناس در سراسر سوریه تردد کرده تا از نزدیک با مشکلات کشورش آشنا شود و قبل از آنکه مردم هر گونه تصور قبلی درباره وی پیدا کنند او مردم خود را بشناسد.

 

c57d8038-9f45-4a42-9d11-a57df1412b12

 

نحوه زندگی رئیس جمهور سوریه از نگاه رسانه ها

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بخشی از زندگی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سایه افزایش تهدیدات به حمله نظامی خارجی علیه این کشور پرداخت.

 یک بازرگان سوری که در ارتباط با مراکز قدرت در سوریه است، به خبرگزاری  فرانسه گفت: بشار اسد رئیس جمهور 55 ساله سوریه کار را خود را به صورت طبیعی ادامه می دهد و جلساتی را با مشاوران خود برگزار می کند. در او آثار خستگی یا بحران یا فشار دیده نمی شود.

یک دیپلمات اروپایی که معمولا میان بیروت و دمشق در رفت و آمد است هم گفت : اسد در خط ملی و داوطلبانه حرکت می کند.

کارشناس دیگری در امور سوریه که خواست نامش اعلام نشود، گفت که اسد از پدرش «حافظ اسد» خونسردی را به ارث برده است.

 

جشن و شادی پس از پیروزی بشار اسد

 

یک زن هم که اسد و همسرش را هر از گاهی ملاقات می کند، گفت: زندگی این دو، بسیار عادی است . اسماء (همسر بشار اسد) به میزان زیادی درگیر ساخت موزه کودکان در مرکز دمشق است. این زوج وقت زیادی را به همراه فرزندان خود می گذرانند. 

رویترز می نویسد: بشار اسد سعی می کند تصویری از یک رهبر آرام و آماده مقابله با مشکلات ارائه کند.

یک بازرگان  سوری که در ارتباط مراکز قدرت در سوریه است افزود: در کاخ ریاست جمهوری دمشق، همه چیز آرام است. فعالیت ها در مسیر طبیعی در جریان هستند. هیچ اثری از بحران یا عصبانیت نیست. برای فرماندهی ارتش سوریه نیز همین وضعیت برقرار است.

او افزود: اسد به مشاورانش گوش فرامی دهد اما تصمیمات نهایی را به تنهایی اتخاذ می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.