در انتفاضه جدید سنگ و بمب های آتش زا و موشک با هم در آمیخته اند.

 

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای  رأی الیوم به تحولات سرزمین های فلسطینی در سایه تظاهرات گسترده و درگیری فلسطینی ها با اشغالگران طی روزهای اخیر پرداخت و نوشت: جرقه انتفاضه اول از مرزهای نوار غزه زده شد و جرقه انتفاضه مسلحانه دوم از قدس اشغالی و بعد از حمله آریل شارون با حمایت نیروهای  اشغالگر به آن زده شد و بعید نمی دانیم که انتفاضه سوم از کرانه باختری و نوار غزه با هم و روی بستر قدس و انتخابات رژیم اشغالکر و افزایش تجاوزات شهرک نشینان یهودی و شعارهای «مرگ بر عرب ها» که سر می دهند، زده شود.

در انتفاضه نخست سنگ بود  در دومی بمب های آتش زا و کلاشینکوف و حالا در سومی سنگ و بمب های آتش زا در کرانه باختری با موشک های مقاومت در نواره غزه به هم رسیدند و ارتش ایمان که از شهر مقدس با خون و جان حمایت می کند از این انتفاضه حمایت می کند. وقتی مقاومت 35 موشک به سمت شهرک های یهودی نشین غلاف غزه در همبستگی و حمایت از مدافعان مسجد الاقصی شلیک می کند و گنبدهای آهنین فقط شش موشک را رهگیری می کنند، در این جا معجزه نهفته است.

مقاومان فلسطینی در برابر اشغالگری و همه گروه ها و ادیان،  اسطوره تانک«مرکاوا» افتخار صنایع نظامی اسرائیلی را نابود کردند و امروز با موشک های شان اسطوره گنبدهای آهنین را نابود می کنند؛ گنبدهایی که ساخت آنها میلیاردها دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است. همانطور که بازار «مرکاوا»کساد شد و خیلی از کشورها از خریدن آن عقب نشینی کردند بازار گنبدهای آهنین نیز کساد خواهد شد و هیچ کس به جز برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست که قصد دارند آن را به عنوان جایگزین قوی تر سامانه موشکی«پاتریوت» بخرند؛ همان سامانه موشکی که  موشک های یمنی ها آن را رسوا کردند.

ارتش مدافعان قدس اشغالی روز شنبه بیش از 75 هزار نفر از مردانش را برای نماز در الاقصی و پیرامونش بسیج کرد و با شهرک نشینان یهودی و نیروهای شان که می خواستند جلوی آنها را بگیرند و به آنها تعدی کردند مقابله کردند و با سنگ و بمب های آتش زا با شجاعت و قهرمانی در صحنه ای که تأکید می کند قدس و اراضی اشغالی همه خط بسیار قرمز هستند، با اشغالگران و متجاوزان مقابله کردند.

شهرک نشینان در همه فلسطین احساس امنیت و ثبات نمی کنند و گنبدهای آهنین یا هواپیماهای شبح«اف35» و حتی ناوهای هواپیمابر آمریکایی تا زمانی که اشغال ادامه دارد، نمی توانند از آنها حمایت کنند. اراده مقاومت قوی تر و تأثیرگذارتر و صبورتر از همه این سلاح هاست.

بگذارید هر کدام از عرب ها بخواهد با دولت اشغالگر رابطه اش را عادی سازی کند و بگذارید این عرب ها صورت های خود را به سمتی دیگری بچرخانند تا فداکاری های مدافعان قدس و قهرمانی های آنها در دفاع از کرامت امت و شرف و مقدساتش نبینند. مدافعانی که از قدس،مسجد الاقصی،کلیساها و هویت عربی و اسلامی اصیل آن دفاع می کنند همیشه به شرافتمندان که اکثریت قاطع اند تکیه دارند و به انتساب شان به خندق مقاومت و محور آن افتخار می کنند؛ این محور هرگز نسبت به دادن فناوری های موشکی و پهپادی و همه نوع حمایت دیگر خست به خرج نمی دهد.

اشغالگری بالاخره به پایان می رسد ولی نه با هماهنگی امنیتی و گریه بر ویرانه های سازمان ملل و دادگاه جنایت های جنگی  و شورای حقوق بشر بلکه با مقاومت در شکل های مختلف اش به پایان می رسد. از مقاومان افغانستانی و قبل از آنها برادران عراقی،سوریه ای و یمنی بپرسید...از مجاهدان الجزایری بپرسید و در این زمینه از ویتنامی ها بپرسید. فهرست در این زمینه طولانی است.

پیروزی کسانی که کلمه «انتفاضه» را با سنگ و خون خود حکاکی کردند و آن را بر همه فرهنگ لغت های جهانی تحمیل کردند،حتمی است و قدس به هر اندازه زمان اشغال و زورگویی ادامه یابد، آزاد می شود.

 

آخرین تحولات سرزمین های فلسطینی

شهر «قدس اشغالی» برای چندمین شب متوالی به صحنه درگیری‌های شدید میان نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی ساکن این شهر تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، پس از تظاهرات گسترده فلسطینیان در شهر قدس، صهیونیست‌ها از گازهای اشک آور و گلوله‌های جنگی علیه آنها استفاده کردند. در این درگیری دهها شهروند فلسطینی به شدت زخمی شدند.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که از آغاز انتفاضه فلسطینیان در قدس اشغالی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۷۵۰ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شدت زخمی شدند. در این درگیریها همچنین بیش از ۱۰۰ نفر نیز تاکنون بازداشت شده اند.

این درحالی است که روز گذشته «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفته بود: اراده مقاومت در دفاع از قدس و مسجدالاقصی متزلزل نخواهد شد. مقاومت از هیچ تلاشی برای بازپس گیری حقوق سلب شده فلسطینیان در این زمینه کوتاه نمی‌آید.

از سوی دیگر،نقاط مختلف غزه دیشب برای دومین بار پیاپی صحنه تظاهرات گسترده مردم در اعلام حمایت از انتفاضه قدس بود؛ این در حالی است که رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که دو شلیک دو فروند موشک از غزه را رصد کرده است و همزمان آژیر خطر در فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

در شمال غزه جوانان خشمگین در اردوگاه جبالیا در راستای حمایت از مسجد الاقصی و قدس تظاهرات کردند.

هزاران تن از اهالی این اردوگاه پس از ادای نماز عشا با تجمع در مرکز اردوگاه، اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

تظاهرات کنندگان در حمایت از قدس شعار داده و حمله نظامیان اشغالگر به فلسطینی های مستقر در مسجد الاقصی را محکوم کردند.

اردوگاه الشاطئ در غرب غزه نیز شاهد تظاهرات گسترده جوانان خشمگین بود.

در خانیونس تظاهرات و تجمع هایی در چندین محله در این استان برگزار شد و جوانان خشمگین با آتش زدن لاستیک، در حمایت از قدس و مسجد الاقصی شعار دادند.

در شهر رفح نیز تظاهرات گسترده ای برگزار شد و تظاهرات کنندگان با پلاکاردهایی در دست، به سمت مرکز شهر تظاهرات کردند.

شاهدان عینی گفتند نظامیان اشغالگر برای سرکوب تظاهرات، گاز شلیک می کردند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی دیشب اعتراف کرد که شلیک یک فروند موشک از غزه به سمت شهرک های اطراف را رصد کرده است.

پیش از این رژیم صهیونیستی از اصابت 36 فروند موشک به فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کرده بود که این موشک ها، از غزه شلیک شده اند.


 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.