ترامپ بار دیگر به شکلی جدید به عرصه سیاست بازگشته است تا بتواند شانس خود را در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا امتحان کند.ولی این بازگشت چه معنایی دارد؟

 

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به بازگشت دوباره رئیس جمهور سابق و جنجالی آمریکا بهشبکه های اجتماعی پرداخت و نوشت: «جو بایدن»رئیس جمهور جدید آمریکا را نمی توان جزو روسای جمهور«دوست داشتنی» آمریکا به شمار آورد اما اذعان وی در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته اش (که پس از دو ماه ورود به کاخ سفید برگزار کرد) به اینکه وی دلش برای «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواهش تنگ شده است به باور برخی از تحلیلگران شوخی لطیفی توسط او بود که به برخی از گفته هاش که بیشترشان ملال انگیز و و یکنواخت هستند، کمی لطافت بخشید.

ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بایدن جانشین اش را ناامید نکرد و زیاد منتظرش نگذاشت زیرا روز سه شنبه وبسایتی رسمی به نام «45 آفیس دات کام» در اینترنت راه انداخت تا سکوی ارتباط وی با هوادارانش باشد و راهی برای ورود دوباره اش به میدان سیاست شود به امید آن که بتواند وعده های خود را برای بازگشت دوباره به ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2024 عملی کند.

با نگاهی سریع به این وبسایت می توان به این نتجه قطعی رسید که وی به شکست اذعان نکرده و غرور عظمت نزد ترامپ همچنان بر شخصیت وی حاکم است با توجه به اینکه وی ده ها عکس خود را با رهبران جهان منتشر کرد که طی دوران ریاستش با آنها دیدار کرده بود. علاوه بر آن شعار اول آمریکا را نیز تبلیغ کرد و به دستاوردهای خود در امنیت انرژی و مرزها و تقویت پیمان ناتو مباهات کرد.

اینکه ترامپ با این سرعت و با راه انداختن یک وبسایت در اینترنت به شبکه های اجتماعی بازگردد آن هم در سایه انتشار اخباری مبنی بر لغو انسداد حساب هایش در «توئیتر» و «فیس بوک»، معنایش آن است که این خود بازگشت سریع به گمراه کردن ها، دروغ پراکنی ها و نژادپرستی است آن هم در زمانی که پژوهش هایی در آمریکا تأکید کرده است که این پدیده ها بعد از خروج ترامپ از کاخ سفید فروکش کرده اند؛ همین بس یادآوری کنیم که روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا آماری منتشر کرد که شامل دو هزار دروغ ترامپ طی چهار سال دوران ریاست جمهوری می شود که نیمی از آنها را در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به زبان آورد.

نمی دانیم چه تعداد فالوئر وبسایت جدید ترامپ را دنبال کرده اند اما حضور 88 فالوئر وی در توئیتر قبل از بسته شدنش و کسب 74 میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و باور دو سوم اعضای حزب جمهوریخواه به اینکه در این انتخابات تقلب شده است، همه اینها حکایت از آن دارد که دروغ ها و صاحبان این دروغ ها از محبوبیت زیادی داخل جامعه آمریکا برخوردار هستند یا حداقل در میان قشر نژادپرست این جامعه از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

سلاح قوی ای که در دستان ترامپ بازگشته، قرار دارد نه فقط دروغ ها و موضع گیری های نژادپرستانه اش و اظهارات مسخره اش است بلکه شخصیت سرگردان و حیران بایدن و دنبال روی از بیشتر سیاست های کینه توزانه ترامپ به ویژه  سیاست هایش در ضدیت با ائتلاف روسیه و چین و در دست گرفتن سلاح تحریم های اقتصادی است که نتایجی کاملا برعکس داده و تنفر از آمریکا را بیشتر کرده است و در تضعیف این کشور و تضعیف نقش رهبری اش و چهره اش در جهان نقش داشته است.

چه بسا بخش رسانه های سنتی و اینترنتی به ویژه شبکه های اجتماعی بزرگترین برنده بازگشت ترامپ هستند زیرا موضع گیری های تحریک برانگیزش و دروغ هایش سوژه خبری داغ و عناوین خبری جنجال برانگیز و هیجانی در اختیار آنها می گذارد.

بازگشت دوباره ترامپ به مثابه سلاح ویرانگری است که آمریکا را در هم می کوبد زیرا شکاف در این کشور را عمیق تر می کند و به نحوی از انحاء جرقه جنگ داخلی میان نژادهای مختلف و پیروان ادیان را در این کشور می زند....و خدا بهتر می داند.

 

تلاش ترامپ برای قرار گرفتن در صدر عناوین اخبار

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در جدیدترین تلاش اش پس از بازگشت به عناوین خبری تلاش کرد در صدر اخبار رسانه ها قرار گیرد. وی ادعا کرد :«من همه جهان را نجات دادم!».

ترامپ در سخنانی گفت که وی این دو مسئول را در زمان حضورش در کاخ سفید نادیده گرفت و وی مسئول تولید واکسن های ضد کرونا و موافقت برای استخدام آنها بوده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا که تلاش می کند همچنان در صدر عناوین رسانه ها باشد، گفت: «فائوچی و بیرکس تلاش می کنند که تاریخ را بازاختراع کند تا توصیه های اشتباه خود را لاپوشانی کنند و از خوش شانسی این توصیه ها لغو شد».

ترامپ در ادامه گفت:« تصمیم های سیاسی بدی گرفتند که می توانست کشورمان را به روی چین و دیگران باز باشد و باعث شود که اقتصاد کشورمان بسته بماند به رغم آن که واکسن وجود داشت؛امری که باعث می شد جان میلیون ها نفر به خطر بیفتد».

ترامپ همچنین گفت: واکسن های آمریکایی را توسط رئیس جمهور آمریکایی در زمانی بسیار سریع یعنی 9 ماه ساختیم و این کار همه جهان را نجات داد».

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد که تیمی را برای انجام تحقیقات درباره دخالت های احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در کار دانشمندان تشکیل می دهد.

این مساله در نامه ای که دولت آمریکا به مسئولان دستگاه های دولت های فدرال فرستاده، آمده است.

در این نامه آمده است:« بازگرداندن سلامت دانش و حفظ آن نیازمند مشارکت دانشمندان از دستگاه های دولتی مختلف است که دیدگاه های خود را در این زمینه ارائه کنند».

یکی از اهداف این تحقیقات مشخص کردن این مساله است که آیا دولت سابق اجازه دخالت های سیاسی در امور دانش و دانشمندان در ایالات متحده آمریکا را داده است یا نه.

در همین حال، بوستون هرالد درباره رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت که او بازگشت. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین و «ملانیا ترامپ» همسرش وب سایتی را به اصطلاح برای طرفدارانشان ایجاد کرده اند تا به قول خودشان «افکار، درخواست ها و خوش و بش ها را به اشتراک بگذارند». نام این سایت «45 آفیس» 45office.com است.

 ترامپ می گوید این بخشی از «تعهد وی برای قرار دادن آمریکا در جایگاه نخست» است.

این زوج اعلام کردند: «رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ و خانم ملانیا ترامپ خوشحال هستند که از راه اندازی 45Office.com خبر می دهند.»

آنها اضافه کردند: «وب سایت رسمی چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده به افراد امکان می دهد مکاتبات، برنامه زمانبندی و پرس و جوهای مطبوعاتی را برای رئیس جمهور و خانم ترامپ ارسال کنند. رئیس جمهور و خانم ترامپ به طور مداوم با روحیه پایدار مردم آمریکا تقویت می شوند و آنها منتظرند تا در تماس باشند.»

ترامپ همچنین برای بیرون فرستادن پیام های خود به دنبال سیستم عامل های شبکه های اجتماعی برای اشتراک آنها است. وی تاکنون از حساب ایمیل وب سایت «45 آفیس» استفاده کرده است تا نظرات سیاسی خود را در دسترس بگذارد.

در صفحه نخست این وب سایت تصاویری از ترامپ در موقعیت های مختلف بارگیری شده است.

اوایل دوشنبه شب او با استفاده از این ایمیل به پزشکان برتر متخصص در زمینه ویروس کرونا - دکتر «دبورا بیرکس و دکتر آنتونی فائوچی» - که یکشنبه شب او را به شدت مورد انتقاد قرار داده بودند، تاخت.

ترامپ اخیراً گفته است که قصد دارد بار دیگر در سال 2024 کاندیدای انتخابات دفتر بیضی شکل شود، اما تمرکز فوری او در حال حاضر بر انتخابات میان دوره ای و کمک به جمهوری خواهان است تا کنترل سنا و احتمالاً مجلس را دوباره بدست آورند.

وی همچنین از همه خواست که واکسن بزنند.

رئیس ‌جمهور سابق آمریکا از شبکه‌ های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک اخراج شده است. حساب‌ های کاربری او در توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام در واپسین روزهای حضورش در کاخ سفید مسدود شد. 

چرا ترامپ از شبکه‌ های اجتماعی منع شد؟

روز ششم ژانویه در حالی که کنگره آمریکا در آستانه تایید ریاست جمهوری «جو بایدن» بود، صدها نفر از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند.

بعد از آن که ترامپ، مهاجمان را «وطن‌پرست» خواند، توئیتر دسترسی او به حسابش را به مدت 12 ساعت مسدود کرد.

توئیتر همان زمان هشدار داد که اگر دونالد ترامپ یک بار دیگر قواعد این شبکه را نقض کند، حساب او را به صورت دائمی تعلیق خواهد کرد.

ترامپ بعد از دسترسی دوباره به حسابش در توئیتر، دو توییت تازه کرد که باعث شد حسابش بسته شود.

توئیتر اعلام کرد محتوای هر دو توئیت را ناقض سیاست ‌های مربوط به ترویج خشونت این شبکه تشخیص داد.

حساب ترامپ در فیس بوک، اسنپ‌ چت و توئیچ (شبکه اجتماعی گیمرها) هم تعلیق شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.