مادربزرگ رئیس جمهور سابق آمریکا در سن 99 سالگی در کنیا درگذشت.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، رادیوCapitalFM اعلام کرد که «ماما سارا اونیانگو اوباما» ، مادربزرگ «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، در سن ۹۹ سالگی پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری در کنیا درگذشت.

سارا اوباما که در سال ۱۹۲۲ در روستایی در ساحل دریاچه ویکتوریا به دنیا آمده بود، سومین همسر «حسین اونیانگو اوباما» پدربزرگ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بود.

3

 به رغم آن که  سارا اوباما به لحاظ خونی به باراک اوباما نزدیک نبود اما رئیس جمهور اسبق آمریکا همیشه با وی به نیکی و با محبت رفتار می کرد و او را «ماما سارا»نامیده بود. آخرین باری که اوباما با مادربزرگش در روستای «کوجیلو» دیدار کرد در جولای سال 2018 بود.

مادربزرگ اوباما صبح روز یکشنبه (۸ فروردین) در بیمارستان بستری شد، اما پس از گذشت ۲۴ ساعت جان خود را از دست داد.

اوباما

«مارسات اونیانگو»دختر مادربزرگ اوباما خبر درگذشت سارا را تأیید کرد و گفت که حال وی اخیرا رو به وخامت رفته بود و در بیمارستان شهر «کیسومو» درگذشت.

«اوهورو کنیاتا» رئیس جمهوری کنیا، با تسلیت به خانواده اوباما از این واقعه ابراز تاسف کرد و گفت: «ماما سارا نمادی از ارزش‌های خانوادگی در کنیا بود.»

سارا اوباما یک زن ساده روستایی بود، سالیان سال کیک درست می‌کرد و آن را در یک مدرسه محلی می‌فروخت. اما او با انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۸ به شهرت رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.