«نورد استریم 2» به یکی از چالش های دولت جو بایدن در ابتدای کارش تبدیل شده است.

 

به گزارش جماران، وال استریت ژورنال گزارش داد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دلیل وضعیت تحریم های خط لوله گاز «نورد استریم 2» در وضعیت دشواری قرار دارد.

بایدن می خواهد ساخت نورد استریم 2 را متوقف کند و همزمان روابط خود را با آلمان تقویت کند.

همچنین دولت تحت فشار هر دو طرف قرار دارد و خواستار اقدام مشخص است.

روز گذشته دولت آمریکا بار دیگر روسیه را به اعمال تحریم در صورت ادامه پروژه گازی نورد استریم 2 تهدید کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت اگر این پروژه «از آستانه تعریف شده برای تحریم‌ ها عبور کند»، شاهد تحریم‌ های جدیدی خواهد بود.

او در این خصوص گفت: هنگامی که موعد 90 روزه بعدی برای بررسی لوله‌ گذاری ‌های جدید و گسترش این پروژه گازی روسیه در آمریکا سر برسد، ممکن است تحریم ‌های جدیدی اعمال شوند.

پرایس بار دیگر مدعی شد نورد استریم 2 پروژه بدی است و با منافع انرژی اروپا و منافع منطقه در تناقض است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت دولت این کشور با دقت بالایی در حال نظارت بر «فعالیت ‌های قابل تحریم» در این پروژه گاز رسانی است و در حال یافتن اهداف جدید برای اعمال این تحریم ‌ها است.

این در حالی است که دولت آلمان تحریم‌ های احتمالی آمریکا علیه پروژه نورد استریم 2 را به عنوان «تجاوز به حاکمیت اروپا» رد کرده است. اروپا 40 درصد از گاز طبیعی مورد نیازش را از روسیه تامین می کند.

یک سخنگوی دولت آلمان در این خصوص گفت: «اتحادیه اروپا و دولت‌ های عضو آن و همچنین دولت برلین گفت‌ و گو در این خصوص با دولت جدید آمریکا ادامه خواهند داد».

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در مصاحبه با ایتارتاس گفت‌: «من هنوز فکر می ‌کنم که باید منتظر تحریم ‌ها بود و سپس با توجه به محتوا و ماهیت آنها واکنش نشان خواهیم داد».

روسیه اعلام کرده در صورتی که تحریم‌ های آمریکا علیه این پروژه اعمال شود، بیش از 120 شرکت از 12 کشور اروپایی متضرر می ‌شوند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه اول ورود به کاخ سفید تحریم‌ های جدیدی را علیه پروژه روسیه و پروژه نورد استریم 2 وضع کرد.

پیش از این، «تد کروز» سناتور آمریکایی از تگزاس گفته بود که وی تا زمانی که دولت جو بایدن تحریم های نورد استریم 2 را گسترش ندهد، از کاندیداتوری «ویلیام برنز» برای سمت مدیر سازمان سیا جلوگیری خواهد کرد.

این پروژه حدود 1200 کیلومتر لوله گاز است. شرکت انرژی روسی گازپروم سهم عمده در این پروژه لوله گاز دارد. شرکای مالی آن، شرکت های آلمانی «وینتر شل دئا» (Wintershall Dea) و «یونپر» (Uniper) و نیز شرکت اتریشی «OMV»، «رویال دوچ شل» (Royal Dutch Shell) و «انژی» (Engie) اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.