یک مسئول در سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرد که کرونا سال آینده میلادی به پایان می رسد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «هانز کلوژ» مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا احتمال داد که شیوع ویروس کرونا در اوایل سال آینده میلادی به پایان می رسد.

شبکه تلویزوینی دانمارکی «د آر» به نقل از این مسئول در سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که سناریوی بدتر به پایان رسیده است.

کلوژ گفت: اکنون در مقایسه با سال 2020 و آن زمان که شروع به شیوع کرد، درباره ویروس کرونا بیشتر می دانیم.

کلوژ در ادامه تأکید کرد که ویروس ناپدید نمی شود ولی اوایل سال آینده نیازی به محدودیت و قرنطینه دیگر وجود ندارد.

این مسئول بین المللی در عین حال تصریح کرد که این فقط پیش بینی است زیرا تا کنون هیچ کس به دقت نمی تواند بگوید که اوضاع بیماری چگونه خواهد شد.

در همین حال،  سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان در یک هفته از 15 نوامبر تا 21 فوریه 11 درصد کاهش یافت و تعداد جان باختگان نیز در مقایسه با هفته قبل 20 درصد کاهش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت در نشریه پاندمی هفتگی خود که امروز منتشر شد تأکید کرد که برای ششمین هفته متوالی کاهش تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا ثبت شده است.

این سازمان جهانی تصریح کرد که تعداد مبتلایان در هفته گذشته دو میلیون و 457هزار نفر افزایش یافت این در حالی است که 66هزار و 359 مورد فوتی کرونا نیز ثبت شده است.

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت کاهش تعداد مبتلایان به کرونا به طور خاص در هفته گذشته در آمریکایی جنوبی و آمریکایی شمالی به میزان 19 درصد،منطقه غرب اقیانوس آرام 9 درصد،اروپا 7 درصد و دریای مدیترانه 7 درصد ثبت شده است.

میانگین کاهش مرگ و میر کرونایی در این مناطق نیز به ترتیب  23 درصد،6درصد،19درصد و 3درصد در همین مدت ثبت شده است.

همچنین کاهش میانگین مرگ و میر در آفریقا 20 درصد و جنوب شرق آسیا 6 درصد ثبت شده است.

در دو آمریکا نیز بیش از 1.06 میلیون نفر در هفته پیش مبتلا به کرونا شدند و بیش از 34 هزار نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. در اروپا نیز بیش از 939 مبتلای جدید ثبت شده و بیش از 24 هزار مورد فوتی نیز ثبت شده است. در شرق دریای مدیترانه نیز بیش از 181 هزار مبتلا ثبت شده و بیش از 2.4 هزار نفر جان خود را از دست دادند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.