اولین رخداد جهانی پس از کرونا مشخص شد

به گفته پارسونز؛ بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که با یک سال تاخیر در ۲۰۲۱ برگزار می شود یک جشن بزرگ از توانایی‌های بشری و ویترینی جهانی از مقاومت و نقطه آغازین پس از دوران کرونا خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  اندرو پارسونز که به صورت ویدئویی و در فضای مجازی سخن می‌گفت، ‌افزود:‌ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ فقط یک رویداد ورزشی جذاب نیست بلکه می‌تواند نقطه شروع جهان بهتری باشد، زیرا تغییر با ورزش شروع می‌شود و بازی‌های سال آینده پارالمپیک ۲۰۲۰ بستری برای قرار دادن معلولیت در قلب این تغییرات است تا به جهانیان نشان دهد که این فراگیری چقدر اهمیت دارد.

ایرنا نوشت: رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اشاره به جهان در شرایط شیوع کرونا و تأثیر بیشتر آن بر معلولان ادامه داد: در حالی که ویروس کووید-۱۹ تقریبا بر زندگی همه مردم زمین تاثیر گذاشته است این تأثیرگذاری برای افراد معلول بیشتر بوده و وضعیت گروه‌های حاشیه‌نشین در دنیا را بدتر از گذشته کرده است.

وی ادامه داد:‌ شیوع کرونا باعث افزایش سطح تبعیض و محرومیت در بسیاری از مناطق زمین شده است و در این شرایط جهان بیش ازهمیشه به همبستگی و فراگیری نیاز دارد و دیگر نباید استثنایی وجود داشته باشد.

پارسونزگفت: ‌با مشخص شدن تعداد تماشاگران توکیو ۲۰۲۰، ما مصمم هستیم که از پارالمپیک برای تغییر نگرش، شکست موانع نابرابری و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای افراد معلول استفاده کنیم.

وی با یادآوری تلاش‌های زیاد برای برگزاری رقابت‌های المپیک وپارالمپیک پس از یک تعویق یکساله، خاطرنشان کرد:‌ در طول تاریخ هرگز چنین سطحی از برنامه‌ریزی و آمادگی برای برگزاری یک رویداد ورزشی وجود نداشته است.

رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت:‌ همه شرکا برای اطمینان از برگزاری المپیک و پارالمپیک، مطمئن و موفق با یکدیگر همکاری می‌کنند. سطح کار و تعهد شرکا برای انجام به موقع کارها بی نتیجه نخواهد ماند، بنابراین ما مصممیم که در ۲۰۲۱ امید جدیدی را به وجود آوریم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید